Po przeczytaniu warunków gwarancji lejemy to co ASO zaleca bo gwarancja zniknie. W interesie producenta jest zgon auta po 5 latach, czasami mu nie wychodzi i wtedy gwarancja jest zbawieniem.
Po przeczytaniu warunków gwarancji lejemy to co ASO zaleca bo gwarancja zniknie. W interesie producenta jest zgon auta po 5 latach, czasami mu nie wychodzi i wtedy gwarancja jest zbawieniem.
gwarancja nie zniknie jesli wlejesz inny olej niż zalecaną selenie. Jeśli olej bedzie spełniał normy i specyfikacje producenta to możesz wlać jaki chcesz-mało tego- nawet nie musisz go już wymieniać w aso. W świetle obecnie obowiązujących przepisów nie może być to podstawą do odmowy gwarancji. Ja załuje że tego kiedyś nie wiedziałem i zamiast od razu po zakupie zmienić produdenta oleju ślepo lałem selenie czekając na koniec gwarancji .Polecam poczytać trochę o unijnej dyrektywie dot. nowego GVO ( dyrektywa 461/2010 z 1 czerwca 2010, „nowe GVO"), mały skrót choćby tutaj . ASO to sobie może twierdzić różne rzeczy i nie koniecznie bedą mieć rację, a czy śwadomie wprowadzają klienta w błąd czy wynika to z ich niewiedzy to już inna sprawa
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 17-05-2014 o 21:34
Coś chyba pomyliłeś bo Selenia STAR PE i Selenia KPE to po pierwsze niemalże te same oleje (różnią się jedynie lepkością i to w wartości błędu statystycznego.. skład w karcie MSDS ten sam) poza tym są oparte na zwykłych bazach GIII pochodzenia mineralnego jakich pełno w olejach w całej EU.
Nie wnikałem czym różnią się te oleje,nazwy mają inne a to już wprowadza zamęt dla zwykłego śmiertelnika który czyta rekomendacje raz na stronach Selenia a potem w instrukcji auta. Ważniejsze co napisałeś to oba oleje sa na bazie GIII,a to nie top i do tego zmierzam - sa pewnie znacznie lepsze oleje.
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 18-05-2014 o 09:16
Nie top a raczej mass market tyle, że jest opłacona aprobata, ładna puszka i ASO sprzedaje - to działa na klienta.
Po tym jaką nie do zeskrobania ani zmycia żółć Selenie mi zostawiły w całym silniku + grube twarde przypalone skwarki pod odmą, które pewnie tylko przecinak by ruszył to ja Selenii serdecznie dziękuję.
Mam kupione wcześniej 2 puszki Selenii KPE jeszcze ale użyję je tylko i wyłącznie jako nośnik do nałożenia nanoceramiki i po max 2-3kkm wyleci bezpowrotnie z silnika.
BTW: tak wygląda test liczenia cząstek zanieczyszczeń w oleju świeżym (673km po wypłukaniu silnika) na filtrze OEM:
Filtr RO PC test 673km
Olej jest dość czysty - po wypłukaniu silnika poziom brudu udało mi się obniżyć aż 4-krotnie (poziom "Insolubles" =0,1% ) w porównaniu z poprzednią Selenią (0,4% na max limit dla oleju silnikowego 0,6%), która miała przejechane tylko 1305km przecież...
Widać jednak, że filtr OEM potrafi puścić nawet brud wielkości >50um czyli pewnie tak jak pisał Hengst o poziomie filtrowania OEM - skuteczność zaledwie 50% przy 24um. Teraz jest Sędziszów więc porównany niedługo jak wypada na tym samym oleju (filtr został wymieniony bez wymiany oleju).
Na gwarancji zalałbym na krótkie odcinki po pierwsze 0W-30 a żeby spełnić wymogi instrukcji stosowałbym olej C3 bo to można sprawdzić prostą analizą oleju.
Co do lepkości to 'mineralne' 5W-40 potrafi szybciej stracić lepkość i spaść do klasy SAE 30 niż syntetyczne 0W-30 i w analizie oleju praktycznie nie jest do udowodnienia czy jest to 5W-40 C3 które straciło lepkość czy dobre 0W-30 C3 które ma nadal lepkość 12cSt...
Co do ochrony to 0W-30 syntetyczne o niebo lepiej ochroni silnik podczas codziennych rozruchów niż 5W-40.
W upale 'mineralne' 5W-40 które dodatkowo straciło lepkość nie dostarczy tak dobrej ochrony jak 0W-30 syntetyczne, które dodatkowo będzie lepiej chłodzić silnik...
Dodatkowo dzięki 0W-30 zaoszczędzisz na spalaniu.
Co do marki to jest kłopot... Shell robi 0W-30 C3 ECT o niezłych parametrach, dużo lepszych od Mobil1 ESP 0W-30 C3 ale oba są chyba niedostępne w PL...
Czyli co ? Tak reklamowana w niektórych serwisach selenia star to zwykly hydrokrak jak rownie poplularny w tym kraju Shell 5w40 czy mobil 1 0w40 i ma mało wspólnego z pelnym syntetykiem robionym na bazach pochodzących tylko z gazu ziemnego ? Lipa Panie
Czyli zostaje tylko Millers i Motul ewentualnie jako alternatywa lub inni niszowi producenci jak Amsoil czy inne liqui Moly jak ktoś chce mieć pelne syntetyczne 5w40 ?![]()
Szczerze to nawet nie hydrokrak a prostsza technologia obróbki minerała niż oferują np. nowy Shell ECT (GIII+ F-T GTL bez PAO) albo stary już Mobil1 ESP (też GTL z odrobiną PAO). Ten nowy Shell ECT (szczególnie 0W-30) to chyba obecnie najlepsze GIII o niezłej płynności na zimno / niskim tarciu i najwyższym indeksie lepkości. Do dokładnej oceny osiągnięć tego nowego Shella brakuje mi jednak wyniku testu odparowania Noack...
Nawet Castrol daje teraz 50-75% PAO w tych nowych olejach Edge FST w klasach lepkości 0W-30 (kod produktu 463737-DE01) i 0W-40 (kod produktu 463998-AT01).
Co do niszowych marek to bym nie generalizował - każda z nich oferuje lepsze i gorsze oleje...![]()
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 19-05-2014 o 20:41 Powód: Dodane kody produktów Castrola z MSDS bo nie wszystkie Edge FST mają tyle PAO... ;)
Jeżeli Selenia Star to przeciętny olej w takim razie co można wlać zamiast niego? Millers, Motul?
Millers Oil:
- XF Longlife 5w40 (Code 7640)
ACEA: C3-10
API: SN, CF
Mercedes-Benz: 229.31 & 229.51
VW: 502 00, 505 01
FORD: M2C917-A
BMW: Longlife-04
PORSCHE: A40
GM: dexos 2
SAE Viscosity 5w40
Specific Gravity (at 15°C) 0.848
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 13.9
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 82.6
Viscosity Index 173
Pour Point (°C) -39
Flash Point (°C) >200
Cold Crank Viscosity (cP) 6,600
- EE Longlife C3 5w30 (Code 7707)
ACEA: C3-10
API: SN, CF
BMW: Longlife 04
Mercedes- Benz: 229.51
GM/ Opel: dexos 2
SAE Viscosity 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.850
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 10.9
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 65
Viscosity Index 160
Pour Point (°C) -42
Flash Point (°C) >200
Cold Crank Viscosity (cP) 6,600
Motul Oil:
- 8100 X-CLEAN 5W-40
STANDARDS ACEA C3 - API SM / CF
APPROVALS BMW Long Life-04
Ford WSS M2C 917A
GM-OPEL dexos2TM (replaces GM-LL-A-025 & B-025) under n° GB2B0325011
MB-Approval 229.51
Porsche A40
Renault RN0700 under N° RN0700-08-018
Renault RN0710 under N° RN0710-08-012
VW 502 00 – 505 00 – 505 01
PERFORMANCES FIAT 9.55535-S2
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.845
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.7 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.1 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 172
Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F
Flash point ASTM D92 234°C / 453.2°F
Sulfated ash ASTM D874 0.80% weight
TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g
Czy jest coś warte polecenia?