Giorgio zostało zaprojektowane przez Maserati i w końcu tam trafiło.
No prawie, bo Grecale ciągle jeszcze nie ma w sprzedaży.
Giulii i Stelvio wystarczyło przemodelować przód i dodać trójząb, żeby dostać mniejsze Maserati.
Za chwilę tak się stanie ze Stelvio - Grecale, szkoda, że tak późno.
Nt. silnika 2.0 jest sporo w necie. Bazą jest amerykański silnik, zmodyfikowany dla potrzeb AR (aluminiowa konstrukcja, Multiair).
Diesel to rozwinięcie 2 litrowej konstrukcji FIAT'a (zerknij choćby na rozrząd), również po modyfikacjach AR (aluminium, wałki balansowe).
V6 widać po konstrukcji, że to niemal 100% projekt Ferrari, być może z domieszką Maserati.
Giulia Super 2.2 MultiJet
Global Medium Engine ( w skrócie GME ) to rodzina silników stworzona przez dział układów napędowych Alfa Romeo i produkowana od 2016 roku.
Rodzina GME składa się z dwóch nowych serii silników: jednej stworzonej przez FCA Italy (projekt kodowy Giorgio [1] ) dla Alfa Romeo Giulia i Stelvio , [2] [3] oraz drugiej (projekt kodowy Hurricane ) przez amerykański oddział FCA dla Ameryki pojazdy wyprodukowane przez Chryslera , Jeepa i Dodge'a . Oba są produkowane w Termoli we Włoszech w zakładzie Termoli Powertrain Plant.
Około 2018 roku krążyły pogłoski, że produkcja Hurricane zostanie przeniesiona do Trenton Engine Plant w Trenton w stanie Michigan [4] [5] , która produkuje również silniki World Gasoline Engine i Chrysler Pentastar . Jednak FCA ogłosiła 5 marca 2020 r., że zainwestuje 400 milionów dolarów w zmianę przeznaczenia nieużywanej elektrowni Indiana Transmission Plant II w Kokomo w stanie Indiana, aby zbudować GME na rynek Stanów Zjednoczonych. Oczekuje się, że produkcja wyprodukowanego w USA Hurricane rozpocznie się w fabryce silników Kokomo w drugim kwartale 2021 r . [6] Do czerwca 2018 r. GME T4 zostanie również wyprodukowany w Changsha (Chiny) przez fabrykę GAC Fiat Chrysler Powertrain dla pojazdów produkcji chińskiej. [7]Obecnie jest dostępny tylko w pojemnościach 2.0L, z różnymi tuningami.
Pierwszym pojazdem wykorzystującym silnik GME T4 jest Alfa Romeo Giulia 2016 wprowadzona na rynek w kwietniu 2016 roku, a następnie Alfa Romeo Stelvio . Pierwszy amerykański Hurricane został przyjęty przez nowego Jeepa Wranglera (JL) w 2018 roku, a następnie przeszedł facelifting 2019 Jeep Cherokee (KL) i chiński Jeep Grand Commander.
2,9-litrowym silnikiem V6 o mocy 510 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Jest to zmodyfikowany silnik Ferrari F154 - V8 o pojemności 3,9 l z uciętymi dwoma cylindrami.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Miałem bagnet w TS 16V i regularnie go używałem, woziłem nawet w bagażniku olej na dolewki. W ogóle za tym nie tęsknię. W 1.4 MA nie dolałem ani kropelki. Myślę, że w GME będzie tak samo.
Dla fanów bagnetów jest wersja Q - tam sobie można sprawdzać do woli.
Jak Alfista mówi, że tęskni za bagnetem, to obawiam się, że to syndrom sztokholmski.
Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 21-02-2022 o 20:39
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Bedzie taki moment ze mimo wszystko bedziesz go potrzebowal,oby to bylo na wlasnym rejonie a nie podczas podrozy w Alpy z rodzina.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Chocby dlatego ze jak zawiedzie elektronika,byla fizyczna mozliwosc sprawdzenia.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums