Przegląd zrobiony - wyszło niecałe 1 300 złotych z wymianą filtra kabinowego.
Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
Przegląd zrobiony - wyszło niecałe 1 300 złotych z wymianą filtra kabinowego.
Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
A masz może jakąś rozpiskę co ile w tym kosztowało? Dają takie coś w ogóle?
Luks, dzięki!
Czyli tak jak mówiłem, przyjazd z własnym olejem zmieniłby kosmetycznie na całości.
Z pozycji 4, 6 i 7 możesz zrezygnować, jeśli chcesz.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Ja wiem. Mówię o samym oleju.
Ten wątek - ze znalezionych na forum - wydaje mi się najbliższy mojego pytania. Z instrukcji to nie wynika, więc pytania do zgromadzonych tu użytkowników:
1) W jakich okolicznościach objawia się komunikat wcześniejszej zmiany oleju - w sensie, czy zapala się po raz pierwszy po włączeniu zapłonu, po zatrzymaniu samochodu, czy po prostu w chwili gdy jakiś wskaźnik osiągnie określoną wartość (w czasie jazdy niezależnie co by się działo)?
2) Jak rozumiem z poziomu użytkownika, tj. bez podpięcia samochodu - nie da się w żaden sposób określić ile na oko tego pozostało?
3) Ile z waszych doświadczeń wynosi interwał dla 280 km - przy założeniu normalnej trasowej jazdy, tj. że czasem się depnie (po coś ten silnik w końcu jest), ale głównie się jeździ na tempomacie?
Ostatnio edytowane przez flyinghipo ; 08-04-2025 o 07:17
1. Objawiło mi się tylko raz w trakcie użytkowania samochodu akurat w dniu, w którym wymieniałem olej (nie wiem czemu, bo nie przekroczyłem nigdy interwału 10 tys. km.), pojawiło mi się przy włączeniu zapłonu. Czy może wyskoczyć podczas jazdy? - nie wiem.
2. Z tego co się orientuję nie ma żadnego czujnika, który monitorowałby jakość oleju w silniku. Za to odpowiada algorytm, który na podstawie składowych (prędkości obrotowe silnika, temp oleju, ilość rozruchów, przebieg, itd.) wylicza sobie czy olej jest zużyty. Nie wiem ile jest to warte.
3. Wymieniam olej w przedziale 7-9 tys. km. i na podstawie obserwacji ilości unoszącego się ścieru w zlanym oleju, ilości ew. opiłków metalu widocznych w zlewce i filtrze uważam, że przy mojej jeździe to interwał bliski optymalnemu. Im większe dystanse pokonywane trasą ze stałymi prędkościami, im mniej jazdy w miejście, im mniej krótkich cykli pracy silnika i zakurzonego środowiska, tym lepiej i można zapewne ten interwał wydłużyć do ponad 10 tys. km. Jeżeli masz wątpliwości i chcesz się upewnić, to możesz skorzystać z badań oleju w labolatorium i na podstawie wniosków z badań określić, jaki interwał wymiany oleju przy Twojej eksplatacji samochodu będzie optymalny.
Tutaj przykład z kanału R2D i Giulii:
https://www.youtube.com/watch?v=R18a7fE7N0E
https://www.youtube.com/watch?v=C9cg-mp1pa0
https://youtu.be/iF6-FDh3whw?si=R20p58CnLP6ItLEy
https://youtu.be/K12ZrjN8OjE?si=jrbHnOIFXSeJkWf6