Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Co sądzicie o gaznikach do gazu BLOS BRC ???

  1. #1
    Wołek
    Gość

    Domyślnie Co sądzicie o gaznikach do gazu BLOS BRC ???

    LPG to jak wiadomo konieczność przy częstym użytkowaniu alfy ponieważ do ekonomicznych aut nie należy. Firma BRC wymyśliła urządzonko i niewiele mówiącej nazwie BLOS. Dzięki niemu spadek mocy silnika na gazie jest niewyczuwalny, a w niektórych przypadkach nawet moc i moment wzrastają . Czy ktoś z was myślał nad montarzem tego cuda?? Ja będę pakował napewno do V6 :twisted: . Pozdrawiam!

    A tu link na allegro do takowego wynalazku :mrgreen: :

    http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=86657888

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    hmm, to po co ci wiekszy silnik jak chcesz z niego zrobic kuchenke :mrgreen:

  3. #3
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    u chlopakow z LKP blos zachowuje sie calkiem dobrze. Maja raczej dobre slowo....chociaz nie kazdemu dziala.

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    blos wymaga dobrego zestrojenia a to juz raczej hamownia .jezeli mialbym zakladac 2 generacje gazu to tylko z blosem.jezdzilem na czyms takim w volvo 340 z 2l silnikiem chodzilo to calkiem dobrze chociaz 10 lat temu nie nazywalo sie to blos a co najwazniejsze nie tlumilo to wcale jazdy na benzynie .i czasem dalo sie poscigac :mrgreen:

  5. #5
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Po to, żeby kuchenka nie miała 120 tylko 200 KM :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ja myslalem ze ty silnik z 164 na wtrysku montujesz :shock:

    to jaki w takim razie??

  7. #7
    Marcino 156
    Gość

    Domyślnie

    O ile dobrze pamiętam to kolega Wołek wspominał coś o silniku 3,0 V6 z 75-tki AMERICA.
    P.S. ale to bedzie wymiatać............. :shock:

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    no i co z tym blosem zalozyles?

  9. #9
    Armagedon
    Gość

    Domyślnie

    Duzo czytałem na temat tego BLOSa i zdecydowalem sam sie przekonac nad jego działaniem. Dzis załozyłem i jedynie moge wypowiedziec sie na temat jazdy na pierwszy rzut oka. Silnik nie duzy bo 1.4 BX 90KM, instalacja 2 gen. przy założeniu BLOSa wywalony tradycyjny mixer i silniczek na rurze doprowadzającej gaz do blosa ( rura nowa bez złączek itp ). A teraz wyniki: dźwięk silnika odrazu inny taki bardziej rasowy głębszy ( tak powinien chyba chodzić BX ), co do mocy to za dużej róznicy nie poczułem i tu sie zawiodłem, po tym ile czytałem na różnych forach ( pare godzin czytania ) sadziłem że będzie lepiej, ta moc co przybyła to nie wiem czy to nie mózg poprostu nie kaze mi myslec "jest mocniejszy". Co do spalania teraz sie nie wypowiem. Zauwazyłem jednak coś zastanawiającego. Wyższą temp. mam oleju zazwyczaj kształtuje sie na równo 80 stopni chyba ze w korku stoje to 90, a teraz bez korków wskazówka podchodzi do 90 stopni. Pytanie mam do tych co się znają na BLOSie, czy i w jaki sposób dokładnie sie to reguluje, mi mechanik regulował podłączając kompa pod eku od gazu i tylko tyle zadnej sondy w rure itp. podczas regulacji, swierdził że to ciężko jest jakoś odpowiednio wyregulować ( tak samo powiedział inny gazownik ) po za tym no cóż powiedział że to bajeczka o właśniwościach BLOSa i bedzie tak samo jak było ( czyli na mixerze ) albo gorzej.

  10. #10
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Blos jest z pewnością lepszym rozwiązaniem niż mikser. Największa zaleta to szybsza reakcja na gaz i więcej kopa na wyższych obrotach. Co ciekawe najsilniej różnice pomiędzy blosem i mikserem odczuwa się na benzynie. Zaletą blosa jest też to, że jak jest dobrze wyregulowany, zupełnie nie zdarzają się strzały. U mnie po zamontowaniu blosa wyraźnie czuć, że silnik się tak nie dusi, inne jest też brzmienie . Niestety blos jest trudny do prawidłowego wyregulowania, nie wystarczy kręcenie samymi śrubami regulacyjnymi blosa, najczęściej trzeba regulować też parownik. Metodą prób i błędów trudno osiągnąć optimum, wskazana jest hamownia. Ja u siebie regulowałem na wskazania lambdy podczas jazdy i nie wyregulowałem jeszcze optymalnie , ale zamierzam trochę przerabiać dolot i mocowanie blosa. Wtedy się zmierzę z tematem ponownie. Co do spalania to nie spodziewałbym się znaczącego zmniejszenia, chociaż skład mieszanki jest bliższy optymalnemu niż w przypadku miksera, to lepsza reakcja silnika powoduje, że jeździ się dynamiczniej i zużycie paliwa pozostaje podobne jak wcześniej. W twoim przypadku niepokojący jest wzrost temperatury oleju, może to wskazywać na zbyt ubogą mieszankę. Spalaniu ubogiej mieszanki towarzyszy wyższa temperatura w komorze spalania i jednocześnie silniejsze obciążenie cieplne tłoków i elementów głowicy. Na dłuższą metę może to być bardzo szkodliwe dla silnika, dlatego proponuję jeszcze raz zająć się regulacją blosa.
    P.S. Jak gazownik czegoś nie umie zrobić to straszy, że będzie gorzej, bo ten typ tak ma. Nie słuchaj marudy tylko pojedź do takiego co się zna na swojej robocie, albo normalnego speca od silników. Blosa reguluje się tak jak dawniej gaźniki plus dodatkowo regulacja parownika jak nie można wstrzelić się we właściwe wartości kręcąc śrubami w blosie. Można też zrobić to samemu podpinając pod sondę L woltomierz o zakresie do 1V. Ustawiasz tak, żeby oscylowało możliwie najczęściej około 0,5V. Pogłoska, że na blosie stale będzie optymalny skład to tylko pogłoska. W rzeczywistości wskazania sondy dość mocno się wahają od 0,3 do 0,7V.

Podobne wątki

  1. Regulacja BLOS
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 23:36
  2. Regulacja BLOS
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 12:59
  3. 1.4 Boxer + BLOS -> Krk
    Utworzone przez los3r w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 12:57
  4. 164 2.0 V6 turbo + BLOS :))
    Utworzone przez jacoff w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-08-2008, 15:15
  5. BRC BLOS do silnika V6
    Utworzone przez skory.go.pl w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-08-2008, 21:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory