Strona 22 z 45 PierwszyPierwszy ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 447

Temat: 330mm Brembo Alfa 156

  1. #211
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Oryginalnie są 8.8
    Gdyby oryginalne były tej twardości, to nie udałoby mi się zniszczyć wewnętrznego sześciokąta przy ich wykręcaniu.
    8.8 to aż nadto wystarczająca twardość. Tylko do zwrotnicy i przez adapter do zacisku powinny być 10.9
    Aha, ja poszerzając zacisk kupiłem te śruby imbusowe o długości gwintu 90mm czyli 10mm więcej niż fabryczne.
    Są to śruby M12 ze zwykłym skokiem gwintu, czyli 1,75

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    źle się wyraziłem, chodzi o gwint w zaciskach
    No to teraz tylko skręcenie na przelot. Pojawi się problem w miejscu gdzie jest sztywny przewód hamulcowy.

  2. #212
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Temat w zasadzie załatwiony, kupiłem śruby 12.9 z nakrętkami 10.9 i robię przelot, do tego Loctite na gwint i nic ich nie rozerwie Nie wiem tylko czy jeszcze nie dorzucić po 2 tuleje ustalające na zacisk żeby przy złożeniu połówki same trzymały się tak jak powinny bo tak to trochę tego luzu na śrubach jest. Przewody sztywne to nie problem, dorobię nowe miedziane.
    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Gdyby oryginalne były tej twardości, to nie udałoby mi się zniszczyć wewnętrznego sześciokąta przy ich wykręcaniu.
    U mnie jak byk jest na nich 8.8 a też w jednej przekręciłem łeb, teraz będę musiał ciąć i wiercić.

  3. #213
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Przewody sztywne to nie problem, dorobię nowe miedziane.
    Rzecz w tym, że ten przewód z jednej strony przechodzi nad śrubą. Robiąc przelot, musisz dać nakrętkę która będzie miała min. 10mm wysokości. Możesz mieć problem z odpowiednim wyprofilowaniem przewodu, żeby omijał śrubę a nie omijał gniazda...


    Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

  4. #214
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Wszystko jest do ogarnięcia, przy składaniu będę myślał Zaraz zejdę do auta przyjżeć się dokładniej.

  5. #215
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Sopot
    Auto
    Alfa 156 2.0 Turbo
    Postów
    180

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Śruby to akurat najmniejszy problem, źle się wyraziłem, chodzi o gwint w zaciskach, teraz nie daje mi to spac i myślę jak to zrobić, trochę mało materiału żeby rozwiercić wiec chyba będę musial zrobić przelot.
    uzyj helicoil'i i napraw gwinty, ktore uszkodziles. sruby przelotoweto straszna fuszerka zalatuje.

  6. #216
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Zgadzam się w pełni z Kivi..

    Albo helicoil.. albo sorry ale zacisk na śmietnik.. to nie jest spoiler.. tylko zależy od tego sporo + estetyka oczywiście..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #217
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    A ten helicoil taki wtrzymały jest? Mocniejszy niż zwykła nakrętka na śrubie?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #218
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Po 1 - sorry ale nie upadłem na głowę żeby dać 200zł za zestaw naprawczy.
    Po 2 - zacisków też nie wyrzucę bo nie mam w zwyczaju wywalać kasy na śmietnik.
    A po 3, seryjne śruby 8.8 zastępuję 12.9, patrząc na sposób montażu Helicoil to nie wsadzę go tam bo dojdzie do miejsca gdzie jest dobry gwint i kupa. Poza tym po to chcę dać tuleje ustalające pomiędzy obie połówki żeby nie mogły się przesunąć a wszystko to spowoduje że zacisk będzie trzymał się kupy lepiej niż seryjny. A jeśli chodzi o estetykę to z zewnątrz dojdą jedynie łby śrub bo nakrętki będą od wewnątrz nadkola. Ja rozumiem że to bezpieczeństwo itp. ale nie dajcie się zwariować, jak coś się przerabia z głową to często efekt finalny jest lepszy niż masówka z fabryki, śruba 12.9 jest o niebo lepsza od 8.8 więc nie wiem w czym Wy widzicie problem, chyba tylko w tym że nie będzie to zrobione fabrycznie.

  9. #219
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Ad.2 to rozwaliłeś w ten sam sposób oba zaciski? nie mogłeś po jednym użyć jakiejś innej metody żeby nie zerwać gwintu? btw. kasa nie jakaś straszna bo o ile widzę mówimy o zacisku od 166 a nie GTA czy Evo..

    Wiesz mówi się Twoje auto Twoja sprawa.. ale to tylko u Nas w Polsce takie akcje się dzieją.. w UK albo Niemczech z takim patentem byś badania technicznego nie przeszedł.. także tylko dlatego zgadzam się z kolegą Kivi.. bo to niby powinno wytrzymać ale tak jak napisałeś fabryka zaprojektowała inaczej..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  10. #220
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Nie znam metody którą można ruszyć śrubę zapieczoną w aluminium oprócz kręcenia siłowego, spasowanie tak ciasne że nawet nie ma szans żeby dostał się tam jakikolwiek środek penetrujący, słowem śruba niemożliwa do wykręcenia bez uszkodzenia gwintu. Swoją drogą na Helicoila też nie ma tam miejsca. Jeśli chcesz to spytaj kogoś kto zajmuje się wytrzymałością materiałową itp. to Ci powie że takie połączenie niczym nie różni się od seryjnego a jest nawet lepsze bo zamiast śruby wkręconej w miękkie aluminium masz połączenie ze stali wysokogatunkowej.

Podobne wątki

  1. AR 147\156\GT + Brembo z AR 166 + 330mm tarcze = analogowy GTA
    Utworzone przez acab w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-09-2024, 13:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory