No i mnie ten problem dotknal przy przebiegu >40tkm. Jakos dziwnie to sie zbieglo z nastaniem zimnych dni w listopadzie i z niedoładowaniem akumulatora. A wiem to bo system start/stop przestał mnie nekac i ogrzewanie tylnej szyby przestalo dzialac (juz wiadomo, ze ekologia wprowadzila zmiany w algorytmach ladowania akumulatora aby odbywalo sie to tylko w warunkach "niezbednych", wiec ogrzewanie tylnej szyby nie jest niezbedne). Wiec odpalajac na zimnym samochod i slyszac, ze nie dziala jeden cylinder, wylaczalem od razu silnik. Nie probowalem go rozgrzewac czy jechac dalej. Odczekawszy chwile odpalalem drugi raz i jakos ten cylinder wracal do normalnej pracy. To mi przypomnialo o starej zasadzie odpalania samochodu na zimnym akumulatorze. Najpierw wlaczanie zasilania dla rozgrzania aku a pozniej po chwili dopiero rozruch silnika. Dlatego zaczalem najpierw wlaczac start bez hamulca i czekac az nastanie cisza. Bo to lusterka sie otwieraja, radio wlacza i jakies jeszcze inne dziwne dzwieki - mnostwo pradu. Dopiero wtedy naciskac start z hamulcem i odpalac silnik. Od tamtej pory nie spotkalem sie z tym problemem ani razu ,przy tej naszej niby zimie i bez recznego ladowania akumulatora. Niestety wpolnota wylaczyla wszystkie gniazdka w parkingu podziemnym po tym slawetnym pozarze samochodu elektrycznego i nie mam jak tego przeprowadzic.
Oś czasu: 147 2.0 TS Selespeed, 156 2.0 TS Sportwagon, 156 2.0 JTS, Giulietta 1.4 MA TCT, Giulia Super 2.0T, Stelvio Business 2.0T
Troszku pojeździłem,
Pojechałem na zmianę oleju. Nie zapalił mi się CEL.
Ale wśród błędów przechowywanych były te same odn braku zapłonu na 2 cyl.
Czy to możliwe że błędy były ale nie spowodowały cel? Bład nie poszedł ani za cewką ani za świecą. Miałem raz telepanko zaraz po uruchomieniu.
Teraz skasowana samoadaptacja, wlany nowy olej i podładowany aku, bo był bardzo słaby.
Meanwhile. chłodzenie siadło nie na żarty. bład przepływu płynu chłodzącego wyskakuje teraz od razu jak samochód osiągnie temp 90. Musiałem stoczyć się na chłodzący postój już ostrzeżenie o tym że płyn za ciepły a i temp oleju poszła kreskę ponad 90 i samochód wyraźnie miękł.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
[MENTION=34131]Dareek[/MENTION] Masz jeszcze jakieś fotki z pęknięć tłoków? mam właśnie pacjenta z podejrzeniem pęknięcia tłoka. było 5b kompresji,wymieniony MA,bo ewidentnie nie dawał rady na 3cylindrze,po wymianie pochodził jakieś pół h i zaczął na początek wypadać zapłon,kompresja wtedy spadła do 9b, po jakiejś chwili już było 5b,a przy probie olejowej mam 6.5b
![]()
Ostatnio edytowane przez scadi ; 28-06-2022 o 21:18
Hej, ja mam ten problem w swojej alfue stelvio 280km 2018 rocznik przebieg 62000 zaczęło się dziać przed 60 , trzęślo autem , po ponownym uruchomieniu znikało , czujność tez ….skończyła się gwarancja a problem częściej występował …! Okazało soe ze to multiair.
Witam Panowie mam pytanie dotyczące wymiany MULTIAIR. Jak wymienialiście MA sprawdzaliście też ciśnienie oleju (pompę oleju) ?
Dostałem taką informację jeśli nie ma wartości powyżej 2 barów pompa jest do wymiany
"Podobno" jeśli pompa trzyma wartość < 2 barów wpływa to destrukcyjnie na MA . - Dostałem taką informację od mechanika
Proszę o o wasze opinie na ten temat.