Strona 132 z 165 PierwszyPierwszy ... 3282122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,311 do 1,320 z 1650

Temat: Giulietta - Jaki olej?

  1. #1311
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    518

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Ja bym jednak wymieniał co 10, ponieważ do 1.4 MA wchodzi bardzo mało oleju, a silnik ma tendencje to grania oleju. To naprawdę istotna sprawa.
    Pablo, oczywiście zgadzam się, że im częściej tym lepiej. Ale za chwilę dojdziemy do tego, żeby zmieniać co 5 tys. km
    W moim przypadku auto od początku stoi cały rok w garażu, gdzie temperatura nie spada poniżej 10-15 stopni w największe mrozy, nigdy nie jest "ciśnięte" na zimno (jestem jedynym kierowcą), nie jeździ krótkich odcinków itp.
    Po zerknięciu pod korek oleju jest czysto, każda wymiana co 15 tys. z płukanką, więc naprawdę zmniejszanie interwału nie wydaje się zasadne.
    Co innego, gdy ktoś śmiga krótkie odcinki po mieście, co dzień odpalając pod chmurką. Ale moim zdaniem i tak raz na rok bez względu na przebieg plus płukanka to jest ok (nie dotyczy Selenii )

  2. #1312
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Postów
    110

    Domyślnie

    Cytat Napisał RalfPi Zobacz post
    Napisz co się dowiedziałeś z tych Forów i analiz i wrzuć link - z chęcią poczytam.
    Co to znaczy, że olej nie ma łatwego zadania?
    Każdy oczekuje od oleju tych samych parametrów zaraz po wlaniu do silnika jak i po 15-20 tysiącach, a smutna prawda jest taka, że oleje zużywają się dużo szybciej i powinny być dobrane do silnik/użytkownika i jego sposobu jazdy.

    20 tys w trasach jest mniej męczące dla oleju niż 10-15 po mieście i trzeba o tym pamiętać. Dodatkowo olej przepracowany zaczyna zostawiać osady w silniku.

    Co do kolegi Pablo jest to gość z wiedzą i doświadczeniem, więc jeżeli odradza jakiś produkt, a poleca inny to coś musi być na rzeczy.

    Analiz nie będę wrzucał, ponieważ są ogólnodostępne w internetowych, jak nie na polskich stronach to niemieckich czy też rosyjskich.



    Wysłane z mojego Nokia 9 przy użyciu Tapatalka
    Using Tapatalk

  3. #1313
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    Myślę,że bardziej chodzi nie o to co ile tylko w jakim silniku ten interwał zastosujesz.
    Silniki 1.4 są bardzej wysilone jak ten z hondy, o której piszesz.
    Także nie da się przełożyć tego doświadczenia 1 do 1.
    Ja wymieniam co 10 tyś i widzę co zlewam i pamiętam co zlewałem z innych silników , które miałem.
    Pozdrawiam.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #1314
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (+LPG) '12, Lancer 1.8LPG 143KM, '10, BMW 528i '16
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek1983 Zobacz post
    Pablo, oczywiście zgadzam się, że im częściej tym lepiej. Ale za chwilę dojdziemy do tego, żeby zmieniać co 5 tys. km
    W moim przypadku auto od początku stoi cały rok w garażu, gdzie temperatura nie spada poniżej 10-15 stopni w największe mrozy, nigdy nie jest "ciśnięte" na zimno (jestem jedynym kierowcą), nie jeździ krótkich odcinków itp.
    Po zerknięciu pod korek oleju jest czysto, każda wymiana co 15 tys. z płukanką, więc naprawdę zmniejszanie interwału nie wydaje się zasadne.
    Co innego, gdy ktoś śmiga krótkie odcinki po mieście, co dzień odpalając pod chmurką.
    Poranna temperatura w okresie zimowym też ma wpływ na żywotność silnika i oleju (wszak co innego -30, a co innego -5 stopni Celsjusza).
    Cytat Napisał n1k0d3m Zobacz post
    Każdy oczekuje od oleju tych samych parametrów zaraz po wlaniu do silnika jak i po 15-20 tysiącach, a smutna prawda jest taka, że oleje zużywają się dużo szybciej i powinny być dobrane do silnik/użytkownika i jego sposobu jazdy.
    20 tys w trasach jest mniej męczące dla oleju niż 10-15 po mieście i trzeba o tym pamiętać. Dodatkowo olej przepracowany zaczyna zostawiać osady w silniku.

    Analiz nie będę wrzucał, ponieważ są ogólnodostępne w internetowych, jak nie na polskich stronach to niemieckich czy też rosyjskich.
    Powołując się na fora i analizy wypadałoby podać link i odwołać nas wszystkich, do źródła, co by można było swoją wiedzę poszerzyć.. Czy możesz wrzucić linki i wnioski?
    Co do przepracowanego oleju - jakie kryterium uważasz za wyznacznik przepracowanego oleju?
    Jakiej żywotności oczekujesz od silnika benzynowego?
    O ile procentowo zwiększę żywotność silnika zmniejszając interwał z 20kkm do 10kkm?
    Niestety większość tego typu pytań pozostaje bez odpowiedzi... a szkoda, bo powołując się na konkretne źródła, analizy, literaturę, badania każdy mógłby wyrobić swoje zdanie i być nieco mądrzejszym.
    Moja wiedza w tej dziedzinie jest b. ograniczona, ale po pierwsze z chęcią się dowiem od mądrzejszych od siebie, a po drugie.. warto zadawać krytyczne pytania, bo takie są w stanie czegoś nas nauczyć.

    Nie chcę też kategorycznie twierdzić, że w silnikach z MA trzeba zmieniać olej tak jak producent sugeruje (!), bo może i warto zmienić dla spokoju olej co np. 10kkm.
    Chcę jedynie napisać, że skracanie interwału w większości przypadków i dla większości silników nie ma sensu, z tego powodu, że zarówno producent oleju jak i samochodu ma wielokrotnie większą wiedzę od nas w tym zakresie, a my wciąż staramy się być mądrzejsi od sztabu inżynierów, pracujących w poważnych firmach z wieloletnią historią za górę pieniędzy (zarówno producentów olejów jak i samochodów).

  5. #1315
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Postów
    110

    Domyślnie

    Tylko że ten inżynier ma gdzieś Ciebie i twój silnik. Jego odchodzi tylko i wyłącznie to czy dojeździe bez problemu do końca ustalonej gwarancji, a czy problemy pojawia się przy 150-200 tys to już problem zazwyczaj drugiego właściciela.

    Każdy ma prawo wyboru.

    Prosty przykład silnika z wadliwym rozrządem w BMW serii 1 - rozrząd potrafił przeskoczyć przed pierwszą wymiana oleju w silniku, w moim aucie rozrząd był do wymiany przy 150 tys, ale oleju był wymieniany co 10-12 tys - świeży olej zapewniał poprawną pracę hydraulicznego napinacz.

    Częstą wymiana oleju to działanie prewencyjne mające zapobiegać, a nie leczyć i nie można powiedzieć o ile dłużej silnik będzie działał bezawaryjnie bo jest za duzo zmiennych. Co ci po dobrym oleju jeżeli pompa oleju niedomaga? I w drugą stronę, co Ci po fajnym silniku skoro ma stary olej i każdy zimny start mocno go obciąża?

    Zużycie oleju można określić po liczbie TBN z analizy oleju przepracowanego - jeżeli spada poniżej pewnej wartości olej nadaje się tylko do wymiany.

    Lepkość w olejach to nie wszystko. Nie raz lepiej wlać częściej tańszego Shella, niż na siłę trzymać w silniku olej premium, który też nie zawsze się sprawdza.

    Wysłane z mojego Nokia 9 przy użyciu Tapatalka
    Using Tapatalk

  6. #1316
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 + LPG
    Postów
    563

    Domyślnie

    Śmieszy mnie ta dyskusja, poczytajcie sobie porządne artykuły o olejach itp. Duża większość olejów na rynku po 7tys przebiegu nie trzyma filmu olejowego, i spada wartość lepkości kinetycznej co powoduje szybkie zrywanie ww. filmu już przy niższych obrotach. A jak wiadomo silniki turbo i nie tylko ma mają duże przeciążenia już przy niższych obrotach. Nie trzeba być uczonym żeby to rozumiec

  7. #1317
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (+LPG) '12, Lancer 1.8LPG 143KM, '10, BMW 528i '16
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał n1k0d3m Zobacz post
    Tylko że ten inżynier ma gdzieś Ciebie i twój silnik. Jego odchodzi tylko i wyłącznie to czy dojeździe bez problemu do końca ustalonej gwarancji, a czy problemy pojawia się przy 150-200 tys to już problem zazwyczaj drugiego właściciela.
    Moje doświadczenia zawodowe w zakresie projektowania są zupełnie inne.. więc zapytam - skąd to wiesz?
    Pytanie dlaczego cieżarówki są zdolne zjeździć milion km bez remontu silnika?
    Idąc tym tropem myślenia, to mechanikowi nie zależy na dobrej naprawie, a piekarzowi na zrobieniu smacznego chleba.
    Jest coś takiego jak konkurencja i gdyby faktycznie jakaś marka odstawałaby z jakością to moim zdaniem znajdowałaby mnie nabywców.

    Wciąż nie podałeś źródeł i co się z nich dowiedziałeś, więc taka rozmowa jest.. trudna, a mi szkoda czasu na zabawę.
    Napisz konkretnie proszę, będziemy dyskutować.
    Co do TBN:
    Pewnie jest to jeden z wykładników (jaka jest wartość początkowo, jakie tolerancje, jaka jest wartość akceptowalna i jaki ma wpływ na żywotność silnika?), ale za pewne nie jedyny.

    Moje pytania są wciąż aktualne:
    Jakiej żywotności oczekujesz od silnika benzynowego?
    O ile procentowo zwiększę żywotność silnika zmniejszając interwał z 20kkm do 10kkm?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mickry Zobacz post
    Duża większość olejów na rynku po 7tys przebiegu nie trzyma filmu olejowego, i spada wartość lepkości kinetycznej co powoduje szybkie zrywanie ww. filmu już przy niższych obrotach. A
    Jakieś konkrety?
    Jakie oleje?
    Co to znaczy "nie trzyam filmu olejowego"? Jak zerwę film olejowy przy przyspieszaniu, to ile trwa taki proces i o ile obniża żywotność silnika?
    Jak mocno spada lepkość kinematyczna z przebiegu 0 do 30kkm i jaki ma to wpływ na żywotność? Czy spada tak samo przy 0 stopni na zewnątrz i zimnym rozruchach jak i przy -30 stopniach Celsjusza?
    Jaka lepkość jest ważniejsza - w -30 stopniach, w 0 stopni czy w 100 stopniach?

  8. #1318
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Postów
    110

    Domyślnie

    Kolego. Oczekujesz informacji których nie da się podać bez analizy konkretnego oleju zastosowanego w konkretnym silniku.

    Zrób sobie analizę za 150-250 PLN oleju ze swojego silnika po przejechaniu 20 tys i będziesz wiedział jakie wartości mają poszczególne parametry i jak się do tego ustosunkować.

    Co do tego jak projektowane są silniki można wyciągnąć wnioski np. z wadliwych rozrządowa, wadliwego układu korbowo-tlokowego, zacierających się wałków czy też obracających panewek.

    Koniec ot. Nie wnosi nic do tematu ta dyskusja. Po resztę informacji odsyłam do 1300 postów z tego tematu.

    Wysłane z mojego Nokia 9 przy użyciu Tapatalka
    Using Tapatalk

  9. #1319
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał RalfPi
    Moje doświadczenia zawodowe w zakresie projektowania są zupełnie inne.. więc zapytam - skąd to wiesz?
    Może ja odpowiem - ponieważ moje doświadczenie zawodowe w zakresie naprawiania samochodów/silników pokazuje takie a nie inne przypadki. 8 na 10 silników 1.4 MA jest zasyfionych z powodu stosowanie gównianego oleju + za długie interwały wymian. Silnik 1.4 MA jest silnikiem wysilonym z bardzo małą objętością oleju, co prowadzi do szybkiej degradacji tegoż oleju.
    Dlaczego wcześniej napisałem, że nie wiesz o czym piszesz ? już wyjaśniam. Silnik 1.4 MA Turbo jest to silnik o dużej mocy z turbosprężarką. Sterowanie zaworów ssących odbywa się poprzez moduł elektrohydrauliczny, który ma kanały olejowe o bardzo małym przekroju. Każda nieczystość/brak smarowania powoduje nieprawidłową prace, lub uszkodzenie. Silnik, który porównywałeś z Lancera jest prosty jak budowa cepa w porównaniu z tym w Alfie. pojemność układu smarowania w Mitsu to ponad 5 litrów, co przy mocy 143 HP z pojemności 1.8 w silniku wolnossącym może pozwolić na 2-krotnie większy przebieg niż w 1.4 MA, przy 3,5l oleju w silniku o mocy 170 HP. Jeśli tego nie ogarniasz, to nie mam pytań.


    Cytat Napisał RalfPi
    Pytanie dlaczego cieżarówki są zdolne zjeździć milion km bez remontu silnika?
    Ciężarówka ma pojemność układu smarowania, zależy od ciężarówki, od 15 do 50 litrów, do tego 2, a czasami nawet 3 filtry oleju, które pozwalają na dużo lepsze filtrowanie, węzły tarcia o wiele niższym nacisku na cm2, oraz obroty na poziomie 2500 obr/min. Po prostu silnik ciężarówki nie ma takich obciążeń jak silnik auta osobowego dla środka smarnego, nie jest aż tak wysilony i kręci się powoli. To tak w skrócie.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #1320
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (+LPG) '12, Lancer 1.8LPG 143KM, '10, BMW 528i '16
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał n1k0d3m Zobacz post
    Kolego. Oczekujesz informacji których nie da się podać bez analizy konkretnego oleju zastosowanego w konkretnym silniku.
    Zrób sobie analizę za 150-250 PLN oleju ze swojego silnika po przejechaniu 20 tys i będziesz wiedział jakie wartości mają poszczególne parametry i jak się do tego ustosunkować.
    Co do tego jak projektowane są silniki można wyciągnąć wnioski np. z wadliwych rozrządowa...
    Prosiłem Cię o źródła - nie podałeś Teraz piszesz, żeby zrobił analizę. I co.. każdy ma robić analizę, żeby poznać odpowiedź na 2 fundamentalne pytania:
    Jakiej żywotności oczekujesz od silnika benzynowego?
    O ile procentowo zwiększę żywotność silnika zmniejszając interwał z 20kkm do 10kkm?
    , czy może warto zachować zdrowy rozsądek i wymieniać tak jak +- zaleca producent z uwzględnieniem dobrych praktyk.


    n1k0d3m, Pablo jeżeli chcecie powiedzieć, że silniki są celowo źle projektowane.. to podążając tą logiką można napisać, że mechanicy celowo źle naprawiają, bo tu cytat..
    n1k0d3m: " Tylko że ten inżynier ma gdzieś Ciebie i twój silnik. ". więc może mechanik też? Tak jak pisałem moje doświadczenia i wiedza są inne, ale niech każdy pozostanie przy swoim.
    Silniki z Giulietty mają 120PS, 150PS i 170PS z pojemności 1.4 i jak dobrze wiemy baaardzo rzadko wykorzystujemy pełną moc silnika - bo i niby gdzie i jak? Autobahn... 220km/h? Miasto gaz i hamulec i jazda tylko na pierwszym biegu.
    W związku z tym wykorzystujemy tylko część mocy.

    Jeśli piszemy o sile oddziaływającej na tłoki (edit:jeszcze raz przeczytałem Twój post - pisałeś o innych siłach/naciskach, ale w to to już chyba i Ty i ja wglądu nie mamy...), to podejrzewam, że jest bezpośrednie przełożenia na moment obrotowym (pewnie w jakimś uproszczeniu, bo pomijam zjawiska dynamiczne).
    Silniki od BMW w serii 5, który też sam posiadam, mają m.in. max. moc 245KM i maksymalny moment obrotowy 350Nm w porównaniu do 230Nm/250Nm w 170PS w Alfie (przypomnę, że Giulietty mają też silniki 120 i 150PS).
    BMW ma pojemność układu smarowania (dzięki Pablo ) 5.2l.
    Więc mamy 5.2l/2.0l vs 3.5l/1.4l - stosunek 2.6 i 2.5 (powiedzmy taki sam).
    Stosunek max. momentu obrotowego do pojemności 350Nm/2.0l vs 250Nm/1.4l = 175Nm/l i 179Nm/l.
    Moc maksymalna - 245/2.0 vs 170/1.4 = 123PS/l vs 121PS/l.
    Czyli bardzo podobne parametry silnika 170PS z Alfy do 245PS z BMW.
    Tu silnik rzędowy i tu, zbliżone stosunki, o których wyżej. I tu turbina i tu turbina.
    Interwał w BMW 30kkm, Interwał w Alfie ... 10kkm???

    I tak jak pisałem - w silnikach z Multiair - tak jak pokazuje Twoje praktyka zawodowa warto wymienić olej wcześniej. Nie chcę z tym dyskutować, bo jest pewnie tak jak piszesz i należy uszanować Twoją pracę.

    Szanujmy jednak pracę innych.
    Jeżeli sztab inżynierów z BMW czy Alfy mówi, że max. interwał to 30kkm, to pewnie i tak jest, więc jeżeli głównie jeżdżę trasy i temp. nie spada poniżej -10 stopni w najzimniejsze poranki to mam być nadgorliwy i wymieniać olej co 10kkm?
    Tak jak pisał kolega Piotrek1983 - może co 5kkm?


    Podsumowując więc (abstrahując od 1.4 MA !) chcę zadać, jakby się wydawało, dwa proste pytania:
    Jakiej żywotności oczekujecie od silnika benzynowego?
    O ile procentowo zwiększę żywotność silnika zmniejszając interwał z 20kkm do 10kkm?
    Ostatnio edytowane przez RalfPi ; 06-04-2020 o 17:22

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 20:26
  2. Jaki olej do 2.0 TS?
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 07:14
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 00:49
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory