www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
A co polecacie do 2.0 JTDm2 175KM 2015r , cała ekologia na miejscu ?
Spokojnie nowy moduł tez może paść, mój wytrzymał 15 tys kmGdyby nie wymiana oleju w aso i zalaniu tego co mam w instrukcji czyli 5w40 to bym znowu płacił za wymiane
Bo bym był bez podkładki do gwarancji ze mialem olej wymieniany. Takze lej co chcesz, ale do aso i tak jedz po roku na wymiane póki masz gwarancje
Troche sie zastanawiam czemu 0w40 tutaj Pablo poleca a nie 0w30.
Z moich doswiadczen obecnie na 5w40 silnik srednio sobie radzi przy odpalaniu na nizszych temp. i w sumie przy okazji szukam przyczyny, bo wymiana modułu pomogła częściowo tj. nie wypada zapłon ale dalej ciezko chodzi przez kilka sekund nawet w lato po odpaleniu i słabo reaguje na gaz.
Właśnie z tego powodu, o którym piszesz .
Dzięki temu mamy kompromis pomiędzy 5w40 a 0w30, oraz dodatkowo oleju 0w40 producenci nie są w stanie zrobić na kiepskiej bazie, co z automatu stawia taki olej na wyższej pozycji.
- - - Updated - - -
Moim faworytem do tych silników jest Millers Oils EE 5w30 C3 lub PMO Extreme EST 5w30
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Zalewał ktoś do 1.4MA Texaco Havoline Ultra S 5w40?
Witajcie
Pierwszy post na forum i od razu z pytaniem
Jeżdżę Giuliettą z 2013, wersja 2.0 Jtdm2 140km z przebiegiem ponad 230k, przyszedł czas na wymianę oleju, w zeszłym roku zalałem Millers Oils XF Premium 0w30 C2 SN, chodzi bardzo dobrze, z rzeczy na plus nie ma żadnego brzydkiego zapachu z rur wydechowych, choć nie wiem czy to kwestia bezpośrednio oleju, chcę się przesiąść w tym roku na Liqui Moly Top Tec 4310 0W 30, pytanie czy to dobry wybór?
Wybrałem oleje 0w30 zamiast 5w30 ze względu na podobno lepsza bazę, też ten silnik jest jeśli się nie mylę euro 5b, a to oznacza, że posiada niejako parametry euro 6, więc korzystne jest zastosowanie oleju 0w w tym przypadku, silnik chodzi ok, robię małe przebiegi, dlatego zależy mi na najlepszej jakości oleju.
Z góry dzięki za odpowiedź![]()
Raczej stanu silnika, co dobrze świadczy.
Raczej pytanie co się chce osiągnąć, bo jeżeli: to oba oleje tak samo dadzą jak i nie dadzą rady. Przy krótkich przebiegach każdy olej się szybciej degraduje (czy w dieslu zdaży się nagrzać?) i jeżeli się odpowiednio często wymienia to jest ok. Sam osobiście szybciej wybrałbym LM, choć tego konkretnego oleju nie znam (natomiast wybierając z 0W30 C2 zdecydowanie jest dużo tańszych, niegorszych olei niż w/w).
Teoretycznie. Natomiast to co wielu osobom unika to to, że olej buduje się na bazie 0W, czyli czy on osiąganie 30, czy 40 czy 50 po W to wynika z ilości chemii którą się go napakuje. Ta chemia niestety rozpada się z czasem odkładając się w silniku. Poza TwinSparkiem używam tylko 0W (0W20 C5/0W30 C2), ale wymieniam znacznie częściej niż robiłbym to z 5W. Coś za coś. 0W są też droższe niż 5W. W TwinSparku zrezygnowałem z LM na korzyść lokalnego producenta, bo jest dużo taniej i analizy zużyciowe nie wskazują specjalnie różnic.
Ostatnio edytowane przez Imć ; 17-09-2023 o 20:58
Kupiłem Motul 8100 Eco-Clean 0w-30
Może dobrze, czytałem, że LM jest na bazie mineralnego, idąc dalej można szukać w niszach typu penrite tudzież amsoil, może za rok
LM jest bazie III gr czyli hydrokrak. Motul co go kupiłeś też. Tutaj safety data sheet z tegoż motula. W angielskim pomoże google. Enjoy.
Każdy olej to mieszanka. Te które u nas się nazywają sytentyczne, w Niemcach nazywane są w technologii syntetycznej (III grupa). Zależy ile masz tej III grupy, IV (PAO) albo V (estry). Jak widać Motul to hydrokrak (III grupa) + dodatki. Czyli koło PAO to on nie stał.
Tutaj przykład oleju który ma conajmniej 30-40% PAO (Dec-1-ene)
Na szczęście olej nie musi mieć PAO by robić swoją robotę. Podaje te info jako przykład by świadomie wybierać. III grupa jest tania i ma być tania. IV grupa niekoniecznie jest tania. Płacić więcej niż 50pln za 1l III grupy to imvho złodziejstwo (stan na wrzesień 2023, bo kto wie gdzie nas inflacja zaprowadzi).