Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
Temat: Alfa 33
-
14-11-2006, 01:21 #1bassmanGość
Alfa 33
Witam.
Od jakiegos czasu zauwazylem ze jest problem z jazda na gazie przy nierozgrzanym silniku, znaczy sie po przelaczeniu na gaz (dzieje sie to automatycznie) auto jedzie do pewnego momentu, schodzi mi na nizsze obroty na biegu jalowym - okolo 700 - i musze jej szybko i energicznie depnac na chwile w gaz za drugim razem reaguje i daje sie jechac dalej, ale podczas jazdy robi sie taki manewr ze po dodaniu gazu zdusza mi silnik i po dodaniu gazu jest jeszcze gorzej.
Musze przelaczyc na paliwo i chwile zeby przejechala na nim (200m) przelaczam i dalej da sie jechac a gazie. Problemu nie ma na cieplym silniku i gdy trzymam ja na wyzszych obrotach - powyzej 2000, ale tak dynamicznie nieda sie nieraz jezdzic - nie w miescie i nie zawsze.
Jakies sugestie podobne doswiadczenia, jakies rady i propozycje?
Prosze o pomoc, co moglo sie zwalic i co trzeba zrobic.
Bede wdzieczny.
Zgory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam.
› Więcej...: Alfa 33
-
-
14-11-2006, 08:00 #2grabo_sGość
u mnie tez moje problemy z gazem tak sie zaczynały. teraz auto chodzi na gazie tylko na wysokich obrotach, na niskich gasnie (po prostu ich nie ma). Podczas jazdy tez potrafi sie dusic. I nikt nie wie ci jest. Najpierw czyszczenie, potem wymiana reduktora tez nie pomaga. Jestem w kropce.
-
14-11-2006, 17:55 #3
-
16-11-2006, 18:10 #4WołekGość
Regulowałeś mieszankę wolnych orbotów na parowniku?? Auto gaśnie podczas jazdy, a stojąc ma wolne obroty czy w ogóle ich nie ma?? Wymień filtr powietrza i filtr gazu, wtedy wyreguluj mu mieszankę wolnych. Parownik jest założony wzdłuż samochodu?? Na jakiej jest wysokości, niżej miksera?? Wtrysk czy gaznik??
-
17-11-2006, 20:13 #5
-
20-11-2006, 11:25 #6grabo_sGość
auto gasnie np przy zmienie biegów, wolnych obrotów wogóle nie ma-od razu spadają,dusi sie i gasnie. Filtry wymienione, parownik wzdłuz samochodu, mikser hmm sprawdze. Auto przez 30tys od załozenia instalacji spisywało sie b.dobrze, zadnych problemów. to nie jest sekwencja, AR na pełnym wtrysku. nie mam sił, a jezdze sporo wiec gaz to oszczedność.
-
20-11-2006, 16:01 #7
-
21-11-2006, 04:05 #8bassmanGość
Ja niestety nic sobie sam nie podreguluje, mimo ze jest to instalacja drugiej generacji to jest wpelni automatyczna.
Vialle sterowane komputerem, nie posiada filtra gazu
Parownik jest dwukomorowy, nie jedno jak w standarcie.
Jesli w tej instalacji chce cos zmienic to musze miec soft i zlacze diagnostyczne kompa gazu.
Jesli chodzi o dolegliwosci mojej Alfy to na psa urok, nie zapeszyc prawdopodobnie sie naprawily po tym jak poruszalem konektorami na potencjometrze polozenia przepustnicy.
Zasugerowalem sie tym ze w momencie problemow gdy wcisnalem gaz do konca auto dostawalo dawke gazu i jechalo.
Jakby co to bede dalej opisywal problemy z dosc egzotyczna instalacja gazowa jak na polskie warunki.
-
21-11-2006, 15:54 #9WołekGość
Jeśli problem będzie się powtarzał stawiał bym na silnik krokowy, sterujący dawką. Może przy wolnych obrotach zamyka się, odcinając dopływ gazu.
-
26-11-2006, 17:55 #10bassmanGość
Dobra! Problem nie zniknal pojawia znowu - teraz czesciej...
Gdzie jest ten silnik krokowy steujacy dawka gazu w 1.7 IE w 8 zaworach, na wtrysku Boscha?
Mam prosbe jakby mi ktos udostepnil cala elektronike odpowiedzialna za zaplon i jego kat i moment w tym modelu (oczywiscie mowie o schemacie) to bede bardzo wdzieczny i zobowiazany.
Tak wiec jesli macie jakies pomysly to prosze o ich uwiecznienie tutaj - kazdy sprawdze.
Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam.