Strona 161 z 165 PierwszyPierwszy ... 61111151152153154155156157158159160161162163164165 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,601 do 1,610 z 1650

Temat: Giulietta - Jaki olej?

  1. #1601
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damianusxx Zobacz post
    Witam. Ostatnio kupiłem Julke 1.4MA 170km. 2010r..

    Zamierzam właśnie wymienić Olej i sprawdzałem w Książce Serwisowej .
    Był lany 5w40 i później 0w30 .

    I mi namieszało w głowie , to który teraz Olej wlać ?.
    Pomożecie?
    Ponieważ od 12 lat jeżdzę takim autem ( w sensie rocznik/silnik) napiszę moje doświadczenia z wymianami oleju w MA. Od razu mówię że nikogo do niczego nie mam zamiaru przekonywać. Każdy niech leje co uważa za stosowne. Chyba większość osób z tego wątku to wyznawcy 0W. Już od samego początku wprowadzenia do Julki 0W (nie pamiętam dokładnie w którym to było roku - bodajże 2012-2013) FCA się motał co do jego stosowania jeśli chodzi o wcześniejsze roczniki. Jedne ASO zalecały 0W inne 5W. W praktyce FCA nie zajął jednoznacznego i defintywnego stanowiska w tej kwestii a ASO do aut na gwarancji lały to co w danym momencie mieli na stanie tzn to na czym więcej zarabiali lub czego chcieli się pozbyć ze stanu . Zapis w instrukcji dotyczący zastąpienia 5W przez 0W został wymuszony po pierwsze z powodu Euro 6 a po drugie z awarii MA dla których zresztą bardziej przyczyniał się sam interwał wymian.
    U mnie tzn w moim silniku się lepkość 0W się nie sprawdziła . W ciągu prawie 215kkm przebiegu podjąłem dwukrotne próby przejscia na 0W i za każdym razem wracałem do 5W, moj silnik sie z 0W zwyczajnie nie polubił. Przy stosowaniu dobrego oleju 5W40 C3 oraz markowych dodatków typu AR/Oilsync uzyskamy ochronę na poziomie 0W a często nawet lepszą. Nie popadam w skrajności czy paranoje jeśli chodzi o interwały- wymieniam olej co 10-15 kkm i przed każdą wymianą oczywiście płukanka. Mogę zatem powiedzieć że mój MA jakieś 95% przebiegu zrobił na oleju 5W40 , obecnie sam moduł MA zrobił do tej pory przebieg 185kkm i ma się dobrze-nie wykazuje żadnych problemów. Wnioski pozostawiam każdemu, i uważam ze nie ma jednej reguły-każdy silnik może być inny , wszystko zależy od historii, wcześniejszego traktowania, serwisowania itp itd. Co będzie dobre dla jednego nie koniecznie drugiemu (nawet takiemu samemu) będzie służyć. Najlepiej sprawdzić w praktyce (przetestowac różne) który olej się najlepiej sprawdza w konkretnym egzemplarzu i przy takim zostać

  2. #1602
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    AR 159 SW, Honda Prelude 4gen
    Postów
    325

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Ponieważ od 12 lat jeżdzę takim autem ( w sensie rocznik/silnik) napiszę moje doświadczenia z wymianami oleju w MA. Od razu mówię że nikogo do niczego nie mam zamiaru przekonywać. Każdy niech leje co uważa za stosowne. Chyba większość osób z tego wątku to wyznawcy 0W. Już od samego początku wprowadzenia do Julki 0W (nie pamiętam dokładnie w którym to było roku - bodajże 2012-2013) FCA się motał co do jego stosowania jeśli chodzi o wcześniejsze roczniki. Jedne ASO zalecały 0W inne 5W. W praktyce FCA nie zajął jednoznacznego i defintywnego stanowiska w tej kwestii a ASO do aut na gwarancji lały to co w danym momencie mieli na stanie tzn to na czym więcej zarabiali lub czego chcieli się pozbyć ze stanu . Zapis w instrukcji dotyczący zastąpienia 5W przez 0W został wymuszony po pierwsze z powodu Euro 6 a po drugie z awarii MA dla których zresztą bardziej przyczyniał się sam interwał wymian.
    U mnie tzn w moim silniku się lepkość 0W się nie sprawdziła . W ciągu prawie 215kkm przebiegu podjąłem dwukrotne próby przejscia na 0W i za każdym razem wracałem do 5W, moj silnik sie z 0W zwyczajnie nie polubił. Przy stosowaniu dobrego oleju 5W40 C3 oraz markowych dodatków typu AR/Oilsync uzyskamy ochronę na poziomie 0W a często nawet lepszą. Nie popadam w skrajności czy paranoje jeśli chodzi o interwały- wymieniam olej co 10-15 kkm i przed każdą wymianą oczywiście płukanka. Mogę zatem powiedzieć że mój MA jakieś 95% przebiegu zrobił na oleju 5W40 , obecnie sam moduł MA zrobił do tej pory przebieg 185kkm i ma się dobrze-nie wykazuje żadnych problemów. Wnioski pozostawiam każdemu, i uważam ze nie ma jednej reguły-każdy silnik może być inny , wszystko zależy od historii, wcześniejszego traktowania, serwisowania itp itd. Co będzie dobre dla jednego nie koniecznie drugiemu (nawet takiemu samemu) będzie służyć. Najlepiej sprawdzić w praktyce (przetestowac różne) który olej się najlepiej sprawdza w konkretnym egzemplarzu i przy takim zostać
    Z czystej ciekawości - co oznacza stwierdzenie, że silnik z 0W się nie polubił? Jakieś objawy dziwne czy co?

    "Ważniejsza od celu podróży jest radość z podróżowania" - Soichiro Honda

  3. #1603
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał nervousman Zobacz post
    Z czystej ciekawości - co oznacza stwierdzenie, że silnik z 0W się nie polubił? Jakieś objawy dziwne czy co?
    Również jestem tego ciekaw.
    Z moich doświadczeń z tymi silnikami wynika, iż na olejach 0w40 sprawują się one najlepiej
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #1604
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Również jestem tego ciekaw.
    Z moich doświadczeń z tymi silnikami wynika, iż na olejach 0w40 sprawują się one najlepiej
    Dla mnie w pracy silnika nie było żadnej różnicy między 0W i 5W, poza tym że 0W dużo szybciej znikał i konieczne były dolewki w przeciwieństwie do 5W którego wystarczało pomiędzy wymianami. Dlatego uznałem że lepiej zostać przy 5W40 bo taki zupełnie wystarcza do tego silnika (oczywiście dobry markowy - z daleka od selenii) szczególnie z jakimś dodatkiem

  5. #1605
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2023
    Auto
    Giulietta
    Postów
    21

    Domyślnie

    To co powiecie na Mobil 1™ ESP X3 0W-40 ?
    i jaka płukankę mam kupić?

  6. #1606
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie

    przeczytałem cały wątek i jestem głupszy niż na początku, więc może ktoś mi doradzi:
    - Giulietta 2011 MA 170PS (czyli Euro 5) + LPG V gen ciekły wtrysk
    - 155k przebiegu
    - aktualnie wymieniamy aktywator Multiair na nowy (padł fabryczny przy 155k) - pozmianowy, końcówka nru 822
    - wcześniej zawsze lana Selenia Star PE 5W40
    - po lekturze tego wątku zgłupiałem do reszty, zdecydowałem się na płukankę białą LiquiMoly + olej Millersa EE C3 5W40
    - olej wymieniać planuję co 10-12k i tak mniej więcej wymieniałem do tej pory, może pojedyncze razy do 15k dobijało
    - jazda głównie mieszana miasto+podmiejsko, krótkie trasy, bez wybitnego pałowania, ale czasem depnę
    - jeśli dobrze rozumiem 0W30 jest lepsze dla modułu, ale gorsze dla silnika, więc mój tok rozumowania: mam stary silnik i fabrycznie nowy moduł, nie planuję tym autem robić więcej niż kolejne 120-150k przebiegu, więc dobrej jakości 5W40 nie zabije mi modułu pozmianowego wcześniej niż za te 100k km, a jednocześnie będzie lepsze dla silnika, dobrze myślę?

    chciałbym podjąć decyzję co byłoby optymalnie zalewać na przyszłość. nie pytam o absolutnie najlepszy olej kosztujący 3x tyle co najtańszy nadający się, pytam o coś co sprawi, że do 250-300k przebiegu nie wysypie się motor ani ten nowy aktywator co go teraz wsadzamy

  7. #1607
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał śnieżix Zobacz post
    przeczytałem cały wątek i jestem głupszy niż na początku, więc może ktoś mi doradzi:
    - Giulietta 2011 MA 170PS (czyli Euro 5) + LPG V gen ciekły wtrysk
    - 155k przebiegu
    - aktualnie wymieniamy aktywator Multiair na nowy (padł fabryczny przy 155k) - pozmianowy, końcówka nru 822
    - wcześniej zawsze lana Selenia Star PE 5W40
    - po lekturze tego wątku zgłupiałem do reszty, zdecydowałem się na płukankę białą LiquiMoly + olej Millersa EE C3 5W40
    - olej wymieniać planuję co 10-12k i tak mniej więcej wymieniałem do tej pory, może pojedyncze razy do 15k dobijało
    - jazda głównie mieszana miasto+podmiejsko, krótkie trasy, bez wybitnego pałowania, ale czasem depnę
    - jeśli dobrze rozumiem 0W30 jest lepsze dla modułu, ale gorsze dla silnika, więc mój tok rozumowania: mam stary silnik i fabrycznie nowy moduł, nie planuję tym autem robić więcej niż kolejne 120-150k przebiegu, więc dobrej jakości 5W40 nie zabije mi modułu pozmianowego wcześniej niż za te 100k km, a jednocześnie będzie lepsze dla silnika, dobrze myślę?

    chciałbym podjąć decyzję co byłoby optymalnie zalewać na przyszłość. nie pytam o absolutnie najlepszy olej kosztujący 3x tyle co najtańszy nadający się, pytam o coś co sprawi, że do 250-300k przebiegu nie wysypie się motor ani ten nowy aktywator co go teraz wsadzamy
    Ja zalał bym dobry 0w40, i wszystko będzie git.
    Wymiana oleju co 10 kkm, z płukaniem za każdym razem, robimy tak od lat, i naprawdę to dobra metoda.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  8. #1608
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie

    możesz wymienić jakieś 2-3 przykłady co rozumiesz przez "dobry 0W40" do tego auta? bo nie ma chyba żadnego takiego który by spełniał ACEA C3

    i drugie pytanie: przy takiej konfiguracji (silnik 155k, nowy MA) lepiej będzie lać 0W30 czy 5W40 żeby zwiększyć szanse na bezproblemowe przejechanie kolejnych 100k km?

  9. #1609
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał śnieżix Zobacz post
    możesz wymienić jakieś 2-3 przykłady co rozumiesz przez "dobry 0W40" do tego auta? bo nie ma chyba żadnego takiego który by spełniał ACEA C3

    i drugie pytanie: przy takiej konfiguracji (silnik 155k, nowy MA) lepiej będzie lać 0W30 czy 5W40 żeby zwiększyć szanse na bezproblemowe przejechanie kolejnych 100k km?
    A po jaką cholerą chcesz C3 dla tego silnika ? Tylko nie pisz, że producent zaleca, bo producent zalecał również wymianę co 30 kkm .
    Zalej sobie Shella 0w40, Motula, lub Millersa, którego my zalewamy, a z tańszych PMO 0w40 bardzo dobrze się sprawdza.
    Norma C3 odpowiada za czystość spalin, i nie ma znaczącego wpływu na jakość ochrony silnika.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #1610
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Julka TCT
    Postów
    153

    Domyślnie

    ok a mogę prosić konkretne linki do konkretnych 0w40, najlepiej w kolejności od najlepszego jakościowo Twoim zdaniem? przypomnę, że auto chodzi na LPG

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 20:26
  2. Jaki olej do 2.0 TS?
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 07:14
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 00:49
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory