Pokaż wyniki od 1 do 10 z 74
Temat: Przeładowanie 2.0 TB
-
01-03-2014, 10:26 #1
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Kraków
- Auto
- było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
- Postów
- 809
Przeładowanie 2.0 TB
Może ktoś mi podsunie rozwiązanie, bo mi już włosy wypadają
z głowy...
2.0 TB V6 99 rok produkcji czyli posiada juz ECU z obd2.
Objaw jest taki, że przy włączeniu overboost auto traci moc i przestaje
przyśpieszać, wywala powietrze przez BOV-a - na podstawie tego diagnoza że jest
przeładowanie.
Dokładnie wygląda to tak, że ze startu zatrzymanego na
pierwszym biegu nie ma tego objawu i auto idzie równo do 3 tyś, po czym
następuję doładowanie z turbo i auto kręci się do końca tak jak powinno. Następnie
zmiana na 2 bieg i przy dojściu do momentu kiedy turbo zaczyna dmuchać i
overbost powinien się pojawić, następuje właśnie drastyczne osłabienie i brak
mocy a powietrze jest upuszczane przez zawór BOV.
W momencie jak odpuści się gaz na chwilę i wdusi sie go z powrotem, auto zaczyna z powrotem przyśpieszać...
Tak jakby potrzebowało wyhamować odrobinę rozpędzone turbo....
Czy powyższe może być przyczyną całkowicie luźnego wydechu, przez co spalin nie mają
żadnych oporów, przez co turbo rozkreca się ile jest w stanie, przeładowując
powietrze dostarczane do kolektorów?
Wszystko w aucie jest sprawne.
Grucha od wastegate działa jak należy, sztanga ustawiona jak należy, zawór
sterujący wastegate działa jak należy - dostaje sygnał i się otwiera, BOV nowy,
układ dolotowy szczelny jak trzeba, układ zapłonowy całkowicie sprawny (kable,
świece, cewka, cały rozdzielacz itd).
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym dalej zrobić? Szukać seryjnego wydechu ?
› Więcej...: Przeładowanie 2.0 TBPrzygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?
Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html
-
-
01-03-2014, 11:11 #2http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
-
01-03-2014, 11:37 #3
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Kraków
- Auto
- było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
- Postów
- 809
Tak dokładnie, jest seria, cicha, bezgłośna bez żadnego tuningu.
Zaworem dump valve w tym wypadku nic nie steruje - to znaczy fizyka nim sterujeOtwiera się przy zadanej wartości i upuszcza powietrze w przewodach po turbinie do przewodów przed turbiną (po przepływce) regulując w ten sposób ciśnienie w układzie dolotowym. Z tego co wiem to on powinien działać przy gwałtownym zamknięciu przepustnicy, kiedy pojawia się w dolocie wysokie ciśnienie i zapobiegać gwałtownym uderzeniom powietrza w łopatki sprężarki. U mnie niestety otwiera się w opisanych przypadkach.
Jeśli nie wydech to co? Ecu może źle sterować otwieraniem i zamykaniem wastegate ?Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?
Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html
-
01-03-2014, 18:39 #4
-
01-03-2014, 18:50 #5
- Dołączył
- 11 2012
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR Gtv V6 TB
- Postów
- 161
Dobrze słyszałeś nie ma mowy o całkowicie wolnym układzie wydechowym przy turbo. Wałkowałem temat w INOCHI taka firma w Łodzi zajmująca się projektowaniem wydechów. Musisz mieć jakiś opór do tego służy kat i pre kat. Nie wycina się tych elementów. Co innego wolnossący silniczek. Chyba nie wyciąłeś wymienionych elementów Ligar????
-
01-03-2014, 18:59 #6
Mógłbyś uzasadnić?
A spróbuj na próbę jakoś ten zaworek wyeliminować z układu - zaślep go, zdemontuj, czy coś. On powinien puszczać chyba tylko w momencie zamknięcia przepustnicy, tak jak piszesz. I nie słuchaj tych którzy zaraz będą fantazjować o tym, że uszkodzisz turbo w ten sposób. I zapytam jeszcze raz - próbowałeś mierzyć ciśnienie w kolektorze dolotowym zewnętrznym urządzeniem?http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
-
01-03-2014, 22:17 #7
- Dołączył
- 06 2009
- Mieszka w
- Kraków
- Auto
- było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
- Postów
- 809
Odpowiem w ten sposób
Co prawda ja tego nie zrobiłem ale mój poprzednik... Kata u mnie nie uraczysz :/
O pre katalizatorze pierwsze słyszę w TB ale może mało słyszałem...
Chyba że masz na myśli tą pierwszą "puszkę" zaraz za turbiną. Na grafice zaraz za "kolankiem".
ona u mnie jest ale co jest w środku nie mam pojęcia...
Idąc dalej, kata moje auto jest pozbawione i pozostałych tłumików też... jest jakiś jeden gówniany ulter, jak kiedyś usłyszałem "od matiza"Poza tym proste rury, a raczej rurki bo miejscami dość małej średnicy. Generalnie układ wydechowy jest porażka - jak większość pozostałych rzeczy w tym konkretnym aucie.
myślałem o nich jako alternatywie dla mg motorsport lub eltec. Nie bralem jednak pod uwagę, że będę zmszony zrobić coś z wydechem tak szybko... Nikt natomiast nie odpowiedział mi jednoznacznie czy te przeładowania mogą występować przez ten wydech. Wiec jak to jest ?
- - - Updated - - -
DV (nazwany przeze mnie błędnie BOV) jest nowy, sprawny i oryginalny mimo to był sprawdzany. Jazda testowa też była z i bez niego. Tak wiec nie to będzie przyczyną przeładowania.
Nie wiem czy było mierzone i ile pokazuje. Ale w sumie słuszna uwaga że wypada sprawdzić jakie jest ciśnieniePrzygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?
Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html
-
01-03-2014, 22:59 #8
- Dołączył
- 05 2009
- Mieszka w
- Strzelin
- Auto
- 166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
- Postów
- 12,543
Z tego co wiem to w gtv jest taki sam silnik jak w 166. Różni się tylko zapłonem. Więc wydajnością turbiny steruje WG bezpośrednio z ciśnienia dolotu. Jeżeli WG i przewody podciśnienia są sprawne to nie ma opcji żeby przeładowało.
Jednak myślę że sprawa "muła" może leżeć w błędnej dawce paliwa. A to może być spowodowane błędnymi wskazaniami przepływki. Dobry przepływ wskazuje?
- - - Updated - - -
A i jeszcze tak mi przyszło do głowy że zawór upustowy po prostu może być uszkodzony. Tracisz za szybko ciśnienie.
-
01-03-2014, 23:00 #9
Wszelkie kolanka, zwężki w układzie wydechowym już same z siebie stawiają opór spalinom. Ja bym ten trop póki co odpuścił. Skoro bez zaworu było to samo, to albo wastegate jest źle ustawiony, albo zawór nim sterujący źle pracuje, albo ecu ma jakiś problem. Ewentualnie coś jest nie tak z paliwem i dostaje go za dużo/za mało i dlatego przerywa (to _mógłby_ być np. Regulator ciśnienia paliwa, ale tam nie bardzo ma sie co popsuć... :-P ). Jest kilka potencjalnych tropów i chyba najłatwiej zacząć od ciśnienia doładowania i jego rozkładu w zakresie obrotów pod obciążeniem.
A tak na jeszcze jednym marginesie, świece masz dobre? :-D pamiętam jak kiedyś miałem w turbie złe i mi iskre 'zdmuchiwało' :-DOstatnio edytowane przez bimsky ; 01-03-2014 o 23:03 Powód: literówki
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
-
02-03-2014, 06:17 #10
- Dołączył
- 01 2014
- Auto
- alfa Gtv 2.0 TB
- Postów
- 66
Odnosnie przeladowania ja mam odlaczone przewod od overboosta do wg bo
sie zacza overboost bilo po max .0.8 bar a teraz bez problemu dochodzi do 1,5 tylko nie wiem czy to nie zaduzo troche i jaki zawor zamowic bo ori nie ma moze z innego by pasowal
Podobne wątki
-
Zawór turbiny a przeładowanie
Utworzone przez highlander w dziale 156Odpowiedzi: 13Ostatni post / autor: 07-09-2013, 21:48 -
Przeładowanie
Utworzone przez gigi w dziale 147Odpowiedzi: 20Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:46 -
Przeładowanie - ale
Utworzone przez @sdero w dziale 147Odpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 03-10-2012, 19:11 -
Przeładowanie silnika?
Utworzone przez Izane w dziale 156Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 18-10-2009, 21:43 -
[156] Przeładowanie
Utworzone przez przemgodz w dziale 156Odpowiedzi: 2Ostatni post / autor: 15-12-2008, 14:21