Strona 27 z 96 PierwszyPierwszy ... 17181920212223242526272829303132333435363777 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 270 z 960

Temat: Przyszłość Giulia/Stelvio i całej Alfą Romeo

  1. #261
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    Panowie, Alfa nie ma ani nie zapowiada, na szczęście, samochodu elektrycznego więc o czym Wy tu zaczynacie dyskusję?

    Stelantis jest na tyle duży że wydaje się iż pełną elektryfikację ma ulokowaną w innych markach a w Alfie to tylko wspomagacze.

    Co do przyszłości. Alfa w Stelantisie chyba konkuruje z DS. Z tym, że DS czasowo nowocześniejszy (bajery) a Alfa bardziej sportowa. Wg mnie jakość Stelvio/Giulii, wielkość Tonale z napędem RWD/AWD i lepsze multimedia w środku - i nic więcej nie potrzeba żeby mieć coś czego inni nie mają, jakąś swoistą tożsamość dla tych którzy szukają takiego typu pojazdu. A tworzenie kopii innych samochodów tylko z innym znaczkiem, to ukierunkowanie się tylko na fanów marki - czyli żadna ekspansja szerzej.

  2. #262
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    806

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Panowie, Alfa nie ma ani nie zapowiada, na szczęście, samochodu elektrycznego więc o czym Wy tu zaczynacie dyskusję?

    Stelantis jest na tyle duży że wydaje się iż pełną elektryfikację ma ulokowaną w innych markach a w Alfie to tylko wspo.
    Zapowiedziała już jakiś czas temu, także tego...

  3. #263
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    O matko, to nie zauważyłem tego :-(.
    To już nie ma nadziei .
    (Chociaż skoro to Alfa to znaczy lata świetlne do realizacji, zanim wprowadzą to prąd padnie i będzie może wodór na fali?!)

    Co nie zmienia faktu, że to nie dyskusja o przewadze prądu nad benz/ropą.
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 09-07-2022 o 13:04

  4. #264
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,552

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    Panowie, Alfa nie ma ani nie zapowiada, na szczęście, samochodu elektrycznego więc o czym Wy tu zaczynacie dyskusję?

    Stelantis jest na tyle duży że wydaje się iż pełną elektryfikację ma ulokowaną w innych markach a w Alfie to tylko wspomagacze.

    Co do przyszłości. Alfa w Stelantisie chyba konkuruje z DS. Z tym, że DS czasowo nowocześniejszy (bajery) a Alfa bardziej sportowa. Wg mnie jakość Stelvio/Giulii, wielkość Tonale z napędem RWD/AWD i lepsze multimedia w środku - i nic więcej nie potrzeba żeby mieć coś czego inni nie mają, jakąś swoistą tożsamość dla tych którzy szukają takiego typu pojazdu. A tworzenie kopii innych samochodów tylko z innym znaczkiem, to ukierunkowanie się tylko na fanów marki - czyli żadna ekspansja szerzej.
    Nie zapowiada? Dziwne, bo Imparto na konferencjach zapowiadał, że od 2027 AR będzie oferować tylko EV
    Natomiast wcześniej ma zostać zaprezentowana nowa Giulia, która będzie tylko w wersji elektrycznej

    Także tego

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  5. #265
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    No już przeprosiłem (w jakimś sensie) za niedopatrzenie :-)
    2027 to może już Alfy nie będzie, albo FCA się rozpadnie...

  6. #266
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    albo FCA się rozpadnie...
    Chyba też Ci umknęło bo już mamy Stellantis

  7. #267
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    Nie, poszedłem do przodu od razu o dwa kroki. Wpierw Stelantis a za nim też i FCA :-). (Które wtedy by zapewne wróciło do bytu).

    Ogólnie chodziło mi oczywiście o to, że duuuużo się może zmienić przez tyle lat...
    Ostatnio edytowane przez netzmark ; 09-07-2022 o 22:16

  8. #268
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie Przyszłość Giulia/Stelvio i całej Alfą Romeo

    Wczoraj znajomy przyjechał na domek Arteonem z 2017 roku z kapitalnym, nie do kupienia już dieslem VW BiTDI ( 240 km ).
    Trochę wkurzył mnie widok dynamicznych kierunków, Virtual cockpit, świetnego Dyna Audio, porządny asystent jazdy po liniach na jezdni ( Lane Asisst? ). Lepsza kamera cofania czy wentylowane fotele tez niczego sobie. A jak zobaczyłem 563l bagażnika otwieranego i zamykanego z kluczyka w liftbacku to już mnie wkurw ogarnął
    Takie spostrzeżenia właściciela Giulii Veloce zarejestrowanej 29.12.2021 z przebiegiem 3km.
    Alfa musi ogarnąć te duperele, bo coraz mocniej odstaje technologicznie. Fantastycznie jeździ, wyglada, zawieszenie cudne, ale nowinki tez się musza znaleźć, bo rywale w cenie 250k technologicznie po prostu mega odjechali.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #269
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    806

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    Wczoraj znajomy przyjechał na domek Arteonem z 2017 roku z kapitalnym, nie do kupienia już dieslem VW BiTDI ( 240 km ).
    Trochę wkurzył mnie widok dynamicznych kierunków, Virtual cockpit, świetnego Dyna Audio, porządny asystent jazdy po liniach na jezdni ( Lane Asisst? ). Lepsza kamera cofania czy wentylowane fotele tez niczego sobie. A jak zobaczyłem 563l bagażnika otwieranego i zamykanego z kluczyka w liftbacku to już mnie wkurw ogarnął
    Takie spostrzeżenia właściciela Giulii Veloce zarejestrowanej 29.12.2021 z przebiegiem 3km.
    Alfa musi ogarnąć te duperele, bo coraz mocniej odstaje technologicznie. Fantastycznie jeździ, wyglada, zawieszenie cudne, ale nowinki tez się musza znaleźć, bo rywale w cenie 250k technologicznie po prostu mega odjechali.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    No ale przecież co chwilę ktoś piszę,że to rzeczy zupełnie niepotrzebne -"to są tylko gadżety dla Januszy"

  10. #270
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2022
    Auto
    brak
    Postów
    34

    Domyślnie

    Właśnie o tym wcześniej pisałem. Na tle pozostałych marek Alfa jest mocno zacofana technologicznie, nie będąc jednocześnie konkurencyjna cenowo. Nic więc dziwnego, że klienci decydują się na serię 3, C klasę, S60, Arteona, itp. itd. zamiast Giulii, skoro u innych producentów w podobnej cenie dostają po prostu więcej.

    Wcześniej wspominałem o S60 i serii 3, dzisiaj z ciekawości skonfigurowałem sobie Mercedesa C klasę.

    Wersja C 300 4MATIC, linia wyposażenia AMG, do tego przyciemniane szyby, ciekawsze felgi, reflektory adaptacyjne DIGITAL LIGHT, klejone szyby, podgrzewane spryskiwacze, kierownica i siedzenia, audio Burmester 3D, asystenci jazdy z czytaniem znaków. Cena? Katalogowe 280 tysięcy. Dla porównania Giulia Veloce z asystentami i H/K kosztuje 270. Kto normalny przy tak wysokich kwotach i stosunkowo praktycznie żadnej różnicy cenowej wybierze Alfę? Żeby było śmieszniej, to po zabraniu z C klasy reflektorów adaptacyjnych (i zostawieniu statycznych), klejonych szyb bocznych, audio Burmestera (a więc de facto zrównania wyposażenia do poziomu Giulii) Mercedes wyjdzie nawet taniej od Alfy. Kosmos...

    Ktoś wcześniej twierdził, że wysoką cenę całej gamy Alfy uzasadnia "luksusowość" marki. Odpowiem może małym porównaniem:
    Konkurencja oferuje 4-strefową klimatyzację, w Alfie luksusem są dokładane nawiewy na tył puszczające temperaturę narzuconą przez osoby siedzące z przodu.
    Konkurencja oferuje zaawansowane systemy kamer 360 stopni, w Alfie luksusem jest tradycyjna kamera cofania o rozdzielczości 360p.
    Konkurencja oferuje Bowersa, Burmestera, Marka Levinsona, w Alfie luksusem jest przeciętnie grający H/K.
    Konkurencja oferuje klejone szyby boczne, w Alfie luksusem jest akustyczna szyba przednia.
    Konkurencja oferuje zaawansowane, adaptacyjne światła LEDowe/laserowe, w Alfie luksusem są 35-watowe Xenony.
    Konkurencja oferuje HUD, otwieranie klapy z pilota, nawigację z rozszerzoną rzeczywistością aktualizowaną co miesiąc, w Alfie szczytem możliwości są przycinające od nowości multimedia.
    Kolejne przykłady można mnożyć. Ale co ja wiem, to Alfa jest premium luksusowa bo ma napęd na tył w standardzie i zespół w F1.

    Swoją drogą tutaj można zobaczyć małą próbkę świateł LED Mercedesa (BMW czy Audi mają podobne rozwiązania):
    youtube.com/watch?v=aN3TkwcjbKw
    Poza masą pewnie mało przydatnych bajerów, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na oświetlenie pieszego z 4 minuty 30 sekundy filmu. Na tym tle Xenony z Giulii wyglądają jak rozwiązanie z poprzedniej epoki.

    Giulia (Stelvio zapewne również) to atrakcyjny, ciekawy i w miarę bezawaryjny model, którego głównym problemem jest kosmiczna cena. Cennikowe 270 (i transakcyjne 250) tysięcy za Veloce można by jeszcze próbować wytłumaczyć, gdybyśmy rozmawiali o wersji poliftowej (tej nadchodzącej) z Matrixami, nowszymi multimediami, lepszym audio, itp. czyli rozwiązaniami które u konkurencji dostępne są od lat, a nie przestarzałej wersji oferowanej obecnie.

    Swoją drogą w podobny sposób koncern Stellantis zarżnął Peugeota 508. Samochód równie ciekawy, atrakcyjny, świetnie wykończony (może poza fatalną kamerą cofania), ale nie wytrzymał konkurencji z podobnie wycenionymi markami premium, które pod każdym względem wypadały lepiej (lepsze silniki, skrzynie, multimedia).

    Mimo całej sympatii do Alfy naprawdę nie widzę żadnego argumentu przemawiającego za zakupem Giulii w obecnych cenach. Oczekując komfortu/luksusu dużo lepszym wyborem będzie podobne cenowo S60, C klasa (lepsze materiały, wyciszenie, wyposażenie, itd.), chcąc więcej sportu niż Volco i MB byłaby to seria 3 od BMW, a jako zabawka na tor wolałbym już chyba podobne wielkościowo, 310-konne Audi S3 w sedanie, które praktycznie w pełnym wypasie kosztuje cennikowe 210 (60 tys. mniej niż Giulia). W tym budżecie (ok. 250 tysięcy) chyba nawet Kia Stinger byłaby dużo lepszą propozycją, o ile można ją jeszcze kupić. Napęd na 4 koła, 366 koni, silnik V6, i full wypas to nieco ponad 260 tysięcy, a więc znów wyraźnie mniej niż mniejsza, słabsza i gorsza technologicznie Giulia.

    Odpowiadając więc na pytanie z początku (i chyba kończąc rozmowę w tym wątku, walka z internetowymi trollami przesiadującymi tu 24/7 i piszącymi po kilkanaście postów dziennie raczej mało mnie interesuje) - przyszłość marki raczej nie rysuje się kolorowo.
    Ostatnio edytowane przez ufoludek ; 10-07-2022 o 16:38

Podobne wątki

  1. Światła - technologia AFS w Alfa Romeo Giulia i Stelvio
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 03-03-2023, 07:33
  2. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  3. Przyszłość Alfy Romeo 2014-2018
    Utworzone przez minusbb w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 18:14
  4. Przyszłość ALFY ROMEO
    Utworzone przez bobryt w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 17-05-2013, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory