Strona 1 z 418 123456789101151101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 4180

Temat: Kosmetyka Alf - doradztwo,porady,Twój arsenał itd

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie Kosmetyka Alf - doradztwo,porady,Twój arsenał itd

    Nie wiem czy temat się pryjmie ,ale mam nadzieje ze tak.Zauważyłem ze coraz więcej użytkowników forum przykłada się i dba o swoje piękności,zadają pytania ,odpowiadają lecz te pytania i odpowiedzi są porozrzucane po (3?) tematach , więc żeby skumulować wszystko w jednym żebyśmy My i inni przeglądający forum mieli łatwiej zakładam jeden konkretny temat . Oczywiście możemy wklejać tu swoje arsenały kosmetyków i pytać ,doradzać co i jak , wklejanie arsenału (moim)zdaniem ułatwi pytania,ja coś mam ,jakiś użytkownik widzi ze posiadam np:dany wosk i zadaje pytanie co i jak , no oczywiście można też poprostu zadawać pytanie czy ktos używał ,bo wiadomo ktos może pracowac z danym woskiem,politurą itd ale nie musi go posiadać , a więc będzie to taka nasza skarbnica wiedzy na temat kosmetyki aut,tylko żeby temat nie rozwinął się tak jak o olejach (bo tam były same kłótnie) .


    Schemat postępowania
    1.Oplukanie auta z piachu,jeżeli ktoś posiada może być umycie Aktywną Piana
    2.Mycie na 2 wiadra ,najlepiej przy użyciu rekawicy
    3.Glinkowanie z lubrykantem (woda z kilkoma kroplami szamponu)
    4.Ponowne mycie po glinkowaniu
    (5).Korekta jeżeli ktoś takowej potrzebuje
    6.Cleaner żeby usunąć pozostałości starych woskow
    (7).Politura jeżeli ktoś chce dla lepszego efektu
    8.Wosk lub Sealant
    9.Dla odswiezenia wosku i wzmocnienia go QD

    W grę wchodzi jeszcze
    Dressing do kokpitu/plastikow
    Dressing do opon
    Jakas chemia do felg żeby je wyczyścić i jakiś Sealant do położenia na czyste felgi


    Oprócz kosmetyków przydadzą sie
    2 wiadra
    Rekawica do mycia
    Aplikatory(opcjonalnie Meguiar's) do nakładania i wypracowywania wosku
    Mikrofibry do scierania wypracowanego wosku

    Jeśli coś jest nie tak proszę mnie poprawić



    Podstawowe czynności

    1. Mycie. Porządne mycie mocnym środkiem, tzw. APC (all purpose cleaner) łącznie z dotarciem w najgłębsze zakamarki przy użyciu pędzelka z delikatnym włosiem. (jedna uwaga: ostatnio widzę, że w np. Praktikerze pojawiły się standy z chemią Tenzi - ich APC do samochodu to faktycznie T. Truck z inną nalepką - środek o pH 14, zupełnie nie nadający się do samochodu (w najlepszym wypadku ew. można do bardzo zasyfionych felg, ale też ostrożnie z tym))
    2. Glinkowanie. Najlepiej delikatną glinką, doskonale sprawdza się w tej roli glinka Valetpro - do zadania poślizgu wystarczy jej zwykła woda. Robimy tak: kroimy kawałek glinki, ugniatamy w łapach i spryskując wcześniej miejsce delikatnie wodą (nie za dużo, tyle tylko żeby glinka miała poślizg) zaczynamy "szorować" glinką lakier. Bez obaw, nic mu się nie stanie, a glinka wyłapie wszystkie przylepione zanieczyszczenia jak drobinki asfaltu przylepiona zwłaszcza w okolicach progów i drzwi, jakieś plamki żywicy z drzew, resztki po owadach, itd. Generalnie wielu z tych rzeczy nie widać na pierwszy rzut oka, za to doskonale widać potem na glince kiedy ona je zbierze. Kiedy kawałek glinki jest już zabrudzony, ugniatamy go i dalej używamy. Jeżeli kawałek glinki upadnie przypadkiem na ziemię = do wyrzucenia. Nie ma opcji pt. "umyję i dalej będę machał", wystarczy jedno ziarenko piasku żeby narobić nieodwracalnych szkód.



    Po glinkowaniu wypadałoby przynajmniej opłukać samochód wodą, albo najlepiej umyć ponownie, tym razem zwykłym szamponem, albo apc w mniejszym stężeniu. Tak przygotowany samochód dopiero kwalifikuje się do porządnego woskowania. Po zwykłym myciu może się wydawać, że samochód jest idealnie czysty, ale dopiero jak się widzi na glince ile syfu ona ściąga człowiek zdaje sobie sprawę że do czystości było daleko.

    Glinkowanie ma też praktyczny wymiar: na tak oczyszczonym lakierze wosk będzie się lepiej trzymał i dłużej poleży, więc używanie lepszego wosku bez wcześniejszego przygotowania karoserii przez glinkowanie jest marnym trudem.

    A po co używać dobrego (i w opinii przeciętnego kierowcy kupującego szampon z woskiem na orlenie za 10 zł drogiego) wosku? Wygląd to jedno, ale jest strona praktyczna. Dobry wosk nałożony na porządnie przygotowaną karoserią nie tylko ją chroni, ale też oszczędza czas i pieniądze na mycie. Mój samochód stoi 24/7/365 na parkingu, garaż widzi sporadycznie jak wjeżdżam na kanał na wsi u rodziców. Mimo tego wosk trzyma się porządnie - 1000p wytrzymał całą tegoroczną zimę z wiecznym zamrażaniem i odmrażaniem, zmiataniem szczotką śniegu, itd. i wystarczyło w cieplejszy dzień podjechać na bezdotyk i opłukać wyłącznie czystą wodą demineralizowaną a odzyskiwał blask większy niż wszystkie pozostałe samochody po kompleksowym długim myciu.

    Inna zupełnie sprawa to wydajność tzw. kosmetyków detailingowych - nie ma sensu podchodzić nawet do nich z typowymi środkami z orlena/tesco, bo okazuje się, że taka buteleczka środka do kokpitu przeżyje ze 20 plaków a kosztuje tyle co 4 (pomijam już sam fakt, że do plaka kurz leci jak głupi, a na takim nielsenie choice nie chce za cholerę siadać). Podobnie z całą resztą, porządna chemia detailingowa na start kosztuje więcej, ale na dłuższą metę wychodzi o wiele taniej niż typowe kosmetyki z marketu.

    By KHOT

    Ostatnio edytowane przez Damian156JTD ; 10-06-2013 o 16:04 Powód: Uzupełnienie

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Ok, to przenosimy tutaj:
    Cytat Napisał Damian156JTD Zobacz post
    QD zjada wosk?dziwne:/ hmm...nattys to naturalny wosk i psikasz może na niego syntetycznym QD i dlatego zjada,do naturalnego wosku przydało by sie QD z carnauba.Ja taka mam teorię bo dziwne żeby QD zjadalo wosk ono ma go wzmocnić a nie zjeść
    Dokładnie tak, jako quick detailer obecnie używam Sonaxa BSD i żre Poorboysa Blue aż trzeszczy. Fakt, jako środek do szybkiego odświeżenia i nadania właściwości hydrofobowych Sonax jest genialny, ale powolutku acz skutecznie zżera wosk i po 4-5 psiknięciach QD po natty's nie ma śladu.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    no własnie w tym jest problem widocznie , do blue musisz miec coś z carnaubą , tak samo jak mi mówili żebym na FK Pink Wax nie używał FK 425, więc musisz zakupić jakies QD z carnaubą z tańszych np:Shiny Garage Bee's Knees Purple Spray Wax albo najlepiej Poorboy's World Quick Detailer Plus lub Auto Finesse Finale Quick Detailer

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał KHOT Zobacz post
    Ok, to przenosimy tutaj:

    Dokładnie tak, jako quick detailer obecnie używam Sonaxa BSD i żre Poorboysa Blue aż trzeszczy. Fakt, jako środek do szybkiego odświeżenia i nadania właściwości hydrofobowych Sonax jest genialny, ale powolutku acz skutecznie zżera wosk i po 4-5 psiknięciach QD po natty's nie ma śladu.
    A nie jest tak, że ten wosk sam z siebie zchodzi po tym czasie?

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    właśnie po jakim czasie ?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Poza tym, zakładam, że QDka kładziesz po myciu - może środki którymi myjesz zżerają Ci wosk?

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Nie. Czas to dwa miesiące - za krótko nawet jak na natty's blue, czyszczenie to wyłącznie woda destylowana na bezdotyku. Fakt, że ostatnio w pracy musiałem parę razy zwiedzić jakieś pola gdzie samochód dostał nieźle kurzem w lakier, ale to i tak za szybko jak na PB blue, tym bardziej, że 1000p trzymał się jak szalony.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    2 miechy to raczej super wynik jak na blue

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie

    Może tak by wrzucić krok po kroku najlepsze środki dla naszych Alf?

    Czego użyć po kolei by nasze piękne były piękniejsze?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dragos Zobacz post
    Może tak by wrzucić krok po kroku najlepsze środki dla naszych Alf?

    Czego użyć po kolei by nasze piękne były piękniejsze?

    To tak nie działa - kombinacji jest zylion, woski są od 50 do 100 000zł i więcej chyba.
    Podstawy masz na kosmetyce aut, i nie ma co tego tu powtarzać, można conajwyżej co nieco zalinkować.

    2 miesiące na Nattysa blue to wynik normalny z tego co się orientuję.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

Podobne wątki

  1. Twój pomysł na bodykit / ospoilerowanie..
    Utworzone przez Mariusz AutoDS w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 10-12-2018, 19:48
  2. pioneer prosba o doradztwo
    Utworzone przez masters85 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 16:43
  3. Sprzedac czy naprawiac silnik prosze o doradztwo !!
    Utworzone przez szczuras w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2012, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory