Pokaż wyniki od 811 do 820 z 837
-
26-01-2023, 12:50 #811
- Dołączył
- 05 2019
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- Giulia 2.0
- Postów
- 239
Tak jak napisał @mackul Zagato to produkcja raczej jednostkowa i cena zapewne ok miliona za sztukę
Marzeniem byłoby takie coupe V6
› Więcej...: Przyszłość Giulia/Stelvio i całej Alfą Romeo
-
-
26-01-2023, 13:33 #812
- Dołączył
- 12 2016
- Auto
- Mito 1.4TB 155, Giulia 2.0TB 200 Super
- Postów
- 556
Dziś zaszedłem do salonu. Ponoć nadciągają stelvio i giulia w hybrydzie ala maserati.
-
26-01-2023, 13:37 #813
- Dołączył
- 01 2022
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
- Postów
- 676
Ale Mild-hybrid czy pełna hybryda? Jak pełna to pewnie wyleci Q4 i wsadzą silnik elektryczny dla tylnej osi tak jak wGrandlandzie czy innych Bełgotach - czyli kupa.
-
26-01-2023, 14:23 #814
-
26-01-2023, 14:59 #815
- Dołączył
- 02 2020
- Mieszka w
- Turek
- Auto
- Stelvio FE LPG; Giulietta 1.4 MA LPG
- Postów
- 292
-
26-01-2023, 19:02 #816
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- jest Bravo II 1.4 '09, było Bravo I 1.4 12V '97
- Postów
- 122
Coupe ma być jeszcze tej wiosny jako nowa AR 33 Stradale (stąd ostatnia wizyta starego modelu w Brukseli). Nowy będzie oparty na maserati MC20 (nie będzie to dwudrzwiowa giulia), co zresztą ułatwia sprawę stworzenia samochodu, ale już nie samej produkcji:
- w końcu MC20 to niedoszła AR 6C;
- konstrukcja jest bardzo podobna do 4C - rama przestrzenna z włókna węglowego (ściślej rzecz biorąc to monocoque, czyli w zasadzie nie rama), mówiąc potocznie "karbonu" (tylko trochę większa) + trochę dokręconego aluminium (z przodu i z tyłu);
- na takiej ramie można dosyć łatwo zmienić nadwozie - zatem nie będzie to tylko zmiana znaczka, tylko "prawdziwa AR";
- oprócz nadwozia inny będzie też silnik (z Quadrifoglio).
Ogólnie ma być to model "halo" (czyli przyciągający uwagę do marki), ale małoseryjny (choćby z uwagi na technologię produkcji - tę ramę robią dosłownie ręcznie - film na dole). Nawet gdyby chcieli, nie zbudują 80 tys. sztuk jak AR GT. Będzie też drogo, pewnie trochę taniej niż MC20, ale drogo.
Ponoć zielone zagato już się sprzedało, może robili specjalnie dla kogoś. Taki jest zresztą pewnie układ - Zagato może zrobić parę sztuk pod marką AR i jest ok. Masowej produkcji nie zorganizuje, projektu za czapkę śliwek też Stellantisowi nie sprzeda. Wszyscy są zadowoleni.
https://www.media.stellantis.com/pl-...-brukseli-2023
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29319...otwierdza.html
https://www.gamingdeputy.com/pl/gami...y-corriere-it/
https://forzaitalia.pl/news/nowy-sam...o-w-zwiastunie
https://www.otomoto.pl/oferta/masera...-ID6EZj6h.html
https://it.wikipedia.org/wiki/Maserati_MC20
https://www.youtube.com/watch?v=XK4zgmInIBY
https://it.wikipedia.org/wiki/File:%...orm_DxO_13.jpg
Na koniec, gdyby ktoś się zastanawiał, czy warto. MC20 to współczesne F40Także nie będzie lipy z nową AR 33, można już odkładać
https://forzaitalia.pl/news/maserati...ych-samochodow
https://forzaitalia.pl/news/tak-mc20...-na-autobahnieOstatnio edytowane przez mackul ; 26-01-2023 o 23:13
-
26-01-2023, 20:12 #817
- Dołączył
- 01 2019
- Mieszka w
- Lublin
- Auto
- Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
- Postów
- 2,507
Tak właśnie mi się wydaje, że nowe 33 Stradale, będzie w dużej mierze oparte na MC20
Tak jak mówisz, przecież mc20 jako 6c było nawet na "rozkładzie jazdy" za Marchionne. Stwierdzili tylko, z resztą słusznie mi się wydaje, że lepiej finansowo się to sprzeda jako Maserati.
Poza tym silnik Nettuno, też podobno był opracowywany w Alfie, ale nie wiem czy to prawda.
-
26-01-2023, 20:55 #818
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- jest Bravo II 1.4 '09, było Bravo I 1.4 12V '97
- Postów
- 122
Silnik Nettuno (a już na pewno jego blok) wywodzi się z silnika Ferrari (i jego odmiany z giulii/stelvio Quadrifoglio):
https://www.autoevolution.com/news/a...ti-152170.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F154_engine
To zresztą normalne, bo blok silnika wykorzystuje się przez całe dziesięciolecia - najlepszy przykład to Aston Martin - https://en.wikipedia.org/wiki/Tadek_Marek
Ale układ spalania jest rzeczywiście nowy i Maserati się do niego przyznaje.
Jest też prawdą, że Maserati samemu go produkuje (tzn. nie przyjeżdżają gotowe z Maranello z Ferrari).
https://forzaitalia.pl/news/technolo...odeli-maserati
A czy silnik zbudowała Alfa czy Maserati. Powiem tak, giulię stworzono w Modenie (w zakładach Maserati), a nie w Turynie (w Fiacie). Tzn. wzięto człowieka z Ferrari na szefa projektu, stworzyli zespół i zbudowali giulię (a'propos silnika do Quadrifoglio - z Modeny do Ferrari w Maranello jest 15 km). Potem powstał ten silnik (szef zespołu Matteo Valentini). Alfa nie jest odrębna organizacyjnie, a w koncernie (FCA czy Stellantis) jak to w dużej firmie, są projekty, i w zależności od ich złożoności przydziela się do nich mniej lub bardziej doświadczonych ludzi. Jeśli już tak patrzyć, to największym wkładem starej Alfy w nowe samochody jest tor (a raczej ośrodek testowy) w Balocco (między Turynem a Mediolanem), bo sam zespół był naprawdę młody wiekiem (więc AR sprzed 30, a nawet 20 lat nie pamięta), ale dobry. O samym Mediolanie (z którego AR pochodzi) nie mówię, kto był w muzeum w Arese wie, że tam wokół muzeum i małego toru to już tylko hula wiatr.
Przy okazji:
- nowe maserati powstają/powstaną na stworzonej dla giulii platformie Giorgio. A teraz będą ją przerabiać pod elektryki;
- AR 4C produkowano w zakładach Maserati w Modenie.
http://alfetta.pl/2019/alfa-romeo-giulia-projekt-952/
https://forzaitalia.pl/news/oto-siln...-3-0-v6-630-km
https://autokult.pl/maserati-nettuno...9458496108161a
https://forzaitalia.pl/news/tak-wygl...n-lab-maserati
https://it.wikipedia.org/wiki/Centro...entale_Balocco
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Giorgio_platformOstatnio edytowane przez mackul ; 26-01-2023 o 23:15
-
26-01-2023, 21:16 #819
- Dołączył
- 06 2022
- Auto
- brak
- Postów
- 22
Nie kupa, a całkowity gwóźdź do trumny.
W tej chwili mocne silniki i fajny napęd na 4 koła to jedyne, co jeszcze przyciąga to tej marki i pozwala wybaczyć pozostałe "niedociągnięcia" jak np. gorsze spasowanie (zwłaszcza elementów karoserii), starsza technologia czy pewne braki w wyposażeniu. Do niedawna do zakupu zachęcała również atrakcyjna cena, ale po ostatnim lifcie ten atut przestał być aktualny. Peugeot 508 też wygląda świetnie, w środku w większości ma materiały klasy premium, na premierę zbierał same zachwyty i nagrody, a przez horrendalne ceny i silniczek 1.6 rekordów sprzedaży nie bije.
-
26-01-2023, 21:22 #820
Podobne wątki
-
Światła - technologia AFS w Alfa Romeo Giulia i Stelvio
Utworzone przez Firste w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 115Ostatni post / autor: 03-03-2023, 07:33 -
Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
Utworzone przez GexN w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13 -
Przyszłość Alfy Romeo 2014-2018
Utworzone przez minusbb w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 59Ostatni post / autor: 24-09-2014, 18:14 -
Przyszłość ALFY ROMEO
Utworzone przez bobryt w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 41Ostatni post / autor: 17-05-2013, 16:33