Strona 139 z 165 PierwszyPierwszy ... 3989129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,381 do 1,390 z 1650

Temat: Giulietta - Jaki olej?

  1. #1381
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 170KM Distinctive TCT
    Postów
    5

    Domyślnie

    Oleje zgodne z normą Fiat 9.55535 GS1 to 0W-30, a ja wolałbym pozostać przy 5W-40. Wg instrukcji powinien być olej SAE 5W-40, ACEA-C3, kwalifikacja FIAT 9.55535-S2. Wynika z tego, że można zastosować:

    - Motul 8100 X-clean gen2 5W-40 - norma Fiat 9.55535 S2/T2
    - Motul 8100 X-clean 5W-40 - norma Fiat 9.55535 S2/T2
    - Selenia K Pure Energy 5W-40 - norma Fiat 9.55535 S2.

    Wybór ograniczyłbym do któregoś z trzech powyżej. Rozumiem, że każdy z nich będzie równie dobry? Najłatwiej dostać i chyba najtańszy będzie Motul.
    Ostatnio edytowane przez arsi ; 29-07-2020 o 06:42

  2. #1382
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,392

    Domyślnie

    Cytat Napisał walas95 Zobacz post
    Witam wszystkich

    W najbliższym czasie czeka mnie wymiana oleju w Julce - silnik 1.6JTDM 120HP. Mam spore wątpliwości jaki olej zastosować ze względu na fakt, że według instrukcji powinien to być olej 0W30 ACEA C2, natomiast od pierwszego przeglądu gwarancyjnego w ASO wlewali 5W30. Auto ma przebieg prawie 150 tyś. i pytanie, czy warto wlewać 0W30, czy pozostać przy 5W30? Nie zauważyłem ubytków oleju, praca silnika również bez zastrzeżeń.
    Nie ma potrzeby zmiany, na 5w30 nic silnikowi nie grozi
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  3. #1383
    Użytkownik Świeżak Avatar Czaro
    Dołączył
    05 2019
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    Giulietta 1.4 MultiAir 170KM
    Postów
    181

    Domyślnie

    Cytat Napisał arsi Zobacz post
    Oleje zgodne z normą Fiat 9.55535 GS1 to 0W-30, a ja wolałbym pozostać przy 5W-40. Wg instrukcji powinien być olej SAE 5W-40, ACEA-C3, kwalifikacja FIAT 9.55535-S2. Wynika z tego, że można zastosować:

    - Motul 8100 X-clean gen2 5W-40 - norma Fiat 9.55535 S2/T2
    - Motul 8100 X-clean 5W-40 - norma Fiat 9.55535 S2/T2
    - Selenia K Pure Energy 5W-40 - norma Fiat 9.55535 S2.

    Wybór ograniczyłbym do któregoś z trzech powyżej. Rozumiem, że każdy z nich będzie równie dobry? Najłatwiej dostać i chyba najtańszy będzie Motul.
    Od 2014 roku Fiat zmienił zalecaną specyfikację oleju do MA na OW30

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #1384
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,392

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czaro Zobacz post
    Od 2014 roku Fiat zmienił zalecaną specyfikację oleju do MA na OW30

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Co spowodowało dłuższą żywotność MA
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > > >SKLEP < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.

  5. #1385
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 170KM Distinctive TCT
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Co spowodowało dłuższą żywotność MA
    Czy w takim razie lepiej jest zrobić płukankę i zmienić obecny olej 5W-40 na 0W-30? Przebieg auta to 130.000 km.

  6. #1386
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Warto spróbować, tylko płukankę warto potrzymać na gorąco z 30-60min jeśli była lana KPE. Polecam estrową płukankę Oilem ReleaseTech PowerFlush z TBN 30, na której można także delikatnie pojeździć np trasę do serwisu przed wymianą oleju.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #1387
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    511

    Domyślnie

    Cytat Napisał arsi Zobacz post
    Czy w takim razie lepiej jest zrobić płukankę i zmienić obecny olej 5W-40 na 0W-30? Przebieg auta to 130.000 km.
    Przesiadłem się z Motula 5W40 na Shell'a 0W30 jakieś 1000 km temu.
    Zwykła płukanka 15 minutowa przed wymianą, przebieg 90 tys. km.
    Nie zauważyłem żadnej różnicy, ale pewnie silnik będzie miał "lżej" przy niskich temperaturach.
    Jakiś powód zmiany specyfikacji przez Fiata musiał być, więc lepiej lać 0W30 do naszych MA.

  8. #1388
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    CB
    Auto
    AR Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek1983 Zobacz post
    Przesiadłem się z Motula 5W40 na Shell'a 0W30
    Ja też mam wlany ten olej. Zrobiłek ok 5 tysięcy. Jestem naprawde zadowolony ze stosunku cena = jakość. Oleju nie ubywa. Robiłem płukankę LM. Przy okazji wymiany filtrów porównałem filtr powietrza od Filtrona i Manna (kupiłem manna wyciągnełem z auta Filtrona) i wg. mnie kropka w kropkę to samo.

  9. #1389
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Giulietta, 1.4 T-JET 120KM, 2014r
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał Forfiter2012 Zobacz post
    Przy okazji wymiany filtrów porównałem filtr powietrza od Filtrona i Manna (kupiłem manna wyciągnełem z auta Filtrona) i wg. mnie kropka w kropkę to samo.
    Nic dziwnego, w końcu to jedna korporacja

  10. #1390
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    159 2.0 JTDM
    Postów
    13

    Domyślnie

    Witajcie

    Niedawno stałem się posiadaczem Mito QV, z 2010 roku. Silnik ma ok 180 tysięcy km przebiegu, miał już przy 70 tysiącach wymieniony moduł multiair.
    Po naklejkach wychodzi na to, że od nowości zalewano go Selenią 5w40, co 20-30 tysięcy kilometrów.
    Przejrzałem poprzednie dyskusje i szczerze mówiąc mam lekki mętlik co do wyboru oleju
    Czy jest sens zmienić olej na 0w30 shell helix(taki polecił mechanik) czy też pozostać przy 5w40?
    Druga kwestia, dotyczy dodatku AR9100 - czy powinno go się stosować przy jednym i drugim oleju?

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 20:26
  2. Jaki olej do 2.0 TS?
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 07:14
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 00:49
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory