Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Swap 3.0 24v ze 166

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie Swap 3.0 24v ze 166

    Przekładka silnika do Gtv Spider 2.0 TS z 1997r. Dawca AR 166 z 2000r.

    Silnik ze skrzynią dostał mocowania ze 156. W skrzyni musiałem zmienić dekiel mechanizmu różnicowego na taki z mocowaniami łapy. Poduszki i łapy prawa i lewa ze 156 2.5.

    Podporę półosi zostawiłem ze 166 bo ma wyjście na chłodnicę oleju. Problemem okazała się półoś która nie pasowała z GTV 3.0. W gtv środkowa cześć jest dłuższa. Na szczęście okazało się że pasuje ze 166. Lewa z gtv prawa ze 166.
    Zwrotnicę są z Lanci Lybry z absem nowego typu. Nowe łożysko i wprasowana piasta na 5 śrub. Tylne zwrotnice przełożone z nowszego gtv z nowym abs. Nowy abs steruje licznikiem prędkości. Pompa abs z asr ze 166.

    Wiązka abs i silnika pochodzi ze 166. Po kosmetycznych zmianach pasowały w oryginalne miejsca. Sterownik silnika Me 2.1 trafił w miejsce sterownika od TSa. Najwięcej pracy wymagało umiejscowienie potencjometru pedału gazu. Dospawałem nowe mocowanie na kolumnie kierowniczej. Niestety brak fotki.

    Wiązki połączone z miejscach ori łączeń. Bardzo duża jest różnica w licznikach. stary licznik sterował wskaźnikiem paliwa i oświetleniem wnętrza. W nowych tego nie ma. Sterowanie wskaźnika paliwa przełożyłem ze 156.

    Węże od nagrzewnicy pasowały, a od chłodnicy kupiłe ori od gtv. Chłodnica została z tsa

    Dolot kolanko z rezonatorami ori z gtv, guma do przepustnicy 166. Obudowa filtra powietrza po przeróbkach z tsa. Pompa paliwa ze 166 bez powrotu, pasował cały kosz p&p.

    Lewarek biegów ze 166, a linki ze 156 2.5. We wsporniku były otwory technologiczne wystarczyło tylko przykręcić.

    Amortyzatory z gtv a dokładniej z Alfy Tommiego Zwrotnice i amorki w 2.0 i 3.0 są inne.

    Wydech z nierdzewki z dwoma tłumikami przelotowymi magnaflow i katalizatorwm metalowym również magnaflow. Pierwsza część 57mm reszta 63.5 czyli 2.5 cala

    Klimy na razie brak.


    Opis mocno ogólny. Na pytania postaram się odpowiedzieć bardziej szczegółowo. Wszystkie prace wykonałem sam w tz wolnych chwilach. Jedynie obstawanie kolektora zajął się sąsiad.
    Jest jeszcze kilka rzeczy do ogarnięcia np licznik z ts liczy kilometry a nie pokazuje prędkości i obrotomierz który pokazuje więcej x1.5

    Oprócz swapa dołożyłem elektryczny dach, lakier po całości, głośniki hertz esk 165 i 20cm basowy hertz ze wzmacniaczem, moduł ori uchylający szyby z nowszej gtv spider, odświerzenie wnętrza, kompletny remont zawieszenia, Tarcze z przodu 310 z zaciskami brembo.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160805_194817.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	94.6 KB
ID:	232192   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160813_183235.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	68.1 KB
ID:	232193   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20170430_085605.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	46.5 KB
ID:	232194   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20170725_111410.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	94.4 KB
ID:	232195   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wybierak.JPG
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	39.4 KB
ID:	232196  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20151205_122241.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	98.9 KB
ID:	232186   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20151205_150600.jpg
Wyświetleń:	5
Rozmiar:	116.4 KB
ID:	232187   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160608_123127.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	58.6 KB
ID:	232188   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160730_134712.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	111.4 KB
ID:	232189   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160730_134724.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	103.7 KB
ID:	232190  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160730_134729.jpg
Wyświetleń:	6
Rozmiar:	94.6 KB
ID:	232191  
    Ostatnio edytowane przez ar4me ; 25-07-2017 o 11:08
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Czarnowo, Torun, Poland, Poland
    Auto
    AR GTV Spider 916 Lusso + AR 164 3.0 QV + AR 156 Crosswagon Q4
    Postów
    280

    Domyślnie

    Gruba robota. Zazdroszczę wiedzy i umiejętności.

    Wysłane gołębiem pocztowym.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Czarek GTV
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka
    Auto
    GTV V6 TB-jest, Spider 2 TS - jest, 159 1,9 JTDm 16V 2006r - sprzedam, 156 2,5 - jest. 147, 1,6 LPG
    Postów
    223

    Domyślnie

    ar4me...jade do Ciebie zobaczyć na żywca, kiedy masz czas?????

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keniq
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Dawca czyli AR 166, ze skrzynią manualną tylko i wyłącznie?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keniq Zobacz post
    Dawca czyli AR 166, ze skrzynią manualną tylko i wyłącznie?
    Sprzęgło, skrzynia,półoś, podpora, wybierak.Reszta taka sama.
    Lepiej szukać manuala.
    Wydaje mi się że manuala łatwiej trafić.
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ostr
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    '97 GTV 3.0 V6 24V, '72 125p, '03 Vespa PX125
    Postów
    122

    Domyślnie

    Brawo i naprawdę szacun za to, że Ci się chciało podjąć takiej grubej przeróbki

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Keniq
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Ha no właśnie na manuala nie trafiłem jeszcze jednego, za to kilka automatów nawet za rozsądne pieniądze już tak. A pytanie może z innej beczki ale nie orientuję się ktoś czy te silniki były jeszcze montowane w innych autach? Wyczytałem że np. w Lanci Kappa też były stosowane?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kowacz Zobacz post
    Gruba robota. Zazdroszczę wiedzy i umiejętności.

    Wysłane gołębiem pocztowym.
    Cytat Napisał ostr Zobacz post
    Brawo i naprawdę szacun za to, że Ci się chciało podjąć takiej grubej przeróbki
    Dziękuje za pozytywne przyjęcie mojej wydumki
    Czy się chciało? Jak kupowałem Spidera to myślałem że może być 1,6 i starczy niestety ts mi się znudził po jednym sezonie. Lubie dłubać w wolnych chwilach i do tego praca taka że mam trochę wolnego. Spider to nie pierwszy taki swap. Pierwszy taki był w 164. Za małolata dłubałem Poloneza czasy 2.0 DOHC . I tak ciągle mało mocy . Dłubanie to moje hobby, nie zajmuje się samochodami zawodowo, po prostu to lubię. Żona się już przyzwyczaiła że przydomowy garaż zamieniłem na warsztat




    Cytat Napisał Keniq Zobacz post
    Ha no właśnie na manuala nie trafiłem jeszcze jednego, za to kilka automatów nawet za rozsądne pieniądze już tak. A pytanie może z innej beczki ale nie orientuję się ktoś czy te silniki były jeszcze montowane w innych autach? Wyczytałem że np. w Lanci Kappa też były stosowane?
    2.5 w AR156, 166
    3.0 w AR166, Lanci Kappie (dwa rodzaje) i Thesis (tylko w automacie)
    3.2 w AR 166, Thesis(automat), AR GT, 147,156 GTA
    Ostatnio edytowane przez ar4me ; 31-07-2017 o 19:45
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

Podobne wątki

  1. Swap 2.0 TS na 2.5 V6 24V
    Utworzone przez Sir Dariusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 04-04-2014, 07:08
  2. swap z 1.6 na 1.8 lub 2.0
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 15:17
  3. [147] swap z 1,6 na 2.0
    Utworzone przez 0405leszek w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 17:18
  4. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28
  5. SWAP 3.0 do 2.0 GTV
    Utworzone przez h0se166 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 18:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory