Pokaż wyniki od 3,111 do 3,120 z 5602
Temat: "Tjuning" czy tuning?
-
08-10-2012, 19:18 #3111janioGość
Dlaczego nie cytujesz całości, tylko wyrywasz wątki z kontekstu? Napiszę jaśniej, dopóki nie osiągniemy prędkości maksymalnej, mamy do czynienie z przyspieszeniem czyli zdolność do osiągnięcia prędkości maksymalnej, jest wartością przyspieszenia.
› Więcej...: "Tjuning" czy tuning?
-
-
08-10-2012, 19:29 #3112
-
08-10-2012, 19:50 #3113
- Dołączył
- 07 2012
- Mieszka w
- Wieluń/Gdynia
- Auto
- Volvo S60 D5 R-design/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
- Postów
- 1,698
No właśnie nie do końca, bo fizyka na podstawie idealnego modelu stara się opisać świat rzeczywisty. Nie zawsze można opisać sytuacje występujące w świecie rzeczywistym.
Co od czego zależy to akurat wiem, bo fizyka nie jest mi obca, ale stwierdzenie, że w takiej sytuacji waga samochodu ma się nijak do prędkości maksymalnej jest co najmniej nie na miejscu. Przykład jak wyżej - załaduj samochód po dach i spróbuj osiągnąć Vmax, który osiągasz samochodem obciążonym jedynie kierowcą.
Owszem waga ma zdecydowanie mniejsze znaczenie niż opór powietrza - patrz przykład bolidu F1 z silnikiem V10 3,0l i np. Bugatti Veyrona - oba mają w okolicach 1000KM, bolid jest niemal 3x lżejszy, a jednak osiągnie mniejszą prędkość.
-
08-10-2012, 20:04 #3114
- Dołączył
- 09 2011
- Mieszka w
- Gdynia
- Auto
- 159 SW 2.4 JTDm
- Postów
- 297
Nie ma czegoś takiego jak prędkość albo przyśpieszenie. Jest prędkość. Jej ewentualne zmiany to przyśpieszenie.
Na samochód działają 2 siły - napędowa i opory ruchu. Tak długo jak siła napędowa będzie większa niż opory samochód przyśpiesza. Przy pewnej prędkości siła oporu wzrasta do prędkości równej sile napędowej i samochód przestaje przyśpieszać. Prędkość jaka jest w tych warunkach osiągnięta to Vmax.
Oczywiście technicznie Vmax może zostać ograniczona albo przez limiter prędkości, albo przez odcinkę przy przekroczeniu max obrotów na najwyższym biegu.
- - - Updated - - -
Fizyka o której rozmawiamy opisuje świat rzeczywisty. Na poziomie podstawowym rozwiązuje się po prostu zadania z pominięciem wielu czynników. Ale to akurat dyskusja akademicka.
Faktycznie z tym przesadziłem - w pierwszym odruchu pominąłem tarcie toczne.
W F1 Vmax to raczej wynik ograniczonej liczby biegów i limitu dla obrotów silnika. W większości przypadków inżynierowie wolą zwyczajnie dać biegi gęściej i uzyskać lepsze przyśpieszenia, niż ograniczyć przyśpieszenie na korzyść wyższej Vmax.
-
08-10-2012, 20:05 #3115
- Dołączył
- 07 2012
- Mieszka w
- Wieluń/Gdynia
- Auto
- Volvo S60 D5 R-design/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
- Postów
- 1,698
Przestaje chyba ogarniać co poniektóre wypowiedzi ;P
Nie możemy mieć do czynienia albo z tym, albo z tym. Przyśpieszenie to pochodna prędkości i te dwie wielkości są ze sobą powiązane. Poza tym jak kolega wyżej zauważył wszystko zależy od sił działających na ciało. Ich wynikiem jest przyśpieszanie samochodu i osiągana prędkość.
-
08-10-2012, 20:05 #3116
- Dołączył
- 07 2011
- Mieszka w
- Stołeczne Królewskie Miasto Kraków :)
- Auto
- 156 / 166 / 147
- Postów
- 616
ludzie moze bez offtop troszke ? bo tu dyskusja sie robi
http://www.joemonster.org/art/21176/...toogloszen_LIV
-
08-10-2012, 20:09 #3117
- Dołączył
- 09 2011
- Mieszka w
- Gdynia
- Auto
- 159 SW 2.4 JTDm
- Postów
- 297
-
08-10-2012, 20:13 #3118janioGość
I, Ty twierdzisz, że ja pojechałem?
To tak, jakbyś napisał, że nie ma kwadratów, a tylko prostokąty, bo kwadrat jest prostokątem
prędkość - wektorowa wielkość fizyczna wyrażająca zmianę wektora położenia w jednostce czasu.
przyspieszenie – wektorowa wielkość fizyczna wyrażająca zmianę wektora prędkości w czasie.
Jakoś udało Ci się znaleźć inne definicje, a Tych nie
Fakt, zrobiła nam się trochę dyskusja akademicka
-
08-10-2012, 20:14 #3119
- Dołączył
- 07 2012
- Mieszka w
- Wieluń/Gdynia
- Auto
- Volvo S60 D5 R-design/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
- Postów
- 1,698
Po części masz rację jednakże nie do końca.
W 2002 roku, gdy były montowane 3-litrowe motory V10, współczynnik oporu powietrza dla bolidów wynosił w okolicach 0,9 - 1,0 poza torem Monza i Montreal. Dla porównania Cx Veyrona wynosi poniżej 0,39. Gdy bolidowi BAR Honda pościągali skrzydła i sprawdzali Vmax, wyniósł on ponad 410km/h podczas gdy rekord prędkości na torze to 376km/h - Monza.
-
08-10-2012, 20:29 #3120
- Dołączył
- 03 2011
- Mieszka w
- Bytom
- Auto
- Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
- Postów
- 3,978
No bo mi się wydaje ,że F1 przy swojej masie własniej bez tych skrzydeł by zaczął latać a spojlery na tyle dociskają bolid ,że pokonuje zakręty z dużymi prędkościami kosztem prędkości na prostych...Dam se łeb uciąc ,że wspomniany Veyron nie wykręci takich czasów okrązeń na torze jak F1 właśnie z wspomnianych przyczyn...
Wracając do linku aut zespolonych to ciekawe niektóre połączenia zwłaszcza Mietek.... Ale osobiscie mi najbardziej podobały się modelki
Podobne wątki
-
[159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 78Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04 -
[159] Naklejka "Squadra tuning" na silniku
Utworzone przez Agatek w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 8Ostatni post / autor: 26-10-2015, 16:57 -
[147] Projekt "GTA" Tuning mechaniczny oraz wizualny.
Utworzone przez bajtek5 w dziale Styling - Body KitOdpowiedzi: 42Ostatni post / autor: 19-10-2015, 15:59 -
"TUNING" zderzaka
Utworzone przez Bandicoot w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 8Ostatni post / autor: 10-01-2014, 15:13 -
"Kuwa", "kufa", "ebać", "ku#%#wa" itp. ???
Utworzone przez mariuszoles w dziale Sprawy organizacyjneOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 16-10-2013, 20:03