Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 91

Temat: "Korekta" lakieru w wykonaniu amatora

  1. #51
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Też o tym myślałem, mam nawet w miarę porządną polerkę plus parę kosmetyków. Ale nie będę testował na swojej 159, wolę zostawić to ludziom, którzy się na tym znają.
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  2. #52
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,561

    Domyślnie

    Panowie - jeśli chcecie samemu próbować - oczywiście ze można ale kilka moich rad z czasów jak sam zaczynałem. Jeśli nie ma się wiedzy radzę nie używać ŻADNYCH futer polerskich czy tym bardziej papieru ściernego! do tego trzeba dojść z czasem i wprawą.
    Zaczynać trzeba od past lekko ściernych i gąbek średnich i miękkich oraz używać dużo izopropanolu aby na bieżąco oceniać efekty pracy. Kupić sobie PORZĄDNĄ taśmę malarską - np 3M aby pod wpływem gąbek nie odklejały się.
    do tego HALOGEN
    Zasada jedna - poleruję, poleruję przecieram do połysku mikrofibrą oceniam, przemywam IPĄ, przecieram do połysku i sprawdzam czy liczba usuniętych rys jest wystarczająca jeśli nie od końca - ponowić próbę. Jak nie ma się wprawy zapomnijcie o wysokich obrotach maszyny polerskiej!!! odskoczy zakantuje etc i będą jaja.
    Oczywiście zachować zdrowy rozsądek w przypadku mega głębokich rys. lepiej pozostawić niż przetrzeć klar. Pamiętajcie- to nie samochody wystawowe i dążenie do wycięcia 100% rysek jest kompletnie bez sensu ponieważ będzie wymagało zdjęcia sporej warstwy lakieru a przecież za rok dwa znów pasi sobie odświeżyć.
    Następna rzecz- elementy plastikowe są o wiele mniej odporne na przegrzanie a więc podwójna ostrożność.
    i na koniec - jak nie chcecie testów na swoim autku - odwiedzić szrot kupić sobie maskę czy błotnik i testować oceniając efekty.
    tyle z mojej strony.
    i na koniec efekt prac "Janusza polerki" na 159 którego trzeba było uratować

    autko było polerowanie przez lakiernika na szybko- pięknie się błyszczało aż po kilku myciach pasta zeszła i czar prysł.
    no i małe 50/50 w pierwszej fazie prawdziwej polerki
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.jpg
Wyświetleń:	1161
Rozmiar:	101.6 KB
ID:	185724   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	917
Rozmiar:	98.1 KB
ID:	185725   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8 (52).jpg
Wyświetleń:	662
Rozmiar:	107.5 KB
ID:	185726   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8 (5).jpg
Wyświetleń:	538
Rozmiar:	39.6 KB
ID:	185727  
    Ostatnio edytowane przez Dareek ; 12-12-2015 o 21:40

  3. #53
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Tego wyżej to nawet korektą nie można nazwać tylko ktoś gówno przypudrował jeszcze większym gównem. Po korekcie nawet lekkiej coś rys by zeszło.
    Co do futra - miałem wszystko, niczym nie pracowało się tak łatwo, tak efektywnie i tak lekko jak futrem flexipads. Gąbki mi skakały a do tego dużo bardziej się grzał lakier
    Co do papierów - jak zachowujesz zdrowy rozsądek to problemu nie będzie żadnego.
    Trzeba tylko podejść do tego z chłodną głową i przeznaczyć na robotę 2x więcej czasu niż na początku się zakładało.
    147 powodów do zadowolenia

  4. #54
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,561

    Domyślnie

    oczywiście że się zgadzam z Tobą- jest łatwiej ale dla kompletnego laika uważam że futerko jest sporym ryzykiem, tym bardzije iż zostawia samo w soie sporo hologramów.
    no i małe wspomnienie z garage


    i zagadka- co to za kolor
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1468657_1438957126318396_2090554405_n.jpg
Wyświetleń:	554
Rozmiar:	61.6 KB
ID:	185728   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1794646_1458103071070468_515625418_n.jpg
Wyświetleń:	534
Rozmiar:	38.1 KB
ID:	185729  

  5. #55
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Gąbki mi skakały a do tego dużo bardziej się grzał lakier
    Więc albo były niewłaściwie przygotowane do pracy, albo maszyna była źle prowadzona- nie spotkałem się jeszcze, żeby mi gąbka skakała po elemencie.

    Ja swoją Alfę odświeżyłem z hologramów po amatorze z garażu któremu wydawało się, że wie jak pracuje się rotacją, zobaczcie na te holosy.
    Poniżej kilka fotek z korekty, którą zrobiłem w jeden dzień średnią gąbką waflową PB i menzerną power finish + super finish .
    Ten lakier jest tak miętki i cienki, że ja bym nigdy na nim futra nie położył - nigdy !
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4-20150416_142725.jpg
Wyświetleń:	563
Rozmiar:	174.8 KB
ID:	185797   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1-DSC05549.jpg
Wyświetleń:	493
Rozmiar:	106.7 KB
ID:	185798   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2-DSC05552.jpg
Wyświetleń:	713
Rozmiar:	107.2 KB
ID:	185799   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3-DSC05555.jpg
Wyświetleń:	572
Rozmiar:	93.4 KB
ID:	185800   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5-DSC05531.jpg
Wyświetleń:	489
Rozmiar:	120.6 KB
ID:	185801  


  6. #56
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,561

    Domyślnie

    dlatego mam białą julkę
    a tak na marginesie te foty pokazują amatora i profesjonalistę.
    Ten lakier jak i podobny np na insignii czy śliwka i czarny w Civiku plus samozwańczy polerujący to gotowa droga do lakiernika.

  7. #57
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    nie jestem zawodowcem, nawet do napalonego amatora mi daleko.
    Zrobilem jedno auto od a do z, nakupiłem zestaw gąbek i nadal leży w opakowaniach bo nie potrafie na nich pracować. moze i zle prowadziłem maszyne, może za duzo albo za mało pasty nakładałem, nie wiem i nie chcę już tego wiedzieć. Użyłem futra flexi - wyszło od cholery hologramów, ale lakier wycięty idealnie jeśli chodzi o rysy. po futrze wypracowałem hologramy co do ostatniego, po wymyciu jest glanc.
    Z efektów jestem zadowolony - foty pokazane w pierwszym poście dowodzą co zrobiłem, część osób z forum efekt widziało na żywo - krytycznego słowa nie usłyszałem.
    147 powodów do zadowolenia

  8. #58
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Jeżeli futro ma być ryzykiem w rękach niedoświadczonego, to i również każda rotacja z gąbką polerską tym ryzykiem będzie, albo w ogóle zabieranie się za jakąkolwiek pracę przy lakierze. Futro ma tę niepodważalną zaletę, że szybciej tnie, dlatego jeżeli grubość lakieru nie jest przeszkodą, to będzie o wiele bezpieczniejsze ponieważ laikowi trudniej będzie nim na etapie wycinania wys przypalić lakier, szczególnie biorąc pod uwagę oczekiwanie natychmiastowych efektów u początkującego. Druga sprawa: jeżeli ktoś nie ma dwóch lewych rąk i etap wycinania rys z powodzeniem już przećwiczył, to i hologramy bez większego problemu usunie - to tylko kwestia chłodnej głowy, cierpliwości i włożonej pracy.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  9. #59
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,561

    Domyślnie


    Szybkość to jest wskazana przy pałaniu pcheł a nie przy polerowaniu - futro polerskie NIE WYBACZA BŁĘDÓW- za małej ilości pasy za dużego nacisku etc.
    Jak ponoć trudniej jest przy pomocy futra spalić lakier niż gąbką to ja po prostu nie mam pytań.
    Dać laikowi futro polerskie współczesny lakier i pastę to naprawdę kłopoty murowane - tj uszkodzenie co najmniej klaru.
    no ale ja się nie znam

  10. #60
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    "Kiepskiej baletnicy..."

    Pomyliłeś futro ze szczotką drucianą chyba. Albo co najmniej z padem do usuwania skórki pomarańczowej. Futrem pracujesz dużo krócej na danym elemencie żeby osiągnąć ten sam efekt, oczywiste jest że mniejsza liczba przejazdów do osiągnięcia tego samego efektu oznacza mniejsze grzanie się elementów, chyba że wymyśliłeś jakąś nową fizykę. Jeżeli sądzisz że nawet laik futrem w paru przejazdach przejedzie przez cały fabryczny klar do bazy, to nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Jakimś cudem mattom, całkowity laik który wcześniej nie miał polerki w ręce zrobił pełną korektę z futrem na autobusie jakim jest Croma ze świetnym efektem i ani kawałka elementu nie upalił. No cuda panie, pewnie udało mu się bo nie wiedział "że się nie da". Na dodatek futra które miał do użytku doopy nie urywały, żaden high-end z nich, ani delikatne nie były. Pasta też agresywna menzerna 400, mocno tnąca. A jeżeli ktoś ma dwie lewe ręce to nawet w rzyci palec złamie i lepiej niech w ogóle samochodu nie dotyka.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory