Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
  1. #1
    Kimura
    Gość

    Domyślnie Zmiana sondy z tytanowej na cyrkonową.

    Witam.

    Jak w temacie.
    Ponieważ trudno mi zdiagnozować do końca jak ta sonda ma się zachowywać, a najprawdopodobniej jest padnięta chcę ją zmienić.
    Obecnie silnik pracuje z odłączoną sondą.
    Temat zamieszczam w tym dziale ponieważ tyczy się on szczególnie instalacji gazu.

    Mianowicie.
    Jest obecnie instalacja "na śrubę" i nie pracuje to za fajnie, a zwłaszcza duże spalanie.
    Zakupiłem już jakiś czas temu instalkę s krokowcem ale muszę mieć do tego sprawną sondę. Teraz pytanie konkretne: czy jak dam jakąś uniwersalną sondę to będzie ona w stanie mi wysterować krokowca II gen?


    › Więcej...: Zmiana sondy z tytanowej na cyrkonową.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Sonda tytanowa to źródło prądowe, zwykłe tanie sondy to źródła napięciowe rozumiesz w czym tkwi różnica?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Sonda UEGO w 145?

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,388

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kimura Zobacz post
    Mianowicie.
    Jest obecnie instalacja "na śrubę" i nie pracuje to za fajnie, a zwłaszcza duże spalanie.
    Zakupiłem już jakiś czas temu instalkę s krokowcem ale muszę mieć do tego sprawną sondę. Teraz pytanie konkretne: czy jak dam jakąś uniwersalną sondę to będzie ona w stanie mi wysterować krokowca II gen?
    Właściwie to w czym problem? Większość aut śmiga na cyrkonowych, większość instalacji lpg też, więc czemu miałaby nie zadziałać? Conajwyżej upewnij się jakie jest ustawienie w sterowniku gazowym(chyba że nigdy nie była podpięta do gazu).

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    Właściwie to w czym problem? Większość aut śmiga na cyrkonowych, większość instalacji lpg też, więc czemu miałaby nie zadziałać? Conajwyżej upewnij się jakie jest ustawienie w sterowniku gazowym(chyba że nigdy nie była podpięta do gazu).
    Weż Ty poczytaj czym się różnią te sondy i jaka jest zasada ich pracy.Przyjaciel google Ci pomoże
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Kimura
    Gość

    Domyślnie

    JacekK wie o czym mówię/piszę.

    Wiem co to sonda tytanowa a cyrkonowa
    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Sonda tytanowa to źródło prądowe, zwykłe tanie sondy to źródła napięciowe rozumiesz w czym tkwi różnica?
    ... ale chyba nie każdy wie co piszę i o czym...
    po pierwsze sonda tytanowa jest sondą opornościową, prądową lub napięciową. Po drugie to zależy od modelu sondy jak steruje sterownikiem.

    Reasumując sondy tytanowe to sondy opornościowe (zmienia się ich oporność) a sondy cyrkonowe to napięciowe (generują napięcie).

    Sonda zamienna "zwykła cyrkonowa" byłaby podłączona tylko do centralki gazu i do niczego więcej. Pytanie moje brzmi czy jakaś taka sonda wytrzyma temperatury i "substancje smoliste"

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,388

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Weż Ty poczytaj czym się różnią te sondy i jaka jest zasada ich pracy.Przyjaciel google Ci pomoże
    A weź Ty poczytaj o czym pisze autor wątku :]

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,118

    Domyślnie

    Wiem co pisze autor wątku i w przeciwieństwie do ciebie ,to nawet zrozumiałem pytanie.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,388

    Domyślnie

    Co Ty Piotrix, masz jakieś trudne dni, czy lewą nogą wstałes?
    Jak masz wiedzę w temacie to się nią podziel, chyba że to coś tajnego..
    Czaję mniej więcej jaka jest różnica między tytanową a cyrkonową, przynajmniej z elektrycznego pktu widzenia, ale w sumie jakie to ma znaczenie skoro Kimura chce zwykłą sondę cyrkonową podpiąć do zakupionego sterownika lpg? No chyba że ja źle zrozumiałem jego pytanie..

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,118

    Domyślnie

    Z tego co zrozumiałem to
    1 che podpiąć pod sterownik lpg sondę cyrkoniową omijając sterownik benzynowy.?Domyślam się,że sterownik nie posiada opcji wyboru na sondę tytanową.
    2 W samochodzie ma sondę tytanową niesprawną.Choć to chyba pierwsza alfa z taką sondą i kto to stwierdził ,że akurat jest taka sonda?
    3.Sonda cyrkoniowa potrzebuje żródła zasilania, małego ale jednak a sam sterownik lpg takiej możliwości nie ma.
    Pytanie
    Jaki to sterownik lpg?
    Rada.
    Wykorzystać część gratów od LPG i założyć sekwencję
    Albo wyregulować register i nie komplikować sobie życia
    Sprawdzić dokładnie jaka jest sonda i założyć .
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. GT 3.2 Sondy lambda
    Utworzone przez wlodekV6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 21:59
  2. Emulator sondy lambda V6 - 4 sondy
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 20:15
  3. Błąd sondy P0130 mimo wymiany sondy
    Utworzone przez majkel_dg w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 14:14
  4. Zapytanie o typ sondy do TS-a
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 07:08
  5. Sondy w Selespeed
    Utworzone przez Mnich w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 17:01

czym się różni sondy lambda

kalibracja sonda giulietta

auto sondy prądowe

jaka sonda lambda cyrkonowa czy tytanowa

czym sie rozmi sonda eugo

sondę tytanową rezystancyjną (prądową

jak rozróżnić sondy lambda napięciowe od uego

różnice budowy sond cyrkoniowych

sondy lambda pradowa czy napięciowa

czym się różnią sondy lambda

sonda tytanowa

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory