Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34
-
23-02-2021, 17:43 #1
MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie
https://www.youtube.com/watch?v=u8qQYp6nwGQ&t=134s
Witam Panowie niem , że filmik który umieściłem został już umieszczony w innym temacie. Załozyłem specjalnie nowy temat ponieważ nikt nie odpowiadał na pytnia zwiazane z MULTIAIR.
Streszczając filmik gościu jest zadowolony z alfy , ale miał problem z MULTIAIR przy przebiegu ok. 70 000 km. Może jest ktoś na forum co miał podobny przypadek ? czy jest to problem tylko tej jednostki? jakieś rady , sugestie ?a może czeka to i nasze samochody ?
› Więcej...: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestieOstatnio edytowane przez Piotriix ; 24-02-2021 o 22:33
-
-
23-02-2021, 17:50 #2
Zmieniłbym tytuł i wywalił z niego "alfa giulia veloce" bo temat będzie dotyczył wszystkich 2.0 GME z MultiAir 2, a nie tylko Giulii Veloce
Rady do tej pory:
Lać lepszy olej niż Selenia
Wymieniać świece co 30 a nie 60 tysięcy (tutaj są zdania, że jak lejesz lepszy olej to świecom nic nie będzie)Giulia B-Tech+: https://www.forum.alfaholicy.org/nas...o_vesuvio.html
Discord użytkowników Giulia i Stelvio: https://discord.com/invite/zvg2jGNY7N
-
23-02-2021, 18:01 #3
-
23-02-2021, 18:06 #4
Inaczej - NIE TYLKO 280 KM mają MultiAir. Stelvio, Giulia, 200, 280 KM, wszystko co ma 2.0 GME.
Giulia B-Tech+: https://www.forum.alfaholicy.org/nas...o_vesuvio.html
Discord użytkowników Giulia i Stelvio: https://discord.com/invite/zvg2jGNY7N
-
23-02-2021, 18:43 #5
Dobry pomysł na temat!
Ja czytając, oglądając materiały o MultiAir zastanawiam się czy mimo przestrzegania wskazówek dotyczących oleju, świec, odpowiedniej eksploatacji, mamy realny wpływ na trwałość tego modułu, czy to mimo wszytko loteria, kwestia szczęścia lub pecha...
Z tego co wiem to nie ma jakieś reguły jeśli chodzi o przebieg, przy którym to może paść... Są przypadki awarii i po mniej niż 50, w okolicach 100 a można zrobić 150 tyś. km i nie mieć problemu...
Kolega Shimmy ma rację, tytuł tematu wprowadza w błąd. Problem dotyczy większego spektrum modeli.Ostatnio edytowane przez 07105415 ; 23-02-2021 o 18:58
-
23-02-2021, 19:03 #6
- Dołączył
- 12 2015
- Auto
- Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0 280KM
- Postów
- 112
Zbierając wszystkie sugestie jakie dotychczas słyszałem gadając z różnymi ludźmi
1. Dobry olej - temat dedykowany już powstał.
2. Interwał wymiany oleju max 10k km.
3. Świece wymiana co 30k km.
4. Zalecana płukanka silnika np co 3cia wymiana oleju.
5. Wychodzi na to że kondycja wtrysków też ma znaczenie więc raz na jakiś czas (np po wymianie oleju) dolać dodatek do benzyny typu Liqui Moly. Zwłaszcza jakby pojawiły się objawy wypadającego zapłonu.
Ja się trzymam tych punktówkoszt relatywnie nie duży a mam nadzieję że ustrzege się problemowo z MA w najbliższym czasie. Jednak jak już wcześniej było napisane - jest to trochę loteria.
-
23-02-2021, 19:12 #7
- Dołączył
- 02 2021
- Auto
- Jeszcze Subaru
- Postów
- 6
-
23-02-2021, 19:25 #8
Jakby ktoś chciał przyswoić trochę informacji na temat działania MultiAir:
https://www.youtube.com/watch?v=xhIgwRIxX10
-
24-02-2021, 00:37 #9
- Dołączył
- 08 2008
- Mieszka w
- Trzebownisko, Rzeszów, PL
- Auto
- Giulia Super LUX 2.0TB MA MR'16 147kW, 147 1.9JTD 8V 85kW, 159 1.9JTDm 16V DPF 110kW
- Postów
- 719
Nie chcę zaczynać nowego wątku, ale MOCNO związany z głównym wątkiem.
Bardzo chętnie zasięgnął bym informacji co do filtra oleju systemu MultiAir w silnikach 2.0 GME. Pod materiałami na Youtube pojawiają się komentarze, w których jest napisane, że owy filtr oleju (sitko?) jest bez problemu dostępny do wymiany w okolicach rozrządu i wcale nie trzeba zrzucać głowicy by go wymienić. Dlatego proszę o konkretne sprawdzone informacje - jak to z tym filtrem oleju MA jest? Może ktoś ma foto gdzie owy filtr się znajduje?
Druga sprawa - okazuje się, że moduł/system MultiAir w silnikach 2.0 GME jest baaaaardzo łatwo dostępny po zdjęciu dekla/pokrywy_klawiatury i demontuje się go bez dotykania rozrządu oraz bez zrzucania głowicy. Mnie ta informacja ucieszyła, bo jeśli to prawda, a poniżej umieszczam film z YT, a którego wynika że tak jest, to ewentualna wymiana modułu MA w silniku 2.0 GME raz na 50-100 kkm to wcale nie jest jakiś dramat i horror, bo nie rozbieramy w dużym stopniu silnika.
Przemilczmy tutaj cenę 10kPLN za moduł + robociznę, bo z pewnością z tej kwoty jest coś do urwania.
Materiał, który mógł już się pojawić na forum, więc nie bijcie.
ps. jeśli jestem w błędzie to śmiało mnie poprawcie.
L.
-
24-02-2021, 19:28 #10
Podobne wątki
-
Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 55Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43 -
[Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 112Ostatni post / autor: 16-07-2020, 17:41 -
Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
Utworzone przez GexN w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13 -
[Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54