Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Zmiana sondy z tytanowej na cyrkonową.

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Super! No i chyba o taką odpowiedź chodziło autorowi od samego początku - tym cenniejszą, że nawet wiedząc czego szukać nie udało mi się takiego tematu znaleźć w googlach.

    Ad.2 - 145 to nie taka znowu pierwsza AR z sondą tytanową, bo występowała ona również w 33 z systemem wtrysku IAW.

  2. #12
    Kimura
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Z tego co zrozumiałem to
    1 che podpiąć pod sterownik lpg sondę cyrkoniową omijając sterownik benzynowy.?Domyślam się,że sterownik nie posiada opcji wyboru na sondę tytanową.
    2 W samochodzie ma sondę tytanową niesprawną.Choć to chyba pierwsza alfa z taką sondą i kto to stwierdził ,że akurat jest taka sonda?
    3.Sonda cyrkoniowa potrzebuje żródła zasilania, małego ale jednak a sam sterownik lpg takiej możliwości nie ma.
    Pytanie
    Jaki to sterownik lpg?
    Rada.
    Wykorzystać część gratów od LPG i założyć sekwencję
    Albo wyregulować register i nie komplikować sobie życia
    Sprawdzić dokładnie jaka jest sonda i założyć .
    No to powiem Ci że mało co zrozumiałeś, a skoro to "prawie nic" to proszę o nie pisanie bzdur.

    1-sterownik posiada opcję wyboru bo należy do nowszych , lepszych: KME BingoS4.
    2-sonda o kolorach kabli:czerwony, czarny, biały...OTA6F-3A1... wystarczy poczytać a do tego sterownik silnika 33.501... też trochę wiedzy by się przydało...
    3- nie sonda "cyrkoniowa" tylko "cyrkonowa"- wystarczy zawracać uwagę na pisownię języka polskiego- i TO ONA generuje napięcie do 1V ...

    Wiedzą nie grzeszysz....
    Poza tym pomijając koszt zestawu pod maskę (ok 800zł) to co ze starych gratów od I gen nadało by się do IV?? chyba elektrozawór przed reduktorem...

    Proszę kochani... nie piszcie bzdur jak nie wiecie o czym piszecie... ja też nie jestem super mechanikiem ale pewne podstawy znam.

    Mi rozchodzi się konkretnie o odporność sondy cyrkonowej w porównaniu z tytanową, bo ta jak mi wiadomo jest o niebo bardziej wytrzymalsza.

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Kimura generalnie możesz wspawać nowe gniazdo pod sondę napięciową i użyć ją tylko dla sterownika LPG, napięcie na grzanie sondy nie problem wykombinować i w sumie do jej pracy nic więcej nie trzeba. Jednak nadal pozostaje kwestia niesprawności toru sterowania wtryskiem PB, niestety niektóre sterowniki PB, nie mając prawidłowo pracującej sondy cofają zapłon a to się odbije i na LPG, można wrzucić wariator zapłonu i sobie po swojemu podciągnąć zapłon na LPG no ale dodatkowe koszty i kombinacje.

    Co do sprawdzenia sprawności sondy tytanowej ciężka sprawa, a wracając do BINGO niestety ale tylko sondy napięciowe obsługuje 0-1V, 0-5V zwykłe oraz "odwrócona polaryzacja", sondy z podniesionym potencjałem masy 0,8-1,6V. Tytanówki nie obsłuży, pomiar sonda rezystancyjną [tytanowa] realizowany jest na zasadzie dzielnika napięciowego, więc sterownik PB musi zasilić sondę stałym napięciem czego Bingo nie zrobi.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,464

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    Proszę kochani... nie piszcie bzdur jak nie wiecie o czym piszecie... ja też nie jestem super mechanikiem ale pewne podstawy znam.
    Skoro znasz podstawy i wszystko wiesz to po co pytasz takich głąbów jak my ?
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    - nie sonda "cyrkoniowa" tylko "cyrkonowa"- wystarczy zawracać uwagę na pisownię języka polskiego- i TO ONA generuje napięcie do 1V
    Upss zdarza się i faktycznie jest to żródło galwaniczne generujące napięcie do 1v ,o ja biedny poszedłem z myśleniem na skróty.
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    2-sonda o kolorach kabli:czerwony, czarny, biały...OTA6F-3A1... wystarczy poczytać a do tego sterownik silnika 33.501... też trochę wiedzy by się przydało...
    Tak nie mam szklanej kuli i nie dostrzegłem takiej informacji w twoim profilu ale na przyszłość poszukam wszelkich informacji o wszystkich silnikach w alfie. Bo nie mam nic więcej do roboty.
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    Mi rozchodzi się konkretnie o odporność sondy cyrkonowej w porównaniu z tytanową, bo ta jak mi wiadomo jest o niebo bardziej wytrzymalsza.
    skoro wiesz to po co pytasz?
    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    1-sterownik posiada opcję wyboru bo należy do nowszych , lepszych: KME BingoS4.
    I co z tego? Ma wybór na tytanową?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Kimura
    Gość

    Domyślnie

    piotriix, masz imponującą liczbę postów... teraz wychodzi dlaczego... nie wnosisz nic do tematu tylko nabijasz sobie licznik... "dzięki za aktywny udział w zajęciach".... dodatkowo muszę przyznać że masz fajny podpis.... widać że Ci się nie chce...

    GrzesiekK, a czy nie jest tak z tą sondą że napięcie zasilania (to do dzielnika napięciowego) jest to samo co napięcie zasilania grzałki, a czarny sygnałowy to napięcie powrotne do sterownika?

    Znalazłem coś takiego w necie:

    Three Wire Titania Sensor
    Colour Connection
    Black Ref. (out)
    Red Ref. (in) and Heater (+)
    White Heater (-)

    Info zasięgnięte ze strony: http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kimura Zobacz post

    GrzesiekK, a czy nie jest tak z tą sondą że napięcie zasilania (to do dzielnika napięciowego) jest to samo co napięcie zasilania grzałki, a czarny sygnałowy to napięcie powrotne do sterownika?
    Tak, czasem tak bywa, ale zależne jest to od architektury danego sterownika PB, pamiętać też należy że pośrednio przez obserwację sygnału z sondy, sterownik PB jest w stanie ocenić jej temperaturę i odpowiednio sterować napięciem na grzałce tak aby sonda pracowała w optymalnych warunkach i o tym tez nie można zapomnieć, generalnie nie da się ot tak o podmienić cyrkonowej za tytan.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #17
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,464

    Domyślnie

    Bo ja taki internetowy troll jestem
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	troll.jpg
Wyświetleń:	2547
Rozmiar:	97.8 KB
ID:	26614  
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. GT 3.2 Sondy lambda
    Utworzone przez wlodekV6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 21:59
  2. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  3. Błąd sondy P0130 mimo wymiany sondy
    Utworzone przez majkel_dg w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 14:14
  4. Zapytanie o typ sondy do TS-a
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 07:08
  5. Sondy w Selespeed
    Utworzone przez Mnich w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory