Pytanie dotyczyło konkretnie QV , i na temat tego silnika była moja odpowiedź.
Co do MA, to wszystko zależy od tego jak auto jest eksploatowane. Śmiem twierdzić, po wielu latach różnego rodzaju awarii silników MA, że najlepszy wybór dla nich to olej 0w40. Silniki 1.4 MA cierpią na zbyt małą objętość miski olejowej, a silnik ma duże obciążenie termiczne, oraz skomplikowaną hydraulikę. Dochodzą do tego debilne zalecenia producenta odnośnie serwisowania, i mamy często drogie w skutkach awarie.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
a chciałem jeszcze dopytac czy do Giulietty QV 2013r 1750 235km ta sruba jest ok https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo...bo-11405471002 niby na aukcji pisze ze pasuje ale wole się upewnic i wystarczy tylko ja wymienić czy jest jeszcze druga podobna śruba?? A może lepiej wymienić przewód chodzi o ten pozmianowy https://sklep.akuki.pl/przewod-smaro...omeo-giulietta. Oraz czy te filtry sa odpowiednie UFI 34.256.00 UFI 25.061.00 UFI 27.688.00 do tego silnika
[MENTION=192]Pablo.[/MENTION]
Aktualnie w swojej Julce 1.4MA z 2011 lałem Arala 0W40 + AR9100, przez 30kkm (wymiana co 10kkm z płukanką Archoil) nie było problemów z MultiAir, brak błędów i niepokojących objawów. Niestety olej został wycofany z produkcji. Szukam jakiegoś zamiennika. Trafiłem na coś takiego jak Mobil ESP X3 0W-40. Miałeś może z nim styczność? Warto to zalać, czy poleciłbyś jakąś inną alternatywę w podobnym budżecie? ~200zł za 4 litry. Samochód latając na tym Aralu pobierał znikome ilości oleju ~0.5l na 10kkm.
ARAL to Castrol. jeśli spisywał się jak należy, to można stosować dalej.
Ja od siebie mogę śmiało polecić Shella 0w40 lub PMO 5w40 , oba po dodaniu AR9100 będą spisywały się bardzo dobrze.
Do mocno traktowanych MA zalewamy PMO 0w40 + mix AR9100 + AR9200v2, i sprawdza się to doskonale.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Tak.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
[MENTION=19198]Pablo[/MENTION], zgodnie z zaleceniami z tego wątku od 20 tyś km zalewam swoją giuliettę 1.4MA (2011) olejem Penrite Enviro+ C2 0W-30. Zajrzałem tu przed kolejną wymianą, która czeka mnie lada dzień i widzę informację, że 0W-40 jest najlepszym wyborem. Czy w takim razie polecacie wymienić tego penrite'a na coś innego? Zależy mi na ciszy i bezproblemowej eksploatacji bo jeżdżę sporo.
W innym wątku widzę, że do tego silnika polecasz te oleje, pod kątem ciszy i jakości lepszy 5w40 czy 0w40
Różnice w cenie nie są jakieś ogromne, więc nie mam żadnych widełek finansowych. Z góry dzięki
Ostatnio edytowane przez bartek15 ; 20-03-2023 o 11:20
Moja zalecenia zawsze poparte są dłuższymi testami. To tak naprawdę jedyny powód takich zaleceń, potestowaliśmy trochę silników na 0w40, i na nim sprawują się lepiej niż na 0w30. Z Penrite jest duży problem z dostępnością, co spowodowało, że w większości stosujemy oleje innych marek, pomijam tutaj aspekt cenowy.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
W takim razie teraz kupię millersa, doradź tylko proszę, który z tych trzech wybrać (dwie pierwsze pozycje są wskazane wg wyszukiwarki millersa dla tego modelu - 1.4MA 2011). Rozumiem, że ten ostatni, czyli 0w40 pomimo braku spełnienia norm fiatowskich będzie spisywał się właściwie? Wybacz ilość pytań, nie chcę narobić sobie problemów
https://www.millersoils.co.uk/produc...e-oil-c3-5w40/
https://www.millersoils.co.uk/produc...e-oil-c3-5w40/
https://www.millersoils.co.uk/produc...gine-oil-0w40/
Ostatnio edytowane przez bartek15 ; 21-03-2023 o 10:11