Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Gaz zamarzł

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie Gaz zamarzł

    Witam
    Sprawa jest następująca, leciałem sobie dziś do robotki rano było -18 potem podskoczyłem na przerwie zatankować gazu, jak to u mnie zawsze nie patrze na wskaźnik benzyny bo zawsze mam pełno (co dwa tygodnie dolewam do pełnego), patrze po zegarkach a tu zonk Pb poszło w dół wychodzi na to że jakieś 80 na benzynie zrobiłem, czyli wczoraj do domciu i dziś do robotki. Początkowo podejrzewałem że ponownie czujnik zbzikował, ale jak wstawiłem na halę i postała w ciepełku jakieś 3 godzinki to teraz do domciu wracałem chyba na LPG (wskazówka benzyny nie drgnęła- chyba,a to 40 kilometrów).
    Dodam że fura normalnie stoi na parkingu pod pracą na wietrze i jak jest 15 to ona czuje 20 na minusie, a wczoraj z dziwnego powodu gaz pstryknął nadspodziewanie szybko, po dosłownie półtorej minuty pracy silnika
    Jak przyczyna mogła być powodem takiej sytuacji???????????
    Ostatnio tankowałem LPG jak było 2 na plusie, mieszanka ma coś do tego, bo teraz dolałem zimowego gazu

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    znaczy się za szybko się przełączył ...
    jeśli zamarza w parowniku to powody są 4 do wyboru
    za mało płynu chłodniczego
    zapowietrzony układ
    walnięty czujnik i za szybko przełącza przez co parownik nie dogrzany nie daje rady ogrzać gazu i zamarza
    zbyt niska temperatura przełączania z Pb na LPG co przy tak niskiej temp powietrza i gazu w zbiorniku nie daje rady parownik z ogrzaniem i zamarza
    sprawdź poziom płynu możesz też ocieplić czym parownik od lpg owinąć gąbką jakąś watą wtedy nie będzie tyle ciepła do otoczenia oddawał co może go uratować przed zamarznięciem

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Byłem u mechaniora przy butli na reduktorze jak wchodzą dwa kable do tego od elektroniki to strasznie cicho się przełącza trochę wysililiśmy ją i zaczęła dobrze chodzić- mechanik mówi ze być może jest to spowodowane tym że na mrozach w środku się blokuje jakiś trzpień od temperatury, doradził mi żebym przed jazdą nalał do foliowej torebki gorącej wody i przyłożył, jak odejdzie to będę zasuwał na gazie, to możliwe?????????????
    Dolałem trochę płyny chłodzącego od siebie bo może to też być powodem z tego co wiem

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    dziwne, moja też stoi sporo na dworze i nic mi nie zamarzło, a nawet na gazie lepiej idzie zaraz po przełączeniu niż przy dodatnich temperaturach

    verdebiancorosso

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    On mówi że cos tam jest nie tak, tylko że mam całą butle pod kor zatankowaną i lepiej zebym to wypalił niż wypuścił i wtedy sie popatrzy.
    Pozatym w nocy mam:
    -20 dwa dni temu
    -24 wczoraj
    -27 teraz, czyli do rana bedzie ponad -30
    W dzień wczoraj -16 dziś -20
    Wiec kuśwa Syberia, ba dziś ruski przyjechał Dafem z Moskwy i mu agregat zamarzł, to mam zimno jak ..... .
    Zatankowałem benzyny pod kor i jak coś przepale na PB nie zaszkodzi jej,a paliwa mi nie zabraknie, co najwyżej wypłaty
    Moja to ma taka wadę że idzie tak samo na tym i na tym i jak ma sie w dupsku stany paliwa to się człowiek dziwi tak jak ja, zawsze obserwuje wszystkie wskaźniki, poza tym nieszczęsnym paliwem
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 02-02-2012 o 22:15

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    też mam wyregulowane tak, że nie czuć na czym jadę, ale słyszę za to listwę LPG i wiem kiedy się przełącza
    może coś mu mrozy nie służą

    verdebiancorosso

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    masz kabelek do lpg?
    W zakładce minimalna temperatura gazu ustaw na 0 teraz masz 9 albo 7 st C
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    masz kabelek do lpg?
    W zakładce minimalna temperatura gazu ustaw na 0 teraz masz 9 albo 7 st C
    Miałem do ciebie w tej sprawie dzwonić, cholera zawór strzela raz porządnie, potem marnie prawie nie słychać jak dowalę jej na PB do odcinki to potem znowu łapie i tak do usranej, dziś z rańca na halę wstawiłem bebechy w błotniku cieplutkie nic nigdzie nawet trochę nie oszronione, ani nie zmarznięte, wszystko cieplutkie

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Ja bym wymienił termostat. jest zimno termostat prawdopodobnie jest uchylony bądź otwarty, reduktor jest niedogrzany a przy rozprężaniu gazu zamarza. Sprawdź podczas jazdy, jaka jest temperatura gazu lub reduktora. Ostatecznie pompa płynu ma słaba wydajność.

    Jak ustawisz minimalna temperaturę pracy na 0 to raczej pogorszysz sprawę. Prawidłowa temperatura gazu mini 36st.
    Ostatnio edytowane przez lechtak ; 04-02-2012 o 11:34

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Szczerze to teraz latam na PB, czasu nie mam na latanie za majstrami, co do termostatu to w trasie i na włączonym ogrzewaniu 70 stopni i tak stoi, na parkingu tez tak, jak chodzi dmuchawa, ale jak wyłączę 2 minuty i jest 90 to chyba dobrze, chyba gdyby termostat był zdechniety do bym grzania nie miał, chociaż nie powiem Jamajki nie ma, ale za oknem -20 i mniej. A co do pompy to wtedy z nowu w druga mańkę jak rozumiem powinien cały czas mi wentylator zasówać, dobrze rozumuję???????????
    Co do reduktora to raczej niedogrzany nie jest, bo wczoraj patrzyłem i cały jest ciepły, tak w ogóle to przełączanie mam na 35 stopni, jutro sprawdzę patent z torebką gorącej wody jak nie zapomnę.
    Chociaż wiem ile pali mi PB prze to i jestem mile zaskoczony
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 04-02-2012 o 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory