Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wskazania temperatury oleju a realna temperatura

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar StelvioRS
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    Stelvio Veloce & QV
    Postów
    57

    Domyślnie Wskazania temperatury oleju a realna temperatura

    Może kogoś zainteresują realne temperatury na wskaźniku?

    Ostatnio edytowane przez StelvioRS ; 03-10-2022 o 10:02

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Giulia
    Postów
    132

    Domyślnie

    Chyba ze ktoś ma zchipowany to wskakują 4 kreski odrazu :-)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar sVIRUSx
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Szczecin / Koszalin
    Auto
    AR Giulia Veloce 2.0, FIAT 500X Sport 1.3
    Postów
    235

    Domyślnie

    Dzięki, na pewno się przyda

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,945

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michal94 Zobacz post
    Chyba ze ktoś ma zchipowany to wskakują 4 kreski odrazu :-)
    skąd takie bzdury? chyba że tuner nie wiedział co zmieniał i pokręcił nie przy tym co powinien dotykać, choć wątpię czy to da się zmieniać, wyśweitlanie/skalowanie jest realizowane w liczniku, a ten w zależności od softu wyświetlał ciut inaczej - starsze 4-5 kresek, nowsze 3-4 po pełnym rozgrzaniu i normalnej jeździe, oczywiście w normalnych temperaturach powiedzmy 20C na zewnątrz. zima czy tor to inna bajka.

    ledwo co był temat skalowaniu:
    https://www.forum.alfaholicy.org/giu...leju_wody.html

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    268

    Domyślnie

    Super. Właśnie o to pytałem w wątku: https://www.forum.alfaholicy.org/giu...leju_wody.html
    Natomiast na italiańskim forum znalazłem:
    1° kreska (60 - 69°C)
    2° kreska (70 - 79°C)
    3° kreska (80 - 89°C)
    4° kreska (90 - 99°C)
    5° kreska (100 - 109°C)
    6° kreska (110 - 119°C)
    7° kreska (120 - 129°C)
    8° kreska (130 - 139°C)
    ( https://forum.clubalfa.it/threads/te...motore.135167/ )
    Dla pierwszych 2 kreseczek są drobne rozbieżności (ale nie wiem dla jakiej wersji są te dane, rozumiem, dla Giulii)
    A ktoś wie jaka jest "rzeczywista" temp. wody dla środkowej kreski na wskaźniku z trybu Dynamic? Czy to 90C?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,945

    Domyślnie

    powtarzam, były różnice w zależności od firmwarów, ale pewnie to różnice kilku stopni stąd nic ważnego. chcesz wiedzieć jak jest u Ciebie, kup MES/ELM ,podłącz się i odczytaj parametry z ECU podczas jazdy

    kreseczki pokazują temperaturę oleju, to nie będzie miało bezpośredniego i 100% sprzęgu z temperaturą cieczy. oczywiście pewna współzależność jest, ale to osobne obwody, inaczej sterowane które mają swoje bezwładności, inną logikę inny układ wymiany ciepła. znów polecam MESa

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    268

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    powtarzam, były różnice w zależności od firmwarów, ale pewnie to różnice kilku stopni stąd nic ważnego. chcesz wiedzieć jak jest u Ciebie, kup MES/ELM ,podłącz się i odczytaj parametry z ECU podczas jazdy

    kreseczki pokazują temperaturę oleju, to nie będzie miało bezpośredniego i 100% sprzęgu z temperaturą cieczy. oczywiście pewna współzależność jest, ale to osobne obwody, inaczej sterowane które mają swoje bezwładności, inną logikę inny układ wymiany ciepła. znów polecam MESa
    Tak, planuję zakup tego interface-u i softu, może MES a może tylko soft na komórkę... ale chroniczny brak czasu
    Tak, wiem że temp. wody to zupełnie oddzielny pomiar i dlatego mnie interesuje Jakby ktoś miał taki odczyt z MES-a to chętnie reflektuję na informację. Zwłaszcza czy środkowa kreska to 90C

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar StelvioRS
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    Stelvio Veloce & QV
    Postów
    57

    Domyślnie

    Woda powinna mieć już te 80 st jak zapali się pierwsza kreska oleju?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,945

    Domyślnie

    Cytat Napisał donvito Zobacz post
    Tak, planuję zakup tego interface-u i softu, może MES a może tylko soft na komórkę... ale chroniczny brak czasu
    Tak, wiem że temp. wody to zupełnie oddzielny pomiar i dlatego mnie interesuje Jakby ktoś miał taki odczyt z MES-a to chętnie reflektuję na informację. Zwłaszcza czy środkowa kreska to 90C
    o ile pamiętam przy normalnej jeździe w mojej 201 (z updatem na G543... soft w 2019) dwie kreski oleju, to na logu temperatury cieczy chłodzącej było coś ok 72st czy 74 C w chłodny dzień o ile pamiętam.

    tylko co Ci to daje, czujnik w jednym miejscu, inna temperatura w innym, przyciśniesz 2 razy i miejscowo gorąco a ciecze/czujniki jeszcze nie łapią tego itp itd. ja stosuję rozsądek, z każdą kreską pozwalam sobie na więcej obrotów/głębiej wciskany gaz, od 3 już w miare normalnie, minutę, dwie później już ogień jak mam ochotę poprzyciskać.

    BTW, na tor musze jakieś lepsze schładzanie sobie dodać patent, bo ECU strasznie ciął mi doładowanie i moc, 5 kresek oleju na pewno było, może już bliżej 6? tak są napisane te softy - dużo limiterów mi tuner mówił od temperatury cieczy, oleju no i wyliczanego EGT (a ten akurat mam obniżony dla bezpieczeństwa jakby mnie ponosiło)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    268

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    o ile pamiętam przy normalnej jeździe w mojej 201 (z updatem na G543... soft w 2019) dwie kreski oleju, to na logu temperatury cieczy chłodzącej było coś ok 72st czy 74 C w chłodny dzień o ile pamiętam.

    tylko co Ci to daje, czujnik w jednym miejscu, inna temperatura w innym, przyciśniesz 2 razy i miejscowo gorąco a ciecze/czujniki jeszcze nie łapią tego itp itd. ja stosuję rozsądek, z każdą kreską pozwalam sobie na więcej obrotów/głębiej wciskany gaz, od 3 już w miare normalnie, minutę, dwie później już ogień jak mam ochotę poprzyciskać.

    BTW, na tor musze jakieś lepsze schładzanie sobie dodać patent, bo ECU strasznie ciął mi doładowanie i moc, 5 kresek oleju na pewno było, może już bliżej 6? tak są napisane te softy - dużo limiterów mi tuner mówił od temperatury cieczy, oleju no i wyliczanego EGT (a ten akurat mam obniżony dla bezpieczeństwa jakby mnie ponosiło)
    Racja, nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i wyobraźni. Dla mnie temp. oleju to podstawowy wskaźnik na co dzień. A że miałem i w 156 (2x) i w 159 (1x) padnięcie termostatu (na szczęście w nie domykał się) to mam zwyczaj monitorować zachowanie temp. wody. Zwłaszcza w zimie. Stąd moje pytanie

Podobne wątki

  1. Klimatyacja a wskazania temperatury AR 166 2,4 JTD
    Utworzone przez skyblu w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-06-2021, 06:22
  2. Temperatura - dziwne wskazania 2.0 TS
    Utworzone przez Emmersonic w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-05-2013, 10:50
  3. Wskazania czujnika temperatury JTD
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 19:04
  4. Temperatura zewnetrzna i wskazania
    Utworzone przez tygrysek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-01-2012, 16:03
  5. temperatura a wskazania i włączanie wentylatorów ??
    Utworzone przez Bedboys w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-07-2009, 15:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory