Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: MiTo 1,4 95 KM wypadające zapłony

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    MiTo 1,4 95 KM, 2010
    Postów
    75

    Domyślnie MiTo 1,4 95 KM wypadające zapłony

    Mam niedawno założoną instalację BRC Sequent 32. Ogólnie jestem zadowolony, ale mam problem z pojawiającym się ciągle wypadaniem zapłonów.
    Zaraz po założeniu instalacji sytuacja była bardzo kiepska, silnikiem na zimnym szarpało i zapalał się check engine. Wymiana świec i jednej cewki, która miała pęknięta obudowę, zdecydowanie poprawiła sytuację.
    W tej sytuacji było trochę mojej winy, bo nie wymieniłem świec przed założeniem instalacji, ale zgodnie z wpisem w książce serwisowej świece były wymienione 10 tys. km wcześniej.
    Po pewnym czasie pojawiły się występujące sporadycznie drgania silnika. Czasem auto chodziło idealnie, a czasem było czuć lekkie szarpnięcia silnika. Znowu check engine i wizyta u gazownika. Błąd pokazywał wypadanie zapłonu na innym cylindrze niż wcześniej. Wymiana kolejnej cewki poprawiła sytuację.
    Teraz sytuacja zaczęła się znowu powtarzać. Tym razem jednak jest trochę inaczej. Jak auto jest tak średnio rozgrzane, na wolnych obrotach czasem (nie zawsze) zaczyna mrugać kontrolka "check engine" i czuć delikatnie nierówną pracę silnika. Przegazowanie powoduje zniknięcie mrugania. Sytuacja nie występuje na porządnie rozgrzanym silniku. Wizyta u gazownika niczego nie wyjaśniła, bo kontrolka nie chciała się zapalić, a w pamięci nie zapisał się żaden błąd.

    Zastanawiam się jakie kolejne kroki podjąć. Jeździć aż sytuacja się nasili i check engine zapali się na stałe?

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    [MENTION=80740]z_mazur[/MENTION]
    Silnik starjet?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar thrillco
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    AR 159 1.8 MPI
    Postów
    54

    Domyślnie

    sprawdz świece i przerwę na elektrodach. by nie obciążać za bardzo cewek dla LPG ustawia się mniejszą przerwę na elektrodzie.
    u mnie w 9 wypadał zapłon wraz z błędem składu mieszanki.
    nowe świece NGK miały przerwę 1,1mm, alfa zalecała 0,9 mm, a dla LPG najlepiej 0,8-0,7mm

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    MiTo 1,4 95 KM, 2010
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    [MENTION=80740]z_mazur[/MENTION]
    Silnik starjet?
    Nie, wolnossący.

    Wysłane z mojego HUAWEI CAN-L11 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    [MENTION=80740]z_mazur[/MENTION]
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Starjet

    I pytanie jak nawiercili kolektor fachmani od brc /podwójne ścianki/ .Daj fotki samych dysz wklejonych w kolektor.
    A poddają się najlepsi przy tym silniku
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 06-03-2019 o 21:34
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    MiTo 1,4 95 KM, 2010
    Postów
    75

    Domyślnie

    Ups. Pomyliło mi się ze T-Jet.
    Muszę w takim razie cyknąć fotkę.
    Czyli kolektor też może powodować wypadanie zapłonów? Zastanawiam się jak to ewentualnie zweryfikować, jeśli błąd nie zapisuje się w pamięci.

    Wysłane z mojego HUAWEI CAN-L11 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB Sport + LPG Tartarini EVO 01
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Jeśli przed montazem gazu silnik pracowal poprawnie to na 99% powodem jest niewłaściwy montaż instalacji. Brc to jest bardzo dobra, idiotoodporna instalacja. Gdybym nie miał gwary tobym ja założył do mojego auta. A tak to mam tantarini i wszytko póki co chodzi perfekcyjnie.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    MiTo 1,4 95 KM, 2010
    Postów
    75

    Domyślnie

    No właśnie chyba nie pracował całkiem poprawnie. Samochodem po zakupie, do montażu instalacji jeździła żona. Twierdzi, że samochód jeszcze na benzynie zdarzało się, że się zatelepotał.
    Jak się o tym dowiedziałem, to myślałem, że to kwestia świec i tej pękniętej cewki. Wygląda na to, że to jednak coś jeszcze. Dziwne dla mnie jest to, że mimo migajacego check engine, nie zapisuje się błąd.

    Wysłane z mojego HUAWEI CAN-L11 przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB Sport + LPG Tartarini EVO 01
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    No to kolego ten tekst nie powinien być w sekcji lpg, bo sugeruje, że auto zepsuło się od lpg. Najpierw usuń przyczynę niepawidloweej pracy na lpg, potem zobacz jak lyknie gaz

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    MiTo 1,4 95 KM, 2010
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał XJ6 Zobacz post
    No to kolego ten tekst nie powinien być w sekcji lpg, bo sugeruje, że auto zepsuło się od lpg. Najpierw usuń przyczynę niepawidloweej pracy na lpg, potem zobacz jak lyknie gaz
    Napisałem na LPG, bo w tej chwili problem występuje właściwie tylko na LPG. Inna sprawa, że z doświadczenia wiem, że niedomagania układu zapłonowego szczególnie objawiają się przy zasilaniu gazem. Usterka, która na benzynie jest niezauważalna, na LPG może już dawać objawy.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Wypadające zapłony w silniku 1.4T MA 135KM
    Utworzone przez mlody256 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 23-11-2018, 11:00
  2. Sprzęgło- drgania i wypadające łożysko oporowe
    Utworzone przez SEBA-SB w dziale GT
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-05-2017, 21:37
  3. Wypadające oświetlenie tablicy rej
    Utworzone przez fazzi55 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 11:40
  4. [147] Wypadające zapłony - 1,6 105KM z gazem
    Utworzone przez pieuk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-07-2012, 08:02
  5. [155] Wypadające zapłony - na zimnym silniku TS 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory