W wymienionym tutaj BMW silniki wytrzymują mniej niż u konkurencji, tylko ta marka skutecznie dba, aby takie informacje nie pojawiały się w sieci. Ma to związek z interwałem wymian oleju, wystarczy popytać ludzi siedzących w temacie, i każdy powie, żeby zmniejszyć interwał wymian o połowę. To się nazywa fachowo (chyba) celowe postarzanie produktu ?Napisał RalfPi
Nie zajmuję sie za często BMW, więc się nie wypowiem [/QUOTE]
Napisał RalfPi
Możliwie jak najdłuższej, zważywszy na to, że stosując się do zaleceń producenta, silniki potrafią nie wytrzymać okresu gwarancji.
Moduły MA po wyczyszczeniu silnika, i wymianie oleju co 10 kkm po prostu nie ulegają awariom, więc o czymś to chyba świadczy ?
Jeśli jeździsz tylko trasy, nie męcząc silnika, czyli dajmy na to przepisowo, i nie stoisz nagminnie w korkach, to optymalnym interwałem będzie 15 kkm. Nie da się tego określić procentowo, ale ryzyko kosztownej awarii zmniejsza się o 50%. Zastanów się nad tym pod kątem ewentualnej naprawy, kiedy to nowy moduł MA z wymianą i uszczelkami wychodzi około 4 kpln, to czy nie warto częściej wymienić oleju ???Napisał RalfPi
Wracając do projektantów i inżynierów, to potem po nich wkraczają księgowi, i dlatego zaczynają się kwiatki z wytrzymałością materiałów.