Dobre pytanie.
Właściwie o jedno i drugie.
Do tej pory "moje oleje" to Liqui Moly, Penrite czy Ravenol w kwestii olejów silnikowych.
Odnosnie skrzyni to Fuchs zawsze mi sie przewijał jako ten dobry, ale widzę, że na forum AR nie sa to takie oczywistości.
Stąd precyzując pytanie.
Jaki olej do:
silnika 1.6 jtdm 105 km 2013 skrzyni biegów j.w
Jest wiele propozycji w tym temacie, ale zdecydowana wiekszość odnosi sie do silników beznynowych, a jeśli już pojawia sie diesel to 2.0.
Auto nabyłem niedawno i staram się podpatrzeć co pasuje do AR żeby ślepo nie kopiować ze swoich VAGów.
Do skrzyni polecam Fuchsa 75w80 plus AR9100. Mam u siebie i znaczna poprawa po seryjnej Tuteli.
Do silnika Ci nie polece bo mamy inne, ale sam leje już kolejną wymianę Ravenola z ARem i jestem zadowolony.
Skoro już przy dieslach.
Silnik 2.0 170 KM.
To może jakiś użytkownik poleci olej zamiennie dla Motul 8100 X-Clean EFE C2/C3 5W30.
Od ok 100 tyś używam tego oleju ale silnik już ma 200 tyś i może po takim przebiegu coś innego by mu bardziej służyło?
Wcześniej do 100 tys były niestety wymiany co 30 tys zgodnie z interwałem.
Drugie pytanie to olej do skrzyni biegów.
Padła tu propozycja ale może ktoś jeszcze coś innego poleci.
Będę wymieniał przy okazji sprzęgieł więc może coś innego teraz niż Tutlella..
Skrzynia tct ale to zautomatyzowana manualna.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Osobiście jeżdżę teraz w swoim Seacie Leon 2.0 tdi na Ravenolu 0w30.
Zacząłem go lać od przebiegu 116 tys. km (moment kupna). do dziś nie mam żadnych uwag. auto zwirusowane. Turbo igła. 0 ubytków, a 50-70 % dróg to autostrady, ekspresówki etc. więc narażenia na pobór oleju teoretycznie najwyższe.
Osobiście polecam.
- - - Updated - - -
Widzę, że Ravenol jednak zostanie ze mna w kolejnym aucie.
Na zmiana oleju w skrzyni zastnawiam się. Opinie na forum podzielone. Pytanie czy nie jest sens ja zrobić celem ew. uzupełnienia fabrycznego "niedoboru" oliwy.
Do silnika Millers Oils XF Longlife C2 , wg. zalecań producenta, ja natomiast szczerze polecam Millers Oils EE longlife 5w30, będzie lepiej dbał o silnik.
Ewentualnie Penrite Enviro+ 5w30 C3, również doskonale sprawdza się w tych silnikach.
Do skrzyni biegów MILLERS OILS TRX SYNTH 75W , i będzie super![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Dzięki za radę.
Będzie to w pewien sposób powrót do tych produktów, ale licze, że nie zesżły z pewnego stałego poziomu.
Dzięki również za podpowiedzi.
Ostatecznie zdecydowałem się na RAVENOL SMP CleanSynto 5W30 i jednak Tutela GEARFORCE 75W.
Następną wymianę wykonam na Millers, choć na jakimś forum mechaników pracujących w UK wyczytałem, że sprzedawany tam jest na beczki do zakładów i w ich opinii nie jest aż tak dobry jak u nas się go przedstawia.
Ale to jedna z opinii.
Wg mnie kluczowa jest częstotliwość wymiany, a wtedy jakieś niuanse z marką oleju schodzą na drugi plan.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y