Strona 52 z 96 PierwszyPierwszy ... 2424344454647484950515253545556575859606162 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 511 do 520 z 960

Temat: Przyszłość Giulia/Stelvio i całej Alfą Romeo

  1. #511
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Mam służbową SuperB z tymi całymi ledami i wycinaniem pola auta jadącego z przeciwka i w porównaniu do biksenonu Giulii to wcale nie jest to żadna rewelacja- ot , gadżet w niewielkim poprawiający jakość widzenia w nocy, a i tak z tego nie korzystam , bo włącza się z opóźnieniem i przez chwilę jednak oślepia. [MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION]- a jakie to auta niby w podobnej cenie do Alfy zapewniają taką jakość prowadzenia a zwłaszcza układu kierowniczego? Że dla Alfy to już nic nie zostaje?

  2. #512
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    ...
    Jak dla mnie to głównie marketing robi ludziom wodę z mózgów i tyle.
    ba, tylko który marketing jest git (sport utility może gdy jedno drugiemu zaprzecza? wał karbonowy w aucie drogowym ? "prowadzenie" na ulicy) czy ledy ,tablety itp,
    Przemysł motoryzacyjny jedzie na tym marketingu od zawsze.

    Gadanie "wolę halogen od ledów byle się lepiej prowadził" - nic ten led na prowadzenie nie wpływa , więc nie istnieje taki wybór, w zasadzie to też takie marketingowe urabianie , patrz prawie F1 jeżdżę bo nie potrzebuję świateł itp. Jak nie potrzebujesz to jeździj autem bez świateł w ogóle .

    Dla różnych kierowców, zastosowań są różne granice tego kompromisu. Co to [MENTION=71461]alfist[/MENTION] znaczy "takie" prowadzenie jak Alfy, takie czyli jakie? ja znalazłem znacznie lepsze w aucie ze stalowym wałem, jeszcze bardziej bezpośrednim ukł kierowniczym i ważącym pół a nie półtorej tony . A i bez świateł w ogóle. Jak leci mowa o tym że to czy tamto niepotrzebne, o prowadzeniu, to popatrz na Caterhamy, Cobry (z tych i tak ucywilizowanych) .
    Wspomniany wyżej klient potencjalny na Alfę znalazł "takie" prowadzenie w Audiku zwykłym .

    "takie" nic nie znaczy. I do tego jest nie w każdych warunkach pożądane. Po pierwszym Westfieldzie z "takim" prowadzeniem, w pełni świadomy zrobiolem drugiego z nie-takim (3,2 zamiast 2,2 przelożenie itp) ale ono jest "takie" jak należy dla jego zastosowania - drogowego , nie torowego.
    Co to za wmawianie jedynie słusznego "prowadzenia" . To jest tak subiektywne, tak niemierzalne kompletnie na ulicy. Oczywiście - można się w jakimś aucie czuć swietnie, w innym chce się z niego uciekać. Ale naprawdę, to jest bardzo subiewktywne. I zależne od zastosowań .
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 20-12-2022 o 22:31

  3. #513
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Stelvio Veloce MY2020
    Postów
    277

    Domyślnie

    Wracając do przyszłości Alfa Romeo... jedną ze ścieżek jest być może wersja coupe
    https://www.youtube.com/watch?v=tlTgFQj-RHc

  4. #514
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,212

    Domyślnie

    [MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION], chyba chodziło nam tylko o to, a przynajmniej mnie, że jeśli miałbym wybór to wybierałbym lepsze "prowadzenie" niż np gadżetowe światła nic nie wnoszące istotnego (zresztą tak zrobiłem). I niszą Alfy chyba są właśnie te właściwości jezdne. Bo jednak łatwiej dopracować elektronikę niż mechanikę - co widać po rynku.

    Na marginesie to chyba bym jednak też powiedział, że A5 to nie żaden "zwykły audik" tylko całkiem fajny techniczne samochód, jeśli mówimy o torsen-quattro. A że brzydki i drogi to inna sprawa :⁠-⁠).

  5. #515
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    [MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION], chyba chodziło nam tylko o to, a przynajmniej mnie, że jeśli miałbym wybór to wybierałbym lepsze "prowadzenie" niż np gadżetowe światła nic nie wnoszące istotnego (zresztą tak zrobiłem). I niszą Alfy chyba są właśnie te właściwości jezdne. Bo jednak łatwiej dopracować elektronikę niż mechanikę - co widać po rynku.

    Na marginesie to chyba bym jednak też powiedział, że A5 to nie żaden "zwykły audik" tylko całkiem fajny techniczne samochód, jeśli mówimy o torsen-quattro. A że brzydki i drogi to inna sprawa :⁠-⁠).

    Ale nie ma takiego wyboru, a ktoś wybierający led'ami czy czymkolwiek dla niego ważnym (niezawod... skasowałem ) zaraz jest stawiany jako "nie czujący prowadzenia" itp., "audi wybrał nie wie co to prowadzenie". No nie jest tak.

    Nie wiem czy "łatwiej dopracować elektronikę niż mechanikę co widać po rynku".
    Raczej producenci robiąto czego rynek oczekuje. Muszą zarabiać a nie edukować w prowadzeniu. Rynek oczekuje elektroniki to dostaje bo na tym zarabiają. Gdyby oczekiwał "właściwości jezdnych i prowadzenia" to wszystkie Civici miałby zawieszenie z Type-R'a w tym cywilne, bo widać że potrafią. Czy meganki z Megane Trophy ? . Widać nie potrzeba. A potrzeba ledów i tabletów najwyraźniej . A że da się zawias łątwo skuteczny zrobić, pewnie da się nawet dla krótkich serii nie tworzących podstawowej sprzedaży. Kia, Hyunday wyskakują ze stingerami , czy n-kami w różnych wersjach bez dziedzictwa 110letniego, chyba nie jest to aż tak tajemna sztuka .

  6. #516
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,212

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Ale nie ma takiego wyboru, a ktoś wybierający led'ami czy czymkolwiek dla niego ważnym (niezawod... skasowałem ) zaraz jest stawiany jako "nie czujący prowadzenia" itp., "audi wybrał nie wie co to prowadzenie". No nie jest tak.
    1. Zgubiłem się, ja Ci piszę jaki jest wybór (dobrze jeżdżąca Alfa albo cokolwiek innego a ogadżetowanego) a Ty mówisz, że nie ma takiego wyboru.
    2. Tak, jak ktoś się kieruje głównie ledami/tabletami tzn, że nie zna się na "prowadzeniu" i nie zależy mu na tym albo, że go nie potrzebuje w danym zakupie. Nie jest to żadna krytyka tylko stwierdzenie faktu, każdy ma swoje priorytety i tyle (pomijam, te Audi w kontekście prowadzenia).

    Co do tego czego rynek ogólnie oczekuje to pewnie masz rację.
    Ale weź pod uwagę, że Stelantis ma mnóstwo marek w swojej grupie. To czemu nie może mieć jednej Alfy stawiającej na jezdność a pozostałych na gadżety?

  7. #517
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał netzmark Zobacz post
    1. Zgubiłem się, ja Ci piszę jaki jest wybór (dobrze jeżdżąca Alfa albo cokolwiek innego a ogadżetowanego) a Ty mówisz, że nie ma takiego wyboru.
    2. Tak, jak ktoś się kieruje głównie ledami/tabletami tzn, że nie zna się na "prowadzeniu" i nie zależy mu na tym albo, że go nie potrzebuje w danym zakupie. Nie jest to żadna krytyka tylko stwierdzenie faktu, każdy ma swoje priorytety i tyle (pomijam, te Audi w kontekście prowadzenia).

    Co do tego czego rynek ogólnie oczekuje to pewnie masz rację.
    Ale weź pod uwagę, że Stelantis ma mnóstwo marek w swojej grupie. To czemu nie może mieć jednej Alfy stawiającej na jezdność a pozostałych na gadżety?
    Najwyraźniej nie stawia vide Tonale czy wcześniej przed stellamtis SUV i zero zapowiedzi np nie wiem , naprawdę lekkiego otwartego kompozytowego kompletnie niepraktycznego mechanicznego roadstera jak już o jezdnosci mowa. 4c zamiast kontynuować pozostało jakimś chwilowym wybrykiem a mogło być dobrze. Widać nie ma na to zbytu w wydaniu Alfy czy też inaczej mówiąc Alfa nie wytworzyła sobie klienteli na takie auta (Lotus, Alpine jakoś potrafią ) ciągła zmiennością przekazu co aktualnie jest prawdziwa Alfa Romeo i każdemu wypustowi towarzyszącego bełkotu marketingowego (fwd diesel wal to z ostatnich kilkudziesięciu lat)

    A wybór jest. Nie ma prawnego obowiązku użytkowania jednego auta. Ba! nawet Alfist , co za czasy, jeździ tfu superbem . Trochę nie rozumiem wobec q w garażu i GT busso 3.2 i głoszonej obecnie trwałości ar? Alfist dlaczego? Szkop z wkur...DSG i kura na kierownicy?? ale taka jest rzeczywistość najwyraźniej .gdy przychodzi do codzienności. Czym to się różni od kupienia audi?

    Tzn nie ma wyboru w gamie AR. Wybór jest po zdjęciu klapek z oczu i fajnie.

    Po moich skromnych kilkudziesięcioletnich doświadczeniach z AR i makaronami wiem że przywiązanie do marki najnormalniej ogranicza. Wiązac się, wciąż ułamka wrażeń motoryzacyjnych bym nie był w stanie zaznac jak już o nich mowa abstrahując od wrażeń z bezobslugowosci totalnej .
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 21-12-2022 o 01:09

  8. #518
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,212

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Alfist dlaczego?
    Pewnie najlepszy czyli jakiś służbowy :⁠-⁠).

    Co do ograniczenia o którym wspomniałeś, mam znajomego który zmienia samochody co 2-3 lata, nowe wypasy bo sobie nie żałuje, ale odkąd pamiętam nigdy nie kupuje czegoś nowego co już wcześniej miał (mówię o marce)... Więc coś z tym ograniczeniem może być na rzeczy :⁠-⁠).

  9. #519
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    No jasne że jeżdżę SuperB, bo to służbowy- mam paliwo za darmo, nic mnie nie obchodzi co z nim się stanie gdy go gdzieś zaparkuje w ciemnym zaułku- to jest wygodne i praktyczne, ale powiem szczerze, że więcej frajdy sprawia mi jazda moja starą 156 1,8 TS (bo i taką posiadam) niż luksusowym SuperB. Ile są warte te ekrany multimedialne i Ledy matrixowe? Dla mnie niewiele , Ledy minimalnie lepiej świecą w nocy niż biksenon Giulii, różnica jest naprawdę minimalna, może to mieć znaczenie dla miłośników gadżetów. Podobnie ekran multimedialny- dla mnie wygląda wręcz tandetnie i tanio, kojarzy mi się z tanimi zegarkami elektronicznymi produkcji chińskiej. Ale każdy powinien mieć to czego potrzebuje- dlatego właśnie na rynku jest tyle aut , które bardzo się od siebie różnią. Firmy wybierają różną strategię- jedne idą na ilość i tworzą tanie auta dla ludu inne wręcz przeciwnie- co wcale nie znaczy że gorzej na tym zarabiają. Najnowsze Alfy to jedne z najlepiej prowadzących się aut tej klasy na rynku (pomijam oczywiście porównanie z torowymi gokartami), do tego dochodzi oczywiście stylistyka , specyficzny styl i frajda prowadzenia. Co do klienteli to chciałem przypomnieć że Giulia GTAm została już sprzedana zanim ją jeszcze wyprodukowali, więc raczej nie jest z tym tak źle. Firma jest zadowolona z rentowności jeśli chodzi o sprzedaż ostatnich modeli, mimo że ilości sprzedane dalekie są od założonego planu. Cena najnowszego modelu- Zagato, jest porównywalna do Bugatti Veyron, a ten ostatni ma prawie 3-krotnie wiekszą moc i mnóstwo drogich gadżetów na pokładzie. Czy ta Alfa się sprzeda? Nie wiem, ale z dotychczasowej sprzedaży firma wyciągnęła wnioski i ustaliła taka cenę.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SAm.jpg
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	77.7 KB
ID:	285652  
    Ostatnio edytowane przez alfist ; 21-12-2022 o 11:49

  10. #520
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,620

    Domyślnie

    [MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION]
    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Mam służbową SuperB

Podobne wątki

  1. Światła - technologia AFS w Alfa Romeo Giulia i Stelvio
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 03-03-2023, 07:33
  2. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  3. Przyszłość Alfy Romeo 2014-2018
    Utworzone przez minusbb w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 18:14
  4. Przyszłość ALFY ROMEO
    Utworzone przez bobryt w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 17-05-2013, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory