• Możecie ponownie zamawiać nasze ramki pod tablice rejestracyjne.

Więcej szczegółów w tym wątku

[GTV] Oleje filtry itp

PrzemonZly

Nowy
Auto
Alfa Romeo GTV 1,8 144 KM
Witam!
Mam pytanie do właścicieli Alfy GTV.
Zakupiłem Belle z 2000r. Ma 180k km
silnik 1.8 TS.
Jest to mój pierwszy samochód w ogóle, ale od razu się zakochałem :) dodam że nie znam się kompletnie na samochodach. Mój kolega jest mechanikiem i prosił abym się dowiedział następujących rzeczy:
Jaki kupić olej do silnika?
Jaki do skrzyni biegów?
Jaki do wspomagania?
Jakiej firmy rozrząd polecacie?

Chcę w niej wszystko powymieniać, można by powiedzieć że chcę ją doprowadzić do stanu jakby z "salonu" wiem że pewnie dużo przede mną. Ale już powymieniałem trochę:)
Dziękuję za odpowiedzi. Założyłem nowy post aby było wszystko w jednym miejscu i dla potomnych:)
Pozdrawiam!

Ostatnia edycja:
Olej do skrzyni; API GL-5, SAE 75w80.
Olej do silnika - temat rzeka. Ja bym teraz zalał pełen syntetyk 5W30.
Rozrząd; paski Dayco, pompa SKF, rolka i napinacze INA.
Płyn do wspomagania Dexeron II.

Ja polecam rozrząd Gates, ale mam troszku inny silnik, więc Supabache pewnie lepiej doradzi. Do skrzyni mój mechanik, a także inny, niezależny, którego pytałem o radę, polecają 75W90 np. Liqui Moly. Poza tym podpisuję się pod wszystkim ;) Ja dla przykładu mam zalane Edgem 5W30.

Olej do skrzyni biegów oczywiście pełny syntetyk 75W90, do wspomagania zalecam dextron III np. ATF 320 (syntetyk) w zimie są mniejsze problemy (nie wyje pompa).
Zalecane oleje i pojemności są w instrukcji obsługi i od tego trzeba zacząć. Napęd rozrządu dowolny (dayco, SKF, Gates, Conti, INA), pompa wody oczywiście z wirnikiem metalowym (kpl. 310 - 340,- zł).

Panowie jak się okazało mam do wymiany chłodnicę wody. Niestety na Aledrogo są tylko chłodnice do 2.0 i 3.0. Czy z jakiegoś innego modelu będzie pasowała? Pozdrawiam