Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25
-
09-06-2023, 10:52 #1
- Dołączył
- 04 2022
- Auto
- Stelvio VELOCE 2022
- Postów
- 6
Stelvio 2.0 niedoładowany akumulator
Rok rzadko jeżdżone, ładowanie aku podczas jazdy 12 i coś do 13 z hakiem (o 14 nie ma co marzyc) no i padł akumulator, miernik pokazuje 3V, nic nie ostrzegało nic nie pikało, że mało prądu.
Podczas użytkowania aku coraz słabszy więc raz w serwisie wgrywali program, żeby skrzynia nie wzbudzała elektroniki na postoju i poprzez to ograniczało zużycie prądu ale chyba nie tędy droga bo akumulator po prostu ma słabe ładowanie i jest ciągle niedoładowany.
Jak tam u Was z tymi sprawami, miał ktoś takie niedoładowane problemy
› Więcej...: Stelvio 2.0 niedoładowany akumulator
-
-
09-06-2023, 11:34 #2
- Dołączył
- 01 2022
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
- Postów
- 927
-
09-06-2023, 22:11 #3
- Dołączył
- 04 2022
- Auto
- Stelvio VELOCE 2022
- Postów
- 6
-
09-06-2023, 23:42 #4
- Dołączył
- 01 2022
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
- Postów
- 927
-
10-06-2023, 12:21 #5
@Rafał S szuka się z googlami a nie forumową wyszukiwarką
Generalnie, nawet jak jest słaby aku, to ładowanie ma być 14.5V (przynajmniej póki aku jest poniżej naładowania na 75% bo potem wchodzi coś co jest do bani a nazywają "inteligentny alternator/ładowanie") coś jest u Ciebie nie tak.
Jakie odczyty z IBS? Jak na testerze wypadał aku?
-
10-06-2023, 12:53 #6
- Dołączył
- 08 2020
- Auto
- Stelvio Veloce MY2020
- Postów
- 270
do bani to są chyba montowane w fabryce akumulatory. Miesiąc temu musiałem wymienić w trzyletnim Stelvio. (no chyba, że mi ktoś podmienił w ASO ?). Permanentnie nie było S/S, potrafił mi paść całkowicie po kilku godzinach postoju itd. Wstawiłem AGM Duracella i od nowa przyzwyczajam się do wyłączania S/S na pierwszych światłach.
I co ciekawe trzy dni po wymianie aku, zaktualizował mi się Connect Box. Wcześniej przez dwa lata wciąż miałem informacje o awarii. Przypadek?
-
10-06-2023, 14:22 #7
Mnie udało się wymienić akumulator "profilaktycznie" tuż przed końcem podstawowej gwarancji tj. po 2 latach bo czasami nie działał S/S wiec ogarneli na koszt gwaranta i w sumie od tamtej pory nie mam problemu ze S/S.
-
10-06-2023, 17:58 #8
Aku są varta hd, to chyba to samo co efb. Winny padom jest permanentnie niedoładowany aku, przez s&s i glupia strategie ladowania "inteligentnego". Ss wyłączamy (polecam swoj dezaktywator na shop.stuff4car.com) a na jesień bedzie poprawka dla ladowania tester(z wyswietlaczem 2" ips a potem w opclju bluetooth) i faker, tez plug&play
-
10-06-2023, 18:36 #9
- Dołączył
- 05 2023
- Auto
- stelvio
- Postów
- 144
Nie znam się na aku do s&s bo nie miałem z tym do czynienia, jednak kilka akumulatorów w życiu używałem i nie zawiodłem się na centrze, także kilka razy głęboko rozładowane i ratowane ładowarką, każdy wytrzymał ok 7 lat a np taki 4max, który miał na papierze świetne parametry i podobno wnętrzności varty nie dawał rady odpalić diesla zimą, by ruszyć kilka razy w tygodniu prostownik i doładowywanie, po roku przeprosiłem się z centrą, 4maxa nawet nie reklamowałem bo w sklepie po podłączeniu jakiegoś ustrojstwa z rezystorów stwierdzono, że ma prąd pod obciążeniem w normie i producent odrzuci reklamację a dodatkowo wystawi mi rachunek za diagnostykę. Najprostszy sposób na porównanie jakości aku to zważenie go. Nie wiem jak jest teraz z jakością centr/exide, ostatni zakup w zeszłym roku, zaliczył po kilku tygodniach stania samochodu pierwsze głębokie rozładowanie, ładował się z 10 godzin i działa znowu jak powinien.
- - - Updated - - -
Jest a alfach możliwość wyłączenia s&s przy okazji robienia softu pod więcej hp lub wprowadzenia opcji zapamiętywania ?
-
10-06-2023, 18:46 #10
pytaj tunera nie mnie, ja sprzedaję dezaktywatory
co do aku, to jak pisałem, varta jest OK, problem jest gdzie indziej, głównie wiecznie niedoładowany, bez szans na doładowanie na trasie na wiecej niż może 78-80%. Elektrolit traci gęstość i pojemność/parametry spadają aż jest do bani przedwcześnie. Winne "inteligentne ładowanie" - tymczasowo jesli ktoś jeździ głównie krótkie odcinki, można ratować się parę razy w roku ładując dobrze aku. Docelowo będzie moja poprawka ładowania
Podobne wątki
-
[Stelvio] Akumulator do Stelvio
Utworzone przez jacekpr w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 30Ostatni post / autor: 05-07-2023, 17:22 -
Ar 2.0 jts wypadanie zapłonu a niedoładowany aku
Utworzone przez pele21 w dziale 156Odpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 03-03-2023, 16:44 -
[Stelvio] Opinie użytkowników o Stelvio
Utworzone przez Firste w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 1105Ostatni post / autor: 23-03-2022, 19:40 -
[Stelvio] gdzie kupić albo wynająć Stelvio w tych czasach? Najlepsze oferty w Polsce.
Utworzone przez piotr--kk w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 27Ostatni post / autor: 03-10-2021, 07:44 -
[STELVIO] Dlaczego Stelvio, a nie Stinger?
Utworzone przez zukowski w dziale Giulia/StelvioOdpowiedzi: 32Ostatni post / autor: 07-08-2019, 19:39