Strona 59 z 96 PierwszyPierwszy ... 9495051525354555657585960616263646566676869 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 581 do 590 z 960

Temat: Przyszłość Giulia/Stelvio i całej Alfą Romeo

  1. #581
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Bzdury piszecie. Audi nie daje 20% rabatu na A4 tylko na Q5 Sportback i A6, bo tych mają najwiecej wyprodukowanych. A po drogie kolega od tych rewelacji z czapy nie bardzo rozumie rynek. Przecież Alfy zawsze są z rabatem 20 oczek i wyżej, wystarczy poczytać oferty na Otomoto ze zrozumieniem.
    A4 45TFSI Quattro ( i tak wolniejsze, niż Giulia Veloce ) z pakietem S-line zewnętrznym, skóra w środku, elektrycznymi fotelami, audio Bang Olufsen, asystentami, lakierem metalicznym, felgami 19" i gwarancją 5 lat ekstra kosztuje po rabatach 260-280 tys, a identyczna Giulia Veloce 225-230, wiec co ty porównujesz?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #582
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2022
    Auto
    brak
    Postów
    34

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    wystarczy poczytać oferty na Otomoto ze zrozumieniem
    Nie porównuj przestarzałych (brak LEDów, HUDu, więcej niż 2-strefowej klimatyzacji, wentylowanych foteli, lepszej kamery niż 240p, itp. itd. - wymieniać można w nieskończoność), przedliftowych (przy wprowadzanym właśnie liftingu), wymacanych, wygniecionych (ekspozycyjnych) lub lekko skorodowanych (stockowych), często już zarejestrowanych Giulii do dopiero co zaprezentowanej (Mercedes C Klasa) czy odświeżonej (BMW Serii 3, Volvo S60) konkurencji.

    Poliftowa Alfa Romeo Giulia w wersji Veloce z lepszym audio do produkcji kosztuje katalogowe 285 tysięcy, a dopiero po specjalnych rabatach na firmę i przy skorzystaniu z kredytu i ubezpieczenia dealera cena schodzi do ok. 240 tysięcy. Osoba fizyczna chcąca zapłacić gotówką (ubezpieczenia dealerskie są z reguły nieźle wycenione więc tu nie ma potrzeby rezygnacji) za przyzwoicie wyposażoną Giulię z tego roku będzie musiała wydać blisko 250 tysięcy, a za tyle to już spokojnie można znaleźć porównywalnie wyposażoną Beemkę, Merca czy Volvo. Tu masz linka do najtańszej oferty na otomoto:
    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6FcrxW.html
    Ceny u mniejszych, mniej konkurencyjnych i niemogących zaoferować wyższych rabatów dealerów na prowincji są jeszcze wyższe:
    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6FbWCt.html

    Dla porównania podobna konfiguracja za BMW 3 cenowo wychodzi niemal identycznie co Alfa, tj. ok. 280 tysięcy katalogowo (330i xDrive za 258 tysięcy + kilka pakietów: LEDy, asystenci, audio) i 250 tysięcy po krótkich negocjacjach.
    Volvo S60 B5 AWD wychodzi dużo taniej, katalogowe 265 tysięcy (wersja Plus + światła, asystenci, grzanie, audio).
    C Klasa C300 4Matic AMG Line z kilkoma pakietami (audio, LEDy, asystenci) nieco drożej, katalogowe 290 tysięcy.

    W dwóch ostatnich przypadkach nie wiem na 100% jak wygląda sprawa rabatów, ale z rozmów po znajomych wiem, że Volvo na samym wejściu spokojnie daje grubo ponad 10%.

    Linków do aukcji nie daję, bo ofert na S60 jest tyle co kot napłakał, a niemiecka konkurencja ma ich aż za dużo i większość to dziwne twory typu np. "Full Wypas (większy niż w Giulii) i silnik 150 KM". Każdy ma dostęp do konfiguratora i na spokojnie może sobie wyklikać co potrzebuje. I tu widać ogromną przewagę konkurencji, zwłaszcza niemieckiej, gdzie auto można sobie dopasować idealnie pod siebie, a nie jak w Giuli "bierz pan co dają i nie wybrzydzaj, najlepiej zarejestrowanego, leżakowanego gruza z placu na starej technologii". U Niemca masz choćby swobodny wybór mocy silnika (nie każdy od razu potrzebuje ponad 250 koni, wielu osobom wystarczy takie 2.0 ~200KM) i przeniesienia napędu. W Giulii natomiast każdy od razu musi brać 280KM AWD, chcąc lepsze audio trzeba od razu dołożyć drogi pakiet z udawaną skórą na tapicerce, a dodając rozpoznawanie znaków (które np. w S60 jest w standardzie) trzeba płacić za pełen pakiet asystentów. Nie trzeba chyba przypominać, że brak personalizacji to mniejsze koszty produkcji (prostsza linia montażowa). Szkoda tylko , że po cennikach Alfy tego jakoś nie widać...

    Audi A4 nie dałem do porównania tylko dlatego, że to samochód który wizualnie zestarzał się bardzo i na obecne czasy jest po prostu brzydki. Technologicznie nadal jest natomiast lata świetlne przed odświeżoną Giulią (dużo lepsze LEDy z większą liczbą sektorów, lepsze multimedia, HUD, możliwość dołożenia 4-strefowej klimy i wiele, wiele więcej).

    Powtórzę to, co pisałem już kilka miesięcy temu - Alfa jest po prostu za droga. Nowe, poliftowe modele kosztują porównywalnie do konkurencji, która oferuje m.in. nowszą technologię, lepszą "renomę", większe możliwości konfiguracji czy łatwiejszą sprzedaż po kilku latach. Konkurencyjne cenowo są tylko porejestrowane egzemplarze, które odstały swoje na ekspozycjach lub zaśnieżonych placach. Tylko że takim wyłącznie wyprzedażowo-promocyjnym modelem sprzedaży rynku się nie zwojuje... Nieco lepsze wyniki w ostatnim czasie to wynik wyłącznie pojawienia się nowego modelu w gamie i powoli kończących się problemów konkurencji z półprzewodnikami. Gdy w BMW/Mercu na nowy model trzeba było czekać ponad rok, w Alfie można było dostać auto od ręki, a wąskie możliwości konfiguracyjne pozwalały na łatwe znalezienie pasującej pod względem wyposażenia sztuki (wybór w zasadzie ograniczał się do 1-2 pakietów i koloru). Teraz, gdy u konkurencji czas realizacji powoli zbliża się do 6-7 miesięcy a rabaty nieśmiało przebijają 10%, przyszłość Alfy nie rysuje się zbyt kolorowo...

    Aha... Identycznie sytuacja wygląda w Peugeocie. Kto normalny kupi teraz "nowe" 508? Co z tego, że auto wygląda świetnie, skoro jest stare, z zacofaną technologią (m.in. stare/słabo świecące światła, kamera o rozdzielczości do tej jaką miałem w Sony Ericssonie K750 sprzed 20 lat), do tego z lichymi silnikami. To już zakup 308 kombi ma chyba więcej sensu. Tam przynajmniej technologicznie wygląda to dużo lepiej.
    Ostatnio edytowane przez ufoludek ; 07-01-2023 o 16:49

  3. #583
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał 68oct Zobacz post
    Jak sie rozgladnie człowiek przez chwile, to dojdzie do wniosku, że dawno nie widział tylu alf na drodze, a najtańsze nie są. Wybaczcie, ale myślę, że dewagacje o nieopłacalności tego biznesu i słabej przyszłości marki można wsadzić między bajki. Z własnego podwórka, znajomy ktory całe zycie jezdzil vagiem, miesiąc temu kupił stelvio, twierdzi, że to był najlepszy wybór jakiego ostatnio dokonał. :-)
    Napisałeś to żartem, oczywiście. Bo starczy spojrzeć w DANE DOTYCZĄCE SPRZEDAŻY. I cała teoria o tym, że człowiek "dawno nie widział tylu alf na drodze" staje się mało smieszym memem.

  4. #584
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,616

    Domyślnie

    To mnie właśnie też zadziwia, ale w mojej okolicy (granica miasta) jest naprawdę dużo Alf na ulicy i na posesjach przed domami, głównie Stelvio. Jak na to patrzę to by się mogło wydawać, że sprzedaż jest jakaś kolosalna. Dealer jest ze 3km stąd, może to z tego jakoś wynika?!

  5. #585
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał ufoludek Zobacz post
    Nie porównuj przestarzałych (brak LEDów, HUDu, więcej niż 2-strefowej klimatyzacji, wentylowanych foteli, lepszej kamery niż 240p, itp. itd. - wymieniać można w nieskończoność), przedliftowych (przy wprowadzanym właśnie liftingu), wymacanych, wygniecionych (ekspozycyjnych) lub lekko skorodowanych (stockowych), często już zarejestrowanych Giulii do dopiero co zaprezentowanej (Mercedes C Klasa) czy odświeżonej (BMW Serii 3, Volvo S60) konkurencji.

    Poliftowa Alfa Romeo Giulia w wersji Veloce z lepszym audio do produkcji kosztuje katalogowe 285 tysięcy, a dopiero po specjalnych rabatach na firmę i przy skorzystaniu z kredytu i ubezpieczenia dealera cena schodzi do ok. 240 tysięcy. Osoba fizyczna chcąca zapłacić gotówką (ubezpieczenia dealerskie są z reguły nieźle wycenione więc tu nie ma potrzeby rezygnacji) za przyzwoicie wyposażoną Giulię z tego roku będzie musiała wydać blisko 250 tysięcy, a za tyle to już spokojnie można znaleźć porównywalnie wyposażoną Beemkę, Merca czy Volvo. Tu masz linka do najtańszej oferty na otomoto:
    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6FcrxW.html
    Ceny u mniejszych, mniej konkurencyjnych i niemogących zaoferować wyższych rabatów dealerów na prowincji są jeszcze wyższe:
    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6FbWCt.html

    Dla porównania podobna konfiguracja za BMW 3 cenowo wychodzi niemal identycznie co Alfa, tj. ok. 280 tysięcy katalogowo (330i xDrive za 258 tysięcy + kilka pakietów: LEDy, asystenci, audio) i 250 tysięcy po krótkich negocjacjach.
    Volvo S60 B5 AWD wychodzi dużo taniej, katalogowe 265 tysięcy (wersja Plus + światła, asystenci, grzanie, audio).
    C Klasa C300 4Matic AMG Line z kilkoma pakietami (audio, LEDy, asystenci) nieco drożej, katalogowe 290 tysięcy.

    W dwóch ostatnich przypadkach nie wiem na 100% jak wygląda sprawa rabatów, ale z rozmów po znajomych wiem, że Volvo na samym wejściu spokojnie daje grubo ponad 10%.

    Linków do aukcji nie daję, bo ofert na S60 jest tyle co kot napłakał, a niemiecka konkurencja ma ich aż za dużo i większość to dziwne twory typu np. "Full Wypas (większy niż w Giulii) i silnik 150 KM". Każdy ma dostęp do konfiguratora i na spokojnie może sobie wyklikać co potrzebuje. I tu widać ogromną przewagę konkurencji, zwłaszcza niemieckiej, gdzie auto można sobie dopasować idealnie pod siebie, a nie jak w Giuli "bierz pan co dają i nie wybrzydzaj, najlepiej zarejestrowanego, leżakowanego gruza z placu na starej technologii". U Niemca masz choćby swobodny wybór mocy silnika (nie każdy od razu potrzebuje ponad 250 koni, wielu osobom wystarczy takie 2.0 ~200KM) i przeniesienia napędu. W Giulii natomiast każdy od razu musi brać 280KM AWD, chcąc lepsze audio trzeba od razu dołożyć drogi pakiet z udawaną skórą na tapicerce, a dodając rozpoznawanie znaków (które np. w S60 jest w standardzie) trzeba płacić za pełen pakiet asystentów. Nie trzeba chyba przypominać, że brak personalizacji to mniejsze koszty produkcji (prostsza linia montażowa). Szkoda tylko , że po cennikach Alfy tego jakoś nie widać...

    Audi A4 nie dałem do porównania tylko dlatego, że to samochód który wizualnie zestarzał się bardzo i na obecne czasy jest po prostu brzydki. Technologicznie nadal jest natomiast lata świetlne przed odświeżoną Giulią (dużo lepsze LEDy z większą liczbą sektorów, lepsze multimedia, HUD, możliwość dołożenia 4-strefowej klimy i wiele, wiele więcej).

    Powtórzę to, co pisałem już kilka miesięcy temu - Alfa jest po prostu za droga. Nowe, poliftowe modele kosztują porównywalnie do konkurencji, która oferuje m.in. nowszą technologię, lepszą "renomę", większe możliwości konfiguracji czy łatwiejszą sprzedaż po kilku latach. Konkurencyjne cenowo są tylko porejestrowane egzemplarze, które odstały swoje na ekspozycjach lub zaśnieżonych placach. Tylko że takim wyłącznie wyprzedażowo-promocyjnym modelem sprzedaży rynku się nie zwojuje... Nieco lepsze wyniki w ostatnim czasie to wynik wyłącznie pojawienia się nowego modelu w gamie i powoli kończących się problemów konkurencji z półprzewodnikami. Gdy w BMW/Mercu na nowy model trzeba było czekać ponad rok, w Alfie można było dostać auto od ręki, a wąskie możliwości konfiguracyjne pozwalały na łatwe znalezienie pasującej pod względem wyposażenia sztuki (wybór w zasadzie ograniczał się do 1-2 pakietów i koloru). Teraz, gdy u konkurencji czas realizacji powoli zbliża się do 6-7 miesięcy a rabaty nieśmiało przebijają 10%, przyszłość Alfy nie rysuje się zbyt kolorowo...

    Aha... Identycznie sytuacja wygląda w Peugeocie. Kto normalny kupi teraz "nowe" 508? Co z tego, że auto wygląda świetnie, skoro jest stare, z zacofaną technologią (m.in. stare/słabo świecące światła, kamera o rozdzielczości do tej jaką miałem w Sony Ericssonie K750 sprzed 20 lat), do tego z lichymi silnikami. To już zakup 308 kombi ma chyba więcej sensu. Tam przynajmniej technologicznie wygląda to dużo lepiej.
    Nie pisz bzdur bajkopisarzu. Masz mnóstwo nowych Veloce za 220-230 tys dobrze wyposażonych. Za gotówkę tez je normalnie kupisz, bez żadnego problemu, nie wymyślaj jakis teorii. To są nowe auta,
    niektóre rejestrowane na dealera kilka miesięcy temu.
    Oczy kłują od tych bzdur.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #586
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Pokaz mi w takim razie BMW 330i xDrive lub Mercedesa C z podobnym silnikiem, napędem na 4 koła, światłami matrycowymi, wszelkimi asystentami, dobrym audio, deska obszyta w skórze, gwarancja 5 lat za 239 tys. No dawaj, bo piszesz, ze podobnie chodzą. Czekam na konkrety odklejony ufoludku.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #587
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,355

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    . Masz mnóstwo nowych Veloce za 220-230 tys dobrze wyposażonych.
    Za 230 dobrze wyposażone? Zdecydowana większość ofert, to podstawa z cennika, kolor i czasami jakaś opcja.
    Ps. Ile w Stelvio trzeba dopłacić do matrix LED?
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 08-01-2023 o 13:07

  8. #588
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie Przyszłość Giulia/Stelvio i całej Alfą Romeo

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Za 230 dobrze wyposażone? Zdecydowana większość ofert, to podstawa z cennika, kolor i czasami jakaś opcja.
    Ps. Ile w Stelvio trzeba dopłacić do matrix LED?
    Następny...

    Ta poniższa jest goła?

    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6Fcl8v.html

    Lub Estrema tez goła?

    https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6FaIoG.html

    Wyżej od ufoludka masz link do nowej Giuli z matrixami 239 z pakietem Premium i Asystentem Kierowcy Plus.
    Sprawdź zamiast robić z siebie klauna.
    Pokaz mi takie BMW lub Mercedesa, no dawaj amatorze.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez zalezi ; 08-01-2023 o 15:32

  9. #589
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie Przyszłość Giulia/Stelvio i całej Alfą Romeo

    No, amatorzy, tu macie najtańsze doposażone BMW 3 z Harmanem, metalizowanym lakierem :

    https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-se...-ID6FccQr.html

    Możecie przeprosić i przestać pisać te dyrdymały.

    Przypomnę, ze ma gorsze osiągi, niż Giulia.
    Wiec dawać pokazywać mi te tanie premium hahaha


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez zalezi ; 08-01-2023 o 15:39

  10. #590
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Merytorycznie się z Tobą zgadzam ale co do formy wypowiedzi to zaniżasz poziom niepotrzebnie...
    Ręce mi opadają na nich, co zaczepnie rzuca, ze tamte marki są podobnie wycenione i oferują to samo za te same pieniądze, a jak rzucasz konkretem to się chowają po swoich norach.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Światła - technologia AFS w Alfa Romeo Giulia i Stelvio
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 09-05-2025, 19:59
  2. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  3. Przyszłość Alfy Romeo 2014-2018
    Utworzone przez minusbb w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 18:14
  4. Przyszłość ALFY ROMEO
    Utworzone przez bobryt w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 17-05-2013, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory