[Stelvio] Żywotność klocków hamulcowych

• Autor wątku Autor wątku Gwid
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia

Gwid

Użytkownik
Auto
Stelvio q4 veloce
Szukałem na forum i nie znalazłem żadnej odpowiedzi więc zakładam krótki mam nadzieję wątek.
Jestem po pierwszym przeglądzie czyli 15 kkm. Auto przeszło elegancko ale zagięła mnie jedna informacja odnośnie klocków a mianowicie że z tyłu pozostało mi 30% a z przodu 50%.
Niestety nie mam doświadczenia z autami 4x4 a tym bardziej SUVami i zdziwiło mnie to bo w poprzednim aucie przednionapędowym 180 km klocki wystarczyły mi na 75kkm.
Nie pałuję jakoś strasznie bo przeważnie mam psa w klatce w bagażniku więc to zużycie mnie lekko zaskoczyło. To normalne czy trafiły mi się jakieś trefne klocki?

Szukałem na forum i nie znalazłem żadnej odpowiedzi więc zakładam krótki mam nadzieję wątek.
Jestem po pierwszym przeglądzie czyli 15 kkm. Auto przeszło elegancko ale zagięła mnie jedna informacja odnośnie klocków a mianowicie że z tyłu pozostało mi 30% a z przodu 50%.
Niestety nie mam doświadczenia z autami 4x4 a tym bardziej SUVami i zdziwiło mnie to bo w poprzednim aucie przednionapędowym 180 km klocki wystarczyły mi na 75kkm.
Nie pałuję jakoś strasznie bo przeważnie mam psa w klatce w bagażniku więc to zużycie mnie lekko zaskoczyło. To normalne czy trafiły mi się jakieś trefne klocki?

Ja mam 45 kkm i klocki i tarcze jeszcze w porządku [Stelvio 280KM]

Ja na przeglądzie po 45 000 km dostałem informację, że mam jeszcze 50% klocków z tyłu, a z przodu trochę więcej.
Tylko u mnie bardzo dużo tras - więc te klocki nie mają się gdzie ścierać.

Potwierdzam - tył schodzi dużo szybciej od przodu. W ub. roku wymieniałem wszystko po ponad 30kkm - bo tył był zjechany aż do czujnika zużycia. Jak się okazało, przód spokojnie by zrobił jeszcze dobrych paredziesiąt tys. km. Ale wymieniłem wszystko, bo miałem już kupione. Co do mojego stylu jazdy tym samochodem... zero oszczędzania, góry, parę razy tor, itp :D

klocki przód i tył po 60 tkm