Teddy - w okresie o którym wspominasz (20 lat) spadek jest ogromny - ale to jasne/nic nowego.
Sprzedaż i liczba modeli jest na dnie.
Mr. Imperato przytoczył dane ze sprzedaży w roku 2022r. - a te faktycznie nie są złe, możemy twierdzić, że to 'niska baza' robi procentowy wzrost - ale on jest - jak dotyczasowym trend był spadkowy i AR raczej walczyła o przetrwanie niż o sławę.
Zauważ, że te dane są faktem (pomijam bełkot korporacyjni-marketingowy) - a na wykresach z linku, który podałeś NIE MA UJĘTEGO ROKU 2022 (!) - jest jedynie tabela z danymi z 2022r. na początku.
Co z tego wynika?
AR nie jest potentatem jeżeli chodzi o wolumen sprzedaż? Pełna zgoda.
Gama produktów jest wąska? Pełna zgoda.
Chcialibyśmy, żeby była szersza? Chcielibyśmy - pełna zgoda.
Czy powyższe oznacza, że nie należy kupić Giulii, Stelvio, Tonale?
Nie.
Każdy z samochodów adresuje jakiś konkretny segment klientów.
Jeżeli wpadasz w ten segment - jest 'fit' - możesz kupować.
Jeżeli nie wpadasz - jest 'gap' - musisz szukać gdzieś indziej.
Np. Giulia to usportowiony sedan, istniejące wersje samochodu konkurują z innymi producentami w poszczególnych sub-segmentach - np. AR nie ma kontroferty dla BMW z silnikiem benzynowym o mocy około 350-380HP, w innych ma.
Wydaje mi się, że jeżeli kwalifikujesz się jak klient w jakimś segmencie - to rozważasz kupno i sytuacja AR jako firmy nie ma znaczenia.
Jeżeli np. chcesz sedana, ale oczekujesz większej przestrzeni w środku, większego bagażnika, większego komfortu (w odróżnieniu od 'usportowienia'), więcej funkcjonalności gadżetów elektronicznych - to szukasz gdzieś indziej.
Tak (prosto) to widzę.
Mylę się?![]()
Jeżdżę dlugo 159 w sedanie i osobiście nie rozumiem polityki i decyzji apropo alfy. Od pojawienia się giuli czekałem dlugo na kombii, śledziłem wiadomości, zagraniczne fora czy może faktycznie nikt tego w kombii nie potrzebuje i odniosłem zupełnie inne wrażenie. Najwidoczniej mylne. Tylko czy wersja business w kombi za 130k nie konkurowała by ze sluzbowym Passatem, mazda czy oplem? Sprawdzony dobry diesel itd? W przypadku 159 wersja kombii byla chętniej wybierana niż sedan. Po swoich doświadczeniach z sedanem nie chciałbym kolejnego, ale jeżeli ktoś był zadowolony z poprzednich modeli 159 albo giulietta to co miał zrobić? Stelvio miało być giulia kombi, droższa, SUV itp itd, słaby pomysł. Swoimi decyzjami sami na życzenie pozbywali się klientów. Od dłuższego czasu zestawiałem ze sobą proceeda gt i giulie, cenowo to było podobnie pozycjonowane. Bez wahania brałbym giulie w kombii, zresztą jakby była to już dawno w garażu bo naprawdę dobrych doświadczeniach z 159 tbi. Wygląda to wszystko jak szereg złych decyzji, ale to analiza wsteczna. Eksperci najwidoczniej przeczuwali że tak będzie lepiej i nawet popularne kompakty lepiej zastąpić suvem za worek pieniędzy (chociaz mogloby sie wydawac ze kompakt w wersji crossover jest troche bardziej ekonomicznie uzasadniony). Dużo tego jest i dlugo można o tym dyskutować.
Dyskusja o polityce Alfy i o tym ze to juź koniec tej marki trwa z 20 lat i pomimo tego że to niszowa marka ze słabiutką sprzedażą i z brakiem kombi od 2010 roku to Alfa nadal żyje i robi bardzo dobre samochody. Także niech niektórzy zmienią wróżbitę albo szklane kule![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Domyślam się, źe to prowokacja.
Alfa nie żyje tylko wegetuje...
Bardzo dobre samochody w porównaniu do:
Daci -za drogie
Audi/Merc/BMW - zbyt prymitywne.
Problem (od czasów 159) jest taki, że robią auto porównywalne z BMW/Audi/Mercedes w tej samej cenie a zapominają, że są marką 'z dupy (nikt nie pamięta historii AR, podobnie jak BMW - bo w przypadku BMW to też niechlubne lata '39-'45)', kojarzoną z cappuccino. Ale mimo to ceny masz podobne lub wyższe.
A później na zebraniu zarządu tłumaczysz, że to wina ludzi. De facto myślących ludzi...
AR po prostu obraża ludzi i ich zdrowy rozsądek.
Zapomniałes jeszcze dodać że to królowa lawet a serwis to polmozbyt. Widze w opisie BMW i nie mam więcej pytań...e a latasz bokami po rondach bo Alfa nie umi bo trakcji nie wyłączysz jak w daci.