Strona 18 z 22 PierwszyPierwszy ... 8910111213141516171819202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 220

Temat: Jakie tarcze i klocki- temat rzeka

  1. #171
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    O takie cos znalazlem na e mailu ktorego dostalem w 2014 roku odnosnie klockow i tarcz..



    poniżej załączam wypowiedz pana Lecha Wójcika, prawdziwego góru jesli chodzi o układ hamulcowy,
    pzd.

    """"
    W wyczynie sa wlasciwie 3 marki: Endless z Japonii z cenami ponad 2 tys. zl.,francuskie Carbone Lorraine niestety, agresywne dla tarcz i Ferodo.

    W wyscigach dominuja wyczynowe Pagidy. Koniec. Kropka.

    Rynek standardowy jest oszukiwany sloganami typu "oryginalne wyposazenie" to ATE, Bosch albo TRW. Tymczasem ATE nie ma wlasnej fabryki klockow. Nawet tarcz nie robia.Sa to koncerny sprzedajace mysl techniczna, produkujace zaciski, pompy. No i opakowania do tarcz i klockow... Nie ma również zadnej firmy na swiecie produkujacej jednoczesnie klocki i tarcze. Jest albo - albo. Ale oferta musi być pelna, wiec Brembo sciaga klocki z Chin, podobnie jak
    Ferodo tarcze. Ale przedstawiciele handlowi maja inne zdanie na ten temat... Podobna sytuacja jest w olejach. castrol kompletnie nie nadaje się do sportu,a nawet były znane problemy z Subaru i Prezes Rogalski rozwiazal kontrakt z Castrolem po zatkanych rurkach odpowietrzajacych turbiny. Ja scigalem sie z nalepkami ELF a miałem zakaz lania tego oleju do rajdowki.Najlepszym testem dla oleju był lewy zakret na torze Poznan, zwany szatanem. Jak się zapalila kontrolka to olej nie trzymal parametrow.
    Nie będę ukrywal, ze Motul dawal sobie z tym rade najlepiej.



    Mieszanki klockow:


    Premier--to, co fabryka montuje na pierwszy montaz (czasami jest Galfer z Katalonii, ale najczesciej Ferodo)

    DS2000--najlagodniejszy i najslabszy z klockow sportowych.

    DS2500 = ulubiona mieszanka sportowa dla wlascicieli Subaru STI, Lancera EVO,
    na ulice i trzy okrazenia w Ulezu

    DS3000-nie polecam, sypia iskarami, a te iskry wtapiaja si? w felgi.Klocki DS3000 by?y dobre w XX wieku. Karcher raz w tygodniu zmywa pyl z felg. Niestety iskier nie usówa,Im bardziej sportowa mieszanka tym pylu jest mniej i jasniejszy.
    No to chyba wszystko.

    DSZ- mieszanka wprowadzona w ub.r. do zastosowan w wyczynie na mokrej nawierzchni, w zimnych warunkach (wyscigi gorskie),
    oparta na polimerze Siloxan, jako jedyna na swiecie z zachowana modulacja sily hamowania, a wiec dzialajaca na zimno r?wnie?, lagodna dla tarcz, genialny kompromis wyczynu i ulicy. Cena odstrasza, ale kto ma Porsche i uzywa jak Porsche, ten wie co mam
    na mysli. Tarcze nie sa porysowane po 5 tys. km. Dzialaja już na zimno, a na goraco nie blokuja na mokrym. Nie sa zero-jedynkowe.

    DSX- material najmocniejszy do profesjonalnego scigania na torze i w rajdach,maximum tego, co można z bezazbestowego klocka wycisnac
    tez polimerowe, wiec lagodne dla tarcz.Absolutnie na tych klockach nie ma obaw o fading przy 200 km/godz.Tylko tarcze mog? az tyle dobrego nie wytrzymac Ale mam paru kolegow, kt?rzy wybieraja te klocki do Nissanow GT-R, Subaru, Lancerowa glownie Porsche GT3. Z tym jednak, ze oni wszyscy zagladaja na tory i chyba dlatego ida w ekstremalne parametry.

    Niestety, piskliwosc na zimno narasta wraz z twardoscia mieszanek. Jeszcze nie wymyslono klockow do sportu "cichych".Standardowe Ferodo maja tlumiki drgan i na czystych oraz nasmarowanych sworzniach w zaciskach Brembo nie powinny halasowac.U mnie nigdy nie piszczaly. Ryzyko pisku jest zwiazane z budowa zaciskow Brembo i ciezarem klockow. Tutaj Salomon nie naleje.

    W tym roku Piotr bany startowal w wyscigu na dystansie 1000 km na Litwie stara Alfa 156 i po takim dystansie zostalo mu jeszcze 2-3 mm okladzin,co nas maksymalnie zdziwilo. Były to klocki polimerowe Ferodo DSX2.11.Do tej pory zuzycie na wyscigach było na poziomie 300 km.Tak to się wszystko zmienia w technologiach. Jednak trudno jest wytlumaczyc przecietnemu klientowi, ze to "nowe" jest jednak lepsze, chociaz drozsze.
    Dzisiaj najwazniejsza jest reklama, a w niej slowo "ceramiczne" bedace zwyklym oszustwem, czy plomienie na opakowaniu klockow, które się pala w lekkim aucie na 20-kilometrowym odcinku specjalnym. Mam na mysli slynne EBC.


    Pozdrawiam
    Lech Wojcik"""""

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #172
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Tak dla uzupełnienia - nie że sam, ale z późniejszych niż 2014r korespondecnji i rozówm z L. Wójcikiem :
    - DS2000 to teraz DS Performance (w kazdymn razie najbarfdziej zbliżone)
    - pojawiły się DS UNO - o, jak się o nie go zapyta to dopiero dużo baterii będzie trzeba , miały nie zżerać tarcz tak jak DS3000 ale u mnie zżarły nie wiem czy nie wczesniej nawet, może to mieć związek z tym że inaczej zżerają na gorąco inaczej na zimno, na stronach Ferodo są wykresy odpowiednie. Za to faktycznie klocki same wolniej znikały niż DS3000.
    - dziwię się trochę jego opinii o DS3000 - wg mnie p[oza tym pyleniem (jak głupie) to nie mają wad. Iskry to z nich lecą przy docieraniu , sam doświadczałem , ale po tym procesie jak porządnie klocek na tarczeę przetransferowany iskier nie doświadczałem. Natomiast nie zmienia to fkatu że felgi najlepiej mieć czarne do nich, lub na nie nie patrzeć
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 31-01-2017 o 17:39

  3. #173
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    omen, na jakiej podstawie stwierdzasz, że to guru? jeśli to inteligentny człowiek znający podstawy psychologii, to nawet nie będziesz wiedział, kiedy przekona Cię do zakupu produktów firmy, z którą jest w jakikolwiek sposób powiązany. ja nie znam, więc nie oceniam - ale żeby stwierdzić, że to guru, musiałbyś porozmawiać z wszystkimi ludźmi w tym kraju, którzy siedzą w branży hamulcowej - a pewny jestem, że tego nie zrobiłeś. dokładając do tego fakt, że wiele osób swoich opinii czy doświadczeń nie zdradzi, możesz to co najwyżej ograniczyć do stwierdzenia "mój guru"... i tyle w temacie.

  4. #174
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Przepraszam zapomnialem ze to Ty jestes GURU, GURU naszego forum.. guru dzialu tuning..
    Wybacz Panie


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #175
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jak chodzi o Wójcika to jeszcze nie zdarzyło się żeby cokolwiek co powiedział był nieprawdą lub w jakiś znaczący sposób odbiegało od tego co mówi. Człowiek ma taką wiedzę że raczej w tym kraju nie ma lepszego speca od hebli
    Akurat jego to trzeba znać, jak gdzieś sie stoi i nie wiesz jak zagadać to coś o Wójciku i gatka leci

  6. #176
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Siewcu - , ja wiem że są czasy obecnie podwyższnia własnej wartości przez próby zaniżania wartości innych. Ale zanim taki post napiszesz, to może popytaj o niego wśród tych "z branży" , bo z kim ja nie rozmawiałem to z pełnym szacunkiem się do L. Wójcika odnosi. Nie dość że sam jeździł w sporcie, ma informacje jak co się sprawuje z pierwszej ręki od zawodników a nie amatorów co to tylko budują ciągle itd., zna szczególy techniczne budowy klocków, materiałów, fabryk, dystrybucji, to widać że to jego pasja po części . Gdyby prymitywnie o handel tylko chodziło, nie przekonywałby do 'premierów' tam gdzie nic więcej nie trzeba itp. O ile wiem miał kiedyś przedstawicielstwo Ferodo na PL , ale sprzedał Intercarsowi . Ale to nieważne, w każdym razie gros osób potrafi bez problemu odróżnić prymitywne (nazywane przez niektórych inteligentnymi ) sztuczki handlowo marketingowe od wiedzy z doświadczenia płynącej, a nie z broszur i forum.

    Żeby w innych dziedzinach choć po pół takiego Wójcika funkcjonowało, życie amatorów motoryzacji byłoby znacznie łatwiejsze

  7. #177
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Andrzejsr ja nie mam potrzeby podwyższania własnej wartości, chodziło mi po prostu o to, że nazywanie guru kogoś, kto może nim nie być(w końcu specjalistów jest wielu, ale często się nie dzielą ani wiedzą, ani doświadczeniami) jest lekką przesadą - nie umniejszam wcale jego wiedzy broń boże, bo po prostu nie poznałem tego człowieka i z nim nie rozmawiałem. I faktycznie może i wiedzę ma ogromną, ale nazywanie go guru oznacza też to, że nie ma osób, które mogą mieć wiedzę podobną jak on, albo niewiele mniejszą - albo i większą. Po prostu określanie człowieka guru nie znając innych specjalistów z danej branży jest po prostu lekko na wyrost... Co nie ma kompletnie nic wspólnego z wiedzą danej osoby, chodzi o samo nazewnictwo.

  8. #178
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    No ale on naprawdę sobie zasłużył na to miano (oczywiście w lekkim jego znaczeniu, ale to jasne przecież, to żargon forumowy w końcu a nie literatura naukowa).
    Ja pierwsze hamulce u niego kupowałem jak jeszcze o alfaholikach.pl świat nie słyszał. I w serwisach już wtedy namiary na niego dawali, w tym ASO itd., a to już miał wówczas przecież markę wyrobioną . Kupowałem i w innych miejscach i gdy schodziła rozmowa na niego - zawsze pełen szacunek owych nowych.
    Guru w znaczeniu takim, że nie bardzo można cokolwiek zarzucić mu zarówno w dziale wiedzy, doradztwa jak i przeprowadzania sprzedaży, słowności i terminowości. Nie wiem czy istnieje wiele osób-firm w kraju, o których można by to samo powiedzieć i to na przestrzeni tylu lat. Oby było takich więcej. Więc się oburzam na takie bez znaności tematu zasiewanie ( ) wątpliwości, bo takich ludzi warto zakupami wspierać a nie odstręczać od nich.
    Może i są inni - to się podziel proszę kontaktami, na pewno nie zaszkodzi, jeśli tak samo możesz za nich ręczyć jak my za Wójcika.

  9. #179
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ja jeżdżę na tarczach i klockach od Wójcika- standardowy jednotłoczek na tarczy 312- masa auta to 1550 kilo+ ja.
    Internetowi wróżbici mówią ze taki zestaw nie ma racji bytu przy upalaniu i go zagotujesz w krótkim czasie, na ten moment nie mam najmniejszych problemów z hamowaniem, a zestaw już drugi rok jeździ (poza tarczami które wygiąłem w kałuży i wsadziłem nowe na jesieni). I każda osoba którą znam może to samo powiedzieć. A internetowi znawcy mieli heble w Mustangach, które kiedyś się spotkało i jeden pan po dosłownie 5 minutach spalił klocki. I raz taki Leon miał super heble- doradzili mu z forum seata komponenty i padły nie wiadomo kiedy, szkody na jakieś 2 tysie plus nowe graty do hamowni, bo próbował podeprzeć się ręcznym i tył też spalił

  10. #180
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Jakieś niedrogie i w miarę dobre miękkie klocko hamulcowe ?


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

Podobne wątki

  1. [156] Tarcze i klocki - jakie??
    Utworzone przez KamilP w dziale 156
    Odpowiedzi: 239
    Ostatni post / autor: 14-04-2016, 18:26
  2. [155] Tarcze Mikoda i jakie klocki ?
    Utworzone przez 75andrew155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 208
    Ostatni post / autor: 28-02-2015, 21:07
  3. Jakie Tarcze i klocki na tył
    Utworzone przez Vojtas w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-05-2013, 17:00
  4. [145] Jakie tarcze i klocki na tył do 145?
    Utworzone przez 8alfa8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 08:03
  5. Jakie tarcze i klocki do 156 SW?
    Utworzone przez kecaj77 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 22:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory