1. #3111
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Dlaczego nie cytujesz całości, tylko wyrywasz wątki z kontekstu? Napiszę jaśniej, dopóki nie osiągniemy prędkości maksymalnej, mamy do czynienie z przyspieszeniem czyli zdolność do osiągnięcia prędkości maksymalnej, jest wartością przyspieszenia.


    › Więcej...: "Tjuning" czy tuning?

  2. #3112
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,978

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    Dlaczego nie cytujesz całości, tylko wyrywasz wątki z kontekstu? Napiszę jaśniej, dopóki nie osiągniemy prędkości maksymalnej, mamy do czynienie z przyspieszeniem czyli zdolność do osiągnięcia prędkości maksymalnej, jest wartością przyspieszenia.
    No dla mnie też logiczne jest ,że prędkość maksymalna to już stała wartość a uzyskanie jej to już przyspieszenie bo przecież do VMAX trzeba dociągnąć przez rozpędzenie zaprzęgu

  3. #3113
    Użytkownik Znawca Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wieluń/Gdynia
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Postów
    1,698

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    No fizyka raczej opisuje świat rzeczywisty
    No właśnie nie do końca, bo fizyka na podstawie idealnego modelu stara się opisać świat rzeczywisty. Nie zawsze można opisać sytuacje występujące w świecie rzeczywistym.

    Co od czego zależy to akurat wiem, bo fizyka nie jest mi obca, ale stwierdzenie, że w takiej sytuacji waga samochodu ma się nijak do prędkości maksymalnej jest co najmniej nie na miejscu. Przykład jak wyżej - załaduj samochód po dach i spróbuj osiągnąć Vmax, który osiągasz samochodem obciążonym jedynie kierowcą.

    Owszem waga ma zdecydowanie mniejsze znaczenie niż opór powietrza - patrz przykład bolidu F1 z silnikiem V10 3,0l i np. Bugatti Veyrona - oba mają w okolicach 1000KM, bolid jest niemal 3x lżejszy, a jednak osiągnie mniejszą prędkość.

  4. #3114
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Nie ma czegoś takiego jak prędkość albo przyśpieszenie. Jest prędkość. Jej ewentualne zmiany to przyśpieszenie.
    Na samochód działają 2 siły - napędowa i opory ruchu. Tak długo jak siła napędowa będzie większa niż opory samochód przyśpiesza. Przy pewnej prędkości siła oporu wzrasta do prędkości równej sile napędowej i samochód przestaje przyśpieszać. Prędkość jaka jest w tych warunkach osiągnięta to Vmax.
    Oczywiście technicznie Vmax może zostać ograniczona albo przez limiter prędkości, albo przez odcinkę przy przekroczeniu max obrotów na najwyższym biegu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    No właśnie nie do końca, bo fizyka na podstawie idealnego modelu stara się opisać świat rzeczywisty.
    Fizyka o której rozmawiamy opisuje świat rzeczywisty. Na poziomie podstawowym rozwiązuje się po prostu zadania z pominięciem wielu czynników. Ale to akurat dyskusja akademicka.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    że w takiej sytuacji waga samochodu ma się nijak do prędkości maksymalnej jest co najmniej nie na miejscu
    Faktycznie z tym przesadziłem - w pierwszym odruchu pominąłem tarcie toczne.

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    bolid jest niemal 3x lżejszy, a jednak osiągnie mniejszą prędkość
    W F1 Vmax to raczej wynik ograniczonej liczby biegów i limitu dla obrotów silnika. W większości przypadków inżynierowie wolą zwyczajnie dać biegi gęściej i uzyskać lepsze przyśpieszenia, niż ograniczyć przyśpieszenie na korzyść wyższej Vmax.

  5. #3115
    Użytkownik Znawca Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wieluń/Gdynia
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Postów
    1,698

    Domyślnie

    Przestaje chyba ogarniać co poniektóre wypowiedzi ;P
    Nie możemy mieć do czynienia albo z tym, albo z tym. Przyśpieszenie to pochodna prędkości i te dwie wielkości są ze sobą powiązane. Poza tym jak kolega wyżej zauważył wszystko zależy od sił działających na ciało. Ich wynikiem jest przyśpieszanie samochodu i osiągana prędkość.

  6. #3116
    Użytkownik Romeo Avatar Jeż
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Stołeczne Królewskie Miasto Kraków :)
    Auto
    156 / 166 / 147
    Postów
    616

    Domyślnie

    ludzie moze bez offtop troszke ? bo tu dyskusja sie robi

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	54motonissan0133.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	41.0 KB
ID:	72669


    http://www.joemonster.org/art/21176/...toogloszen_LIV

  7. #3117
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Sorki
    A co do linka - kto powiedział, że połówki spawanego samochodu muszą pochodzić z takich samych modeli

  8. #3118
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    Nie ma czegoś takiego jak prędkość albo przyśpieszenie. Jest prędkość. Jej ewentualne zmiany to przyśpieszenie.
    I, Ty twierdzisz, że ja pojechałem? To tak, jakbyś napisał, że nie ma kwadratów, a tylko prostokąty, bo kwadrat jest prostokątem

    prędkość - wektorowa wielkość fizyczna wyrażająca zmianę wektora położenia w jednostce czasu.
    przyspieszenie – wektorowa wielkość fizyczna wyrażająca zmianę wektora prędkości w czasie.

    Jakoś udało Ci się znaleźć inne definicje, a Tych nie

    Fakt, zrobiła nam się trochę dyskusja akademicka

  9. #3119
    Użytkownik Znawca Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wieluń/Gdynia
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Postów
    1,698

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    W F1 Vmax to raczej wynik ograniczonej liczby biegów i limitu dla obrotów silnika. W większości przypadków inżynierowie wolą zwyczajnie dać biegi gęściej i uzyskać lepsze przyśpieszenia, niż ograniczyć przyśpieszenie na korzyść wyższej Vmax.
    Po części masz rację jednakże nie do końca.
    W 2002 roku, gdy były montowane 3-litrowe motory V10, współczynnik oporu powietrza dla bolidów wynosił w okolicach 0,9 - 1,0 poza torem Monza i Montreal. Dla porównania Cx Veyrona wynosi poniżej 0,39. Gdy bolidowi BAR Honda pościągali skrzydła i sprawdzali Vmax, wyniósł on ponad 410km/h podczas gdy rekord prędkości na torze to 376km/h - Monza.

  10. #3120
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,978

    Domyślnie

    No bo mi się wydaje ,że F1 przy swojej masie własniej bez tych skrzydeł by zaczął latać a spojlery na tyle dociskają bolid ,że pokonuje zakręty z dużymi prędkościami kosztem prędkości na prostych...Dam se łeb uciąc ,że wspomniany Veyron nie wykręci takich czasów okrązeń na torze jak F1 właśnie z wspomnianych przyczyn...
    Wracając do linku aut zespolonych to ciekawe niektóre połączenia zwłaszcza Mietek.... Ale osobiscie mi najbardziej podobały się modelki

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. [159] Naklejka "Squadra tuning" na silniku
    Utworzone przez Agatek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 16:57
  3. [147] Projekt "GTA" Tuning mechaniczny oraz wizualny.
    Utworzone przez bajtek5 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 19-10-2015, 15:59
  4. "TUNING" zderzaka
    Utworzone przez Bandicoot w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 15:13
  5. "Kuwa", "kufa", "ebać", "ku#%#wa" itp. ???
    Utworzone przez mariuszoles w dziale Sprawy organizacyjne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-10-2013, 20:03

alfa romeo 156 tuning

tico tuning

polonez tuning

forum sejbr 1977

alfa 166 tuning

tort urodzinowy

daewoo matiz tuning optyczny

tuning mechaniczny alfa romeo 147

alfa 156 tuning

rower

alfa romeo tuning

alfa romeo 159 tuning optyczny

alfa 159 tuning

tuningoptyczny alfa 159

alfa romeo 156 tuning optyczny

alfa 156 sportwagon tuning

alfa 156 tuning optyczny

alfa romeo 159 tuningfiat 126p tuningalfa romeo 159 sportwagon tuningwarszawa tuningphoto de 159 tuningtico pickup tuningfiat 126p zderzak tuningpassat przyczepa tuningspoiler alfa 159alfa 166 bodykitalfa 159 zderzak tuningsprzedam alfa romeo po tuningutuning silnika 2.0 8v calibraalfa romeo 166 tuningmostrine carbonio alfa 159skoda 105bmw 7 starealfa romeo 156 sportwagon tuningbmw lansopel calibra tuning zdjeciaalfa romeo 166 zderzak tył tuninglotka spojler do alfa romeo gr sejbr 1977 gdyniahonda civic body wzortico po tuningufiat 125p tuningalfa gt pilnie sprzedam jtdalfa romeo 156 tuning sklepabst gdyniatuning alfa romeo 147mini morris cenatuning garbusavectra b tuning optyczny

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory