Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17
  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,388

    Domyślnie

    Super! No i chyba o taką odpowiedź chodziło autorowi od samego początku - tym cenniejszą, że nawet wiedząc czego szukać nie udało mi się takiego tematu znaleźć w googlach.

    Ad.2 - 145 to nie taka znowu pierwsza AR z sondą tytanową, bo występowała ona również w 33 z systemem wtrysku IAW.


    › Więcej...: Zmiana sondy z tytanowej na cyrkonową.

  2. #12
    Kimura
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Z tego co zrozumiałem to
    1 che podpiąć pod sterownik lpg sondę cyrkoniową omijając sterownik benzynowy.?Domyślam się,że sterownik nie posiada opcji wyboru na sondę tytanową.
    2 W samochodzie ma sondę tytanową niesprawną.Choć to chyba pierwsza alfa z taką sondą i kto to stwierdził ,że akurat jest taka sonda?
    3.Sonda cyrkoniowa potrzebuje żródła zasilania, małego ale jednak a sam sterownik lpg takiej możliwości nie ma.
    Pytanie
    Jaki to sterownik lpg?
    Rada.
    Wykorzystać część gratów od LPG i założyć sekwencję
    Albo wyregulować register i nie komplikować sobie życia
    Sprawdzić dokładnie jaka jest sonda i założyć .
    No to powiem Ci że mało co zrozumiałeś, a skoro to "prawie nic" to proszę o nie pisanie bzdur.

    1-sterownik posiada opcję wyboru bo należy do nowszych , lepszych: KME BingoS4.
    2-sonda o kolorach kabli:czerwony, czarny, biały...OTA6F-3A1... wystarczy poczytać a do tego sterownik silnika 33.501... też trochę wiedzy by się przydało...
    3- nie sonda "cyrkoniowa" tylko "cyrkonowa"- wystarczy zawracać uwagę na pisownię języka polskiego- i TO ONA generuje napięcie do 1V ...

    Wiedzą nie grzeszysz....
    Poza tym pomijając koszt zestawu pod maskę (ok 800zł) to co ze starych gratów od I gen nadało by się do IV?? chyba elektrozawór przed reduktorem...

    Proszę kochani... nie piszcie bzdur jak nie wiecie o czym piszecie... ja też nie jestem super mechanikiem ale pewne podstawy znam.

    Mi rozchodzi się konkretnie o odporność sondy cyrkonowej w porównaniu z tytanową, bo ta jak mi wiadomo jest o niebo bardziej wytrzymalsza.

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Kimura generalnie możesz wspawać nowe gniazdo pod sondę napięciową i użyć ją tylko dla sterownika LPG, napięcie na grzanie sondy nie problem wykombinować i w sumie do jej pracy nic więcej nie trzeba. Jednak nadal pozostaje kwestia niesprawności toru sterowania wtryskiem PB, niestety niektóre sterowniki PB, nie mając prawidłowo pracującej sondy cofają zapłon a to się odbije i na LPG, można wrzucić wariator zapłonu i sobie po swojemu podciągnąć zapłon na LPG no ale dodatkowe koszty i kombinacje.

    Co do sprawdzenia sprawności sondy tytanowej ciężka sprawa, a wracając do BINGO niestety ale tylko sondy napięciowe obsługuje 0-1V, 0-5V zwykłe oraz "odwrócona polaryzacja", sondy z podniesionym potencjałem masy 0,8-1,6V. Tytanówki nie obsłuży, pomiar sonda rezystancyjną [tytanowa] realizowany jest na zasadzie dzielnika napięciowego, więc sterownik PB musi zasilić sondę stałym napięciem czego Bingo nie zrobi.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    Proszę kochani... nie piszcie bzdur jak nie wiecie o czym piszecie... ja też nie jestem super mechanikiem ale pewne podstawy znam.
    Skoro znasz podstawy i wszystko wiesz to po co pytasz takich głąbów jak my ?
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    - nie sonda "cyrkoniowa" tylko "cyrkonowa"- wystarczy zawracać uwagę na pisownię języka polskiego- i TO ONA generuje napięcie do 1V
    Upss zdarza się i faktycznie jest to żródło galwaniczne generujące napięcie do 1v ,o ja biedny poszedłem z myśleniem na skróty.
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    2-sonda o kolorach kabli:czerwony, czarny, biały...OTA6F-3A1... wystarczy poczytać a do tego sterownik silnika 33.501... też trochę wiedzy by się przydało...
    Tak nie mam szklanej kuli i nie dostrzegłem takiej informacji w twoim profilu ale na przyszłość poszukam wszelkich informacji o wszystkich silnikach w alfie. Bo nie mam nic więcej do roboty.
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    Mi rozchodzi się konkretnie o odporność sondy cyrkonowej w porównaniu z tytanową, bo ta jak mi wiadomo jest o niebo bardziej wytrzymalsza.
    skoro wiesz to po co pytasz?
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    1-sterownik posiada opcję wyboru bo należy do nowszych , lepszych: KME BingoS4.
    I co z tego? Ma wybór na tytanową?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Kimura
    Gość

    Domyślnie

    piotriix, masz imponującą liczbę postów... teraz wychodzi dlaczego... nie wnosisz nic do tematu tylko nabijasz sobie licznik... "dzięki za aktywny udział w zajęciach".... dodatkowo muszę przyznać że masz fajny podpis.... widać że Ci się nie chce...

    GrzesiekK, a czy nie jest tak z tą sondą że napięcie zasilania (to do dzielnika napięciowego) jest to samo co napięcie zasilania grzałki, a czarny sygnałowy to napięcie powrotne do sterownika?

    Znalazłem coś takiego w necie:

    Three Wire Titania Sensor
    Colour Connection
    Black Ref. (out)
    Red Ref. (in) and Heater (+)
    White Heater (-)

    Info zasięgnięte ze strony: http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kimura Zobacz post

    GrzesiekK, a czy nie jest tak z tą sondą że napięcie zasilania (to do dzielnika napięciowego) jest to samo co napięcie zasilania grzałki, a czarny sygnałowy to napięcie powrotne do sterownika?
    Tak, czasem tak bywa, ale zależne jest to od architektury danego sterownika PB, pamiętać też należy że pośrednio przez obserwację sygnału z sondy, sterownik PB jest w stanie ocenić jej temperaturę i odpowiednio sterować napięciem na grzałce tak aby sonda pracowała w optymalnych warunkach i o tym tez nie można zapomnieć, generalnie nie da się ot tak o podmienić cyrkonowej za tytan.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #17
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,118

    Domyślnie

    Bo ja taki internetowy troll jestem
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	troll.jpg
Wyświetleń:	2547
Rozmiar:	97.8 KB
ID:	26614  
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. GT 3.2 Sondy lambda
    Utworzone przez wlodekV6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 21:59
  2. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  3. Błąd sondy P0130 mimo wymiany sondy
    Utworzone przez majkel_dg w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 14:14
  4. Zapytanie o typ sondy do TS-a
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 07:08
  5. Sondy w Selespeed
    Utworzone przez Mnich w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 17:01

czym się różni sondy lambda

kalibracja sonda giulietta

auto sondy prądowe

jaka sonda lambda cyrkonowa czy tytanowa

czym sie rozmi sonda eugo

sondę tytanową rezystancyjną (prądową

jak rozróżnić sondy lambda napięciowe od uego

różnice budowy sond cyrkoniowych

sondy lambda pradowa czy napięciowa

czym się różnią sondy lambda

sonda tytanowa

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory