Przy 60 nie, przy 130 już bardzo.
Przy 60 nie, przy 130 już bardzo.
Też mi najbardziej szum od opon przeszkadza.
Lubię słowacki, cichy asfalt ale np. na krajowej 8ce Piotrków - Warszawa jest już za głośno.
Kupiłem maty i chciałem wytłumić drzwi ale nie potrafię zdjąć boczków.
Tak mocno siedzą, że boję się, żeby ich nie połamać przy wyciąganiu.
Giulia Super 2.2 MultiJet
Kup sobie taką metalową łyżkę do podważania tapicerek np Topexa za 15zł (te plastikowe anemie się nie nadają) i zaczynaj od zewnętrznego rogu drzwi przez podkładkę z jakiegoś cienkiego plastiku między tą łyżką a lakierem. Warto nagrzewnicą podmuchać żeby trochę tapicerkę i kołki nagrzać żeby nie pękały. A i tak cześć Ci popęka a wtedy tylko oryginały, są drogie ale zamienniki z Allegro są gówno warte i nie trzymają.
Nie mogę wklejać linków, więc wklep na YouTube "Alfa Romeo Stelvio door panel removal" i będziesz miał filmiki instruktażowe odnośnie boczków..
Obawiam się ze drzwiami za dużo nie zdziałamy - trochę maty mają (częściowa eliminacja drgań) , tam gdzie inni na otworach technicznych maja folię albo jakąś szmatkę Stelvio ma gruby abs albo pcv jako nośnik mechanizmu podnoszenia szyb, ewentualnie na tapicerkę od wew materiał pochłaniający.![]()
![]()
![]()
Opukałem całe auto i widzę kilka punktów , np tylny słupek / błotnik na wysokości głowy pasażera ,typowa puszka .podłoga bagażnika z nadkolami .
@Dareek jak Twoje doświadczenia?
Ja w końcu dziś rano zrobiłem tandetę jak na zdjęciach i mam wrażenie, że teraz przy 150 było bez porównania ciszej niż przedtem świsty z lusterka które irytowały mnie już od jakichś 110-120km. W zasadzie taki ogólny szum bez możliwości wskazania, że dochodzi konkretnie z lusterka. Niestety to kwestia pogody (wiatru) więc muszę więcej pojeździć żeby się upewnić.
Przy okazji: po tym obklejeniu lusterko mi się nie składa bo taśma trzyma. Coś ryzykuję ujaraniem silniczka czy jest tam jakieś skuteczne zabezpieczenie przeciążeniowe i mogę tak bezkarnie je blokować? W cholernym menu wyłączenia lusterek nie mam a bypassu też jeszcze nie.
,
![]()
Dzisiaj córka jechała a ja przemieszczałem się po aucie i na wiosnę wezmę sie za nadkola ale w pierwszej kolejności tylne + cały kufer bo zdecydowanie z tamtego kierunku szum jest najmocniejszy ?!? , przednie nadkola jakoś dużo słabiej - 1UN , misiek na nadkolu, odległość od uszu ??.
[MENTION=90487]netzmark[/MENTION] - masz 2021 z klejoną szybą i słyszysz lusterka ??
PS .
Nowa reklama Stelvio w TV jest zajeb...sąsiadów i " znajomych" szlak trafia
![]()
![]()
Tak!!!
Mam wrażenie że nawet bardziej na nie zwracam uwagę po wyciszeniu blach w drzwiach.
I słyszę przednie nadkola, nie wiem czy mam miśka od wewnątrz ale wydaje mi się (nie mam teraz samochodu przy sobie) że są twarde od strony kół i z kół się w to sypie, stuka, puka. W mercu miałem rodzaj miśka od zewnątrz.
Dziwię się trochę że jakbyś sugerował że masz kufer bliżej uszu niż przednie nadkola :-).
Dach jest też fatalny, przejedź się w ulewę, mam wrażenie jakby mi się na mózg woda lała:-). No ale na szczęście nie zawsze pada... Natomiast sporo szumu tamtędy też wjeżdża do środka.
jeszcze nie grzebałem bo nie miałem kiedy ale jak sie zrobi cieplej biorę sie za to. mysle że za ok 1.5 tyg wymienię na letnie 20 i bedę badał temat.
- - - Updated - - -
przednie nadkola w cześci od kabiny zawsze maj tego "miśka" ale on daje tyle co umarłemu kadzidło.