Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 74

Temat: Przeładowanie 2.0 TB

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Alfa gtv v6 TB
    Postów
    97

    Domyślnie

    Cytat Napisał LIGAR Zobacz post
    już był w ogródku już witał się z gąską Niestety na finiszu ale to jeszcze nie koniec mojej drogi
    Jest już prawie dobrze ale... W dalszym ciągu turbo nie chce mi dmuchnąć więcej niż 0,9 (bardzo rzadko 1,0) bara... dziś podłączyłem swój wskaźnik i przy pełnym bucie pokazuje mi max takie wartości. Wszelkie szarpania itp. zostały już wyeliminowane wiec myślę, że to już kwestia kosmetyki...
    Podczas testów zrobiliśmy manualne sterowanie WG z kabiny i jeśli blokowaliśmy zawór WG to auto dmuchało wtedy spokojnie 1,2 bara (dało się nawet więcej ale po co). Kiedy zostawiamy komputerowi sterowanie WG nie chce dmuchnąć więcej jak 0,9... pytanie dlaczego ?
    Z rzeczy sterujących ciśnieniem boosta wymieniony zawór pierburg, przewody podciśnienia, czujnik ciśnienia atmosferycznego, przepływomierz (dwie ostatnie pełnią rolę czujnika doładowania).
    1. Dlaczego nie dmucha więcej ?
    2. Czy 0,9 oznacza że auto nie ma trybu overboost ?
    2. Czy ten objaw to może być uszkodzona grucha WG przy turbinie?
    3. A może to kwestia wyregulowania sztangi od WG?
    4. Coś innego ?
    5. Do znawców układu sterującego 2.0 TB v6 - który komputer odpowiada za regulację WG i tryb OB? Motronic (moduł paliwa) czy tzw. EZ (moduł zapłonu)

    Wspólnymi siłami może ożywimy do końca ten samochód
    Jak ruch na drodze trochę ucichnie to postaram się nagrać i wrzucić filmik jak wygląda obecnie doładowanie turbiny... Źle nie jest a

    za doładowanie odpowiada komp który jest zamontowany w tunelu środkowym przy wtyczce 3pin od kompa... zapłonem oraz paliwem nie steruje przypadkiem sam motronic który jest pod schowkiem po prawej stronie?

  2. #62
    Administrator ds. zlotów Romeo Avatar LIGAR
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
    Postów
    809

    Domyślnie

    no to przy wtyczce 3 pinowej na tunelu jest motronic - z tego wynika że on steruje doładowaniem. Pod schowkiem jest EZ który odpowiada za zapłon.

    tutaj masz to ładnie rozpisane http://www.bosch-automotive-catalog....nvocation=true

    W takim razie podmienię jeszcze motroniki bo mam na całe szczęście drugi...
    Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?

    Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Ligar Ty masz cala druga Gtv w czesciach?


    Sent from my iPhone
    Born to be wild.

  4. #64
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 jtdm, Fc 20vt LE, Punto
    Postów
    73

    Domyślnie

    Pytanie czy ten woz ma tryb ob wszyscy tak sie nad tym spuszczaja .. a ktos jest w stanie potwierdzic ze cos takiego ma wystepowac ?
    Macie gdzies w instrukcji napisane ze w wozie xxx przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu cisnienei doladowania zostaje podniesione na xx sekund ? Czy po prostu opieramy sie na twierdzeniu uzytkownikow ktorzy zaobserwowali chwilowe (sekunda dwie) przeladowanie ?

    Zrob prosty test wsiadz do wozu zapnij jakis 3 lub 4 bieg i przy niskich.. powiedzmy 2000 obr wcisnij pedal w podloge ktos niech bada co sie bedzie dzialo z doladowaniem. Jak na moment wskoczy powyzej 1 bara i spadnie sobie na to (niby) fabryczne 0.9 to masz swoj ob ktory nie jest niczym sterowany a wynika jednynie z opoznien zadzialania zaworu wg.

    http://img63.imageshack.us/img63/948...fcseria4jm.jpg albo zroluj ten woz na jakiejs obciazeniowce i moze gdzies wisza w necie wykresy takich samych to zbadamy czy ty wogle masz tam problem

  5. #65
    Administrator ds. zlotów Romeo Avatar LIGAR
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
    Postów
    809

    Domyślnie

    Robiłem juz test o którym piszesz i nie zaobserwowałem chwilowego przyrostu doładowania . Jest cały czas stabilne 0,9 bara. Niestety nie miałem jeszcze czasu przerzucić drugiego kompa wiec nie mam potwierdzenia ze to nie jest jego wina.
    Co do wyposażenia auta w OB to w instrukcji nie wyczytałem ale wszyscy twierdzą, że tryb OB ma być.

    Planuje się gdzieś wybrać na rolkę, pytanie tylko czy to musi być obciążeniówka czy może wystarczy inercyjna? Nie wykluczam, że to może być przerost moich oczekiwań w stosunku do 200 koni w TB...

    Znalazłem na Alfaowner podobny przypadek ale rozwiazanie które zaproponowali dość słabe - montaż MBC.
    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-pressure.html
    Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?

    Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html

  6. #66
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał LIGAR Zobacz post
    Robiłem juz test o którym piszesz i nie zaobserwowałem chwilowego przyrostu doładowania . Jest cały czas stabilne 0,9 bara. Niestety nie miałem jeszcze czasu przerzucić drugiego kompa wiec nie mam potwierdzenia ze to nie jest jego wina.
    Co do wyposażenia auta w OB to w instrukcji nie wyczytałem ale wszyscy twierdzą, że tryb OB ma być.

    Planuje się gdzieś wybrać na rolkę, pytanie tylko czy to musi być obciążeniówka czy może wystarczy inercyjna? Nie wykluczam, że to może być przerost moich oczekiwań w stosunku do 200 koni w TB...

    Znalazłem na Alfaowner podobny przypadek ale rozwiazanie które zaproponowali dość słabe - montaż MBC.
    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-pressure.html
    Na inercyjnej może nie nadmuchać tyle co na obciążeniowej.

  7. #67
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Alfa gtv v6 TB
    Postów
    97

    Domyślnie

    TB jakąś rakietą nie jest - przyśpieszenie pomiędzy 156 2,5v6 a gtv 3.0 24v - w sumie 3.0 też szybkie nie jest... Miej na uwadze, że ten samochód waży prawie 1.5tony i to ma duży wpływ na jego moc.

    co do mbc to tylko dobre mbc a nie tanie i do tego pomiar afr żeby mieszanka nie była zbyt uboga. Na mbc powinna już lepiej jechać niż 3.0 bo jak dobrze pamiętam w serii ebc daje mniejsze doładowanie na 1,2 dopiero chyba od 3 pełen boost

  8. #68
    Administrator ds. zlotów Romeo Avatar LIGAR
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
    Postów
    809

    Domyślnie

    udało mi się nakręcić jakiś film jak to dmucha. Słowo jakiś jest tutaj kluczowe bo jakość jest fatalna ale czego oczekiwać po kalkulatorze w nocy...

    https://www.youtube.com/watch?v=Ek_8JWgf7to

    Gaz cały czas w podłodze, było leciutko z górki. Przyspieszanie od 2 do 4

    Ostatnio edytowane przez LIGAR ; 05-04-2014 o 00:53
    Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?

    Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html

  9. #69
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Rozumiem, że pomiar robiony na odcinku wyłączonym z ruchu publicznego?

    Z ewentualnych przyczyn można wykluczyć szczelność układu dolotowego, bo podejrzewam, że chłopaki z FLAR-Ital się tym zajęli...
    Zawór sterujący wastegate'm na turbinie jak wspominałeś tez działa...

    Może sztanga od wastegate'a jest źle ustawiona lub sam turbina już się kończy.
    Teraz jest to już problem tylko z ciśnieniem doładowania co zawęża pole poszukiwań.

    A teraz jeszcze pytanie o Twoje odczucia z jazdy, czuć, że auto ma te 200KM?
    Czuć wyraźny spadek mocy powyżej ~5000rpm, czy idzie w miarę równo?

    Możesz spróbować porobić testy... na przyspieszenie 0-100 raczej nie będzie obiektywny, ale elastyczność już bardziej...
    Porównać możesz do wyników tu: http://www.zeperfs.com/en/fiche24-al...v-v6-2-0-t.htm

    Dodano po 22 minutes:

    Znalazłem to:
    http://forum.berlinasportivo.com/arc...hp/t-2006.html
    W sumie wnosi niewiele poza tym, że overboost w TB powinien się pokazać...
    Ostatnio edytowane przez Zonkil ; 05-04-2014 o 11:26 Powód: Dodano

  10. #70
    Administrator ds. zlotów Romeo Avatar LIGAR
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
    Postów
    809

    Domyślnie

    Znalazłem w manualach rozpiskę dotyczącą układu sterowania w przypadku silnika 2.0 TB i dwóch wspomnianych wyżej centralek czyli Motronica ML4.1 i EZ 212K. Może komuś się kiedyś przyda dlatego wrzucam Dokładnie wszystko widać, który komputer za co odpowiada.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ECU.jpg
Wyświetleń:	177
Rozmiar:	69.8 KB
ID:	129945   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ECU 2.jpg
Wyświetleń:	186
Rozmiar:	83.0 KB
ID:	129946  
    Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?

    Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html

Podobne wątki

  1. Zawór turbiny a przeładowanie
    Utworzone przez highlander w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 21:48
  2. Przeładowanie
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:46
  3. Przeładowanie - ale
    Utworzone przez @sdero w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 19:11
  4. Przeładowanie silnika?
    Utworzone przez Izane w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 21:43
  5. [156] Przeładowanie
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-12-2008, 14:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory