Strona 1 z 18 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 174

Temat: Giulietta vs. Focus

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Dołączył w 2007 ale konto wcześniejsze skasowali
    Postów
    67

    Domyślnie Giulietta vs. Focus

    Obawiam, się że zaczynam bardzo kontrowersyjny temat, ale mam nadzieję, że ciekawy. Na początek napiszę, że byłem użytkownikiem 156tki przez 7 lat, jestem wielkim fanem AR. Teraz żona wybrała jako nowy samochód Giuliette, a jako że posiadam służbowego Focusa chiałbym przedstawić moje porównanie.
    Focus Ecoboost 1,6 150KM, silnik o niebo lepszy niż 1,4, zarówno TB jak i MA, cichszy, o większej dynamice, 270Nm. Focus znacznie lepiej wyciszony wewnątrz w całym zakresie obrotów. Jakość plastików również na plus Forda. Wykonanie i spasowanie elementów również na plus Forda. Pomijam aspekty typu wygląd auta. Tył Giulietty i jej ledowe lampy są boskie, ale przód już nie do końca każdemu może się podobać. Wnętrze - bardziej obszerne w Focusie, kierownica mniej wyprofilowana, jednak żonie bardziej pasuje ta w Julce. Tzlna kanapa w Giuliecie jest jakađ wska, a zaponanie dzieciaka w pasy w fotelku wymaga trochę gimnastyki. Oświetlenie wnętrza kabina dramat. Radio i jakość muzyki z głośników katastrofalnie gorsza niż w Focusie. Zegary, komupter i jednak minimalnie na plus Julki. Podłokietnik i cała konsola środkowa zdecydowanie na plus Focusa, w Julce nawet nie ma gdzie CD włożyć. Zalety Giulietty - zdecydowanie zawieszenie, DNA, hamulce i chyba nic więcej.
    Generalnie jeżdżę Focusem ponad 2 lata, zrobiłem 44tys km, zero jakiejkolwiej nawet drobnej awarii, spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe 9l miasto, trasa 8l. 2 lata temu nie przypuszczałem, ze powiem dobre słowo na Forda. Ale Alfisti mają w głowie coś jednak inaczej. Żona była zachwycona moim Fordem i bardzo chciała takie auto, pojechaliśmy jednak na kilka jazd próbnych, wsiadła do Julki i powiedziała, "auto skrojone dla mnie, ideał tylko to i koniec. Ja chcę Giuliette a ty dalej jeździj plebejskim Fordem"
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez cysio ; 24-03-2014 o 00:46

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a mi się profilowanie kierownicy bardzo podoba, ot co.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    .....Focus Ecoboost 1,6 150KM, silnik o niebo lepszy niż 1,4, zarówno TB jak i MA, cichszy, o większej dynamice, 270Nm. Focus znacznie lepiej wyciszony wewnątrz w całym zakresie obrotów. Jakość plastików również na plus Forda. .....
    Jeśli chodzi o dynamikę to dane papierowe tego nie potwierdzają w przypadku silnika MA - generalnie trzeba się tym silnikiem nauczyć jeździć. A dźwięk silnika to raczej wg mnie zaleta, a nie wada w tego typu aucie. Co do materiałów to wszystko zależy od opcji wyposażenia i pakietów - pewnie w "golasie" tak to jest. Podobnie z systemem nagłośnienia - nie mam porównania do standardu, ale z bose jestem zadowolony. Cała reszta to rzecz gustu, a to stwierdzenie twojej żony w pełni oddaje to o czym piszę:
    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    .....
    Ja chcę Giuliette a ty dalej jeździj plebejskim Fordem .....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair
    Postów
    19

    Domyślnie

    Tak się składa, że kupując auto ponad rok temu miałem tych dwóch kandydatów w poważnym rozważaniu. I byłem gotów zapłacić za Julkę 8000 tys. więcej. Zawieszenie i układ kierowniczy Focusa są lepsze. Silnik natomiast porównywalny.To czego Focus nie ma za grosz - to stylu. Z zewnątrz nudny, w środku paskudny. Morze przycisków jak w wieży stereo dla nastolatów. Do tego konsola centralna, podłokietnik tak mnie osaczyły, że czułem się jak we trumnie. Po jeździe Julką nie wyobrażam sobie spędzać życia w takim wnętrzu. Do tego Focus to coiasnota pod maską i wtrysk bezpośredni. IMHO Focus jest odrobinę lepszym samochodem (choć np. na filmiku z testów ESP tego nie widać), który nie mas stylu. Już wolałbym Golfa, który przynajmniej obnosi się ze swoją faktyczną funkcjonalnością i prostotą.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    wbrew pozorom nie jest łatwo w tej klasie wyszperać odpowiednie auto, szukam od jakiegoś czasu i nic no może poza jednym wyjątkiem ale o tym zaraz:
    1. Julietta - wady są takie - niewygodna, głośna, mało miejsca w środku, ubogo z silnikami, choć 120hp daje możliwość zagazowania a co za tym idzie spokoju na łukoilu w czasie tankowania, no ale hałasu i kiepskich siedzonek to nie zmieni, aaa i ta decha niezagospodarowana w środku (panel) jest nie do wybaczenia, giulietta to taki oszust w ładnej skórze, pręży sie z zewnątrz ale przy bliższym poznaniu to jak z rekalmą tych chickenów w kfc....
    2.fordy, ople, renaulty, citroeny zbyt plastikowe, jakieś takie nie za bardzo, czegoś im tam jednak brakuje, no strasznie trudno sie do tego przekonać
    3golf fajnie w środku ale tylko tsi lub diezle i to nie za bardzo sie daje zagazować, uparcie o tym gazie bo robie ca 50k rocznie więc rozsądek podopowiada nie przepłacać,
    4. jest alternatywa - co prawda od vaga ale jest, mianowicie nowey leon, bardzo fajnie sie tym jeździ, jest cicho, estetycznie, konserwatywne ale eleganckie wnętrze, wygodne siedzenia, i porównując z ar to wewnątrz podaczas jazdy jest bardzo cicho, no tylko znowu cholera tsi - dupa z lpg,
    ot takie to dylematy

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    1. Focus wygląda nawet OK z zewnątrz, nie mam pojęcia jak jeździ, ale w środku zalatuje taką tandetą, że nie dałbym rady tym jeździć.
    2. Citroen DS plastikowy? Nie przesadzajmy...
    3. Nowy Leon... Mam wrażenie, że kratki nawiewu kupili z wyprzedaży w SAAB-ie (zostały po starych "krokodylach") i lekko docięli do swojej deski .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Obawiam, się że zaczynam bardzo kontrowersyjny temat, ale mam nadzieję, że ciekawy.
    Po lekturze kolegi wpisu stwierdzam, ze watek troche dziwny, bo tak jakby porownywac Playstation 4 do PC, na obu mozna grac, a jednak zastosowanie inne, albo Macbooka Pro do Della XPS, niby oba to lekkie, dobrze wykonane laptopy a zupelnie inny odbiorca.


    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Focus Ecoboost 1,6 150KM, silnik o niebo lepszy niż 1,4, zarówno TB jak i MA, cichszy, o większej dynamice, 270Nm.
    Ktorys z kolegow juz pisal, ze w Julce nalezy slyszec, ze silnik pracuje. Jakby to byl Prius to bym nie kupil Julki. Inny target.

    Co do silnika to nie mam porownania, ale ze MA 170KM ma mniejsza dynamike niz 1.6 150KM to dosc odwazne stwierdzenie imvho. Ja w MA odczulem od razu, ze jest to silnik jednak o pojemnosci 1368cm3 i trzeba miec to na uwadze, szczegolnie w trybie N i A. Po prawie 2k juz sie rozumiemy.

    Przy okazji, moglby kolega zrobic porownanie w dB przy uzyciu np oprogramowania ze smartfona Ciekawi mnie skala wyciszenia Fokusa 1.6. Raczej nie bede mial okazji jezdzic czyms takim, ale ciekawy jestem.


    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Jakość plastików również na plus Forda. Wykonanie i spasowanie elementów również na plus Forda.
    Jezeli mowimy o Fokusie produkowanym w 2011 to moje odczucia wtedy byly zupelnie inne. Fokus byl ciasny, przecietny choc podobal mi sie wyglad. Duzo lepsze bylo wykonanie VAGow. Julki z pakietem premium i sport tez. Fokus nie przeszedl nawet do finalnej trojki pomiedzy ktorymi wybieralem samochod, mimo, ze mial sympatyczny 163KM dizelek, Webasto montowane w fabryce oraz nienajgorszy automat. Pobil go Leon FR... Ale moze potem cos zmienili... Jezeli chodzi o Julke MY14 to nieporozumieniem jest lewarek do recznego, bo reszta sobie radzi zupelnie ok, fotele tez...

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Radio i jakość muzyki z głośników katastrofalnie gorsza niż w Focusie.
    Rozumiem ze porownuje kolega glosniki standardowe, tak? Bo jezeli tak, to tam montuja co popadnie i nie warto. Ogolnie nie slyszalem jeszcze akceptowalnego naglosnienia jako standard, a juz na pewno w autach do 100k pln. Zeby gralo, trzeba doplacic... Nie pamietam czy w Fokusie byl jakis sound system ale radio bylo Sony a tej firmie to dobrze wychodza telewizory i konsole do gry (imvho). W Kudze byl jakis sound system, bo jechalem taka na probe, ale tez juz nie pamietam co to bylo.... Ja slyszalem fabryczne naglosnienie w Julce w lipcu 2013 i mialem wtedy porownanie do sound systemu z Yeti. Yeti oczywiscie gral duzo lepiej, mimo, ze teraz majac Bose w Julce stwierdzam, ze Bose gra duzo lepiej

    Cytat Napisał cysio Zobacz post
    Ale Alfisti mają w głowie coś jednak inaczej.
    Byc moze... Ja mam Alfe bo mam taka ochote. Mimo, ze Fiat porobil wersje bieda i wycial z tego samochodu co-sie-da (tm) to ciagle target jest inny imvho niz Fokus, Octavia, Golf etc. A jako rodzinny samochod ciagle sugerowac bede Octavie/Yeti/Superba.

    W kwestii praktycznosci Skoda jest imvho nie do pobicia, chociaz za nic bym nie kupil sobie modelu RS. Inny target Ale jak patrzylem na praktycznosc to kupilem Yeti. Moge zrobic porownanie W koncu to tez kompakt...

    IMVHO, duze lepsze by bylo porownanie Fokusa do Octavii, ew. do Delty jak z grupy Fiata.
    Ostatnio edytowane przez Imć ; 24-03-2014 o 13:45

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    no tylko znowu cholera tsi - dupa z lpg,
    Sa twardziele ktorzy montuja do TSI: VIALLE LPDI. Wtrysk w fazie cieklej. Podobno dziala i na tyle, ze nie potrzeba noPB. Nie sadze, zeby bylo zbyt duzo egzemplarzy o duzych przebiegach na tym, wiec ciezko wnioskowac bezproblemowosc.

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    Przy okazji, moglby kolega zrobic porownanie w dB przy uzyciu np oprogramowania ze smartfona Ciekawi mnie skala wyciszenia Fokusa 1.6. Raczej nie bede mial okazji jezdzic czyms takim, ale ciekawy jestem.
    Już pisałem to w innym wątku: "głośniejsze niż Giulietta, mierzone 66dB, dla porównania focus z silnikiem 1.6 o mocy 180hp, ma 68dB, przy 100km/h, więc nie wiem gdzie Ci ciszej?"
    Poprzedni wątek dotyczył stricte głośności.. ale widzę, że kolega jakoś nie może się z tym pogodzić. Focusy są GŁOŚNIEJSZE.... a mruk silnika to inna bajka.


    Trochę mi ten wątek zalatuje trolem ;-) ale to takie tam moje subiektywne stwierdzenie.

    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair
    Postów
    19

    Domyślnie

    Właśnie, Julka jest głośna przy dodawaniu gazu - tak ma być. Przy utrzymywaniu prędkości, silnika nie słychać (za to opony, pęd powietrza i mruk od tłumika słychać, szczególnie z tyłu, ktoś oszczędził na wyciszeniu).
    Generalnie jak wybierałem auto to ideałem byłaby poprzednia Mazda 3 z silnikiem od Julki. Poprzednia Mazda to genialna skrzynia, fantastycznie komunikatywny układ kierowniczy (niestety hydrauliczne wspomaganie tylko w wersji 105 konnej), twardawe i stabilne zawieszenie w standardzie. Praktycznie dla mnie ideał. To był lepiej zrobiony Focus. Z zewnątrz auto OK. Wnętrze to co prawda nie Julka - ale ta spartańskość mi się podobała, czuć ducha trochę jak z japońskich ogrodów kamieni. Tylko paleta silników delikatnie mówiąc nie zachwycała.

Podobne wątki

  1. 156 prawie jak Focus ST
    Utworzone przez Barus91 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory