
Napisał
śnieżix
przeczytałem cały wątek i jestem głupszy niż na początku, więc może ktoś mi doradzi:
- Giulietta 2011 MA 170PS (czyli Euro 5) + LPG V gen ciekły wtrysk
- 155k przebiegu
- aktualnie wymieniamy aktywator Multiair na nowy (padł fabryczny przy 155k) - pozmianowy, końcówka nru 822
- wcześniej zawsze lana Selenia Star PE 5W40
- po lekturze tego wątku zgłupiałem do reszty, zdecydowałem się na płukankę białą LiquiMoly + olej Millersa EE C3 5W40
- olej wymieniać planuję co 10-12k i tak mniej więcej wymieniałem do tej pory, może pojedyncze razy do 15k dobijało
- jazda głównie mieszana miasto+podmiejsko, krótkie trasy, bez wybitnego pałowania, ale czasem depnę
- jeśli dobrze rozumiem 0W30 jest lepsze dla modułu, ale gorsze dla silnika, więc mój tok rozumowania: mam stary silnik i fabrycznie nowy moduł, nie planuję tym autem robić więcej niż kolejne 120-150k przebiegu, więc dobrej jakości 5W40 nie zabije mi modułu pozmianowego wcześniej niż za te 100k km, a jednocześnie będzie lepsze dla silnika, dobrze myślę?
chciałbym podjąć decyzję co byłoby optymalnie zalewać na przyszłość. nie pytam o absolutnie najlepszy olej kosztujący 3x tyle co najtańszy nadający się, pytam o coś co sprawi, że do 250-300k przebiegu nie wysypie się motor ani ten nowy aktywator co go teraz wsadzamy