Wątków na ten temat jest tutaj więcej, ale ten jest chyba najnowszy (i jeden z większych), więc wrzucę te informacje tutaj, może komuś się przydadzą, jak by chciał dołożyć czujnik deszczu/zmierzchu

Co będzie nam potrzebne:
- czujnik - 50530575
- spinka, co go trzyma - 46799008 (można ją ciągle dostać w ASO)
- manetki pod kierownicę z trybem auto dla obu funkcji
- krążek, który jest pryklejony do szyby i na którym jest sensor przyczepiony - tutaj sytuacja jest poniekąd bardziej skomplikowana, jest częścią szyby i nie można go kupić osobno. Opcją jest wymiana szyby za taką, co go ma (opcja najbardziej estetyczna, ale poniekąd skomplikowana

), albo spróbować poszukać na złomowiskach/w firmach co się zajmują wymianą szyb - kod Valeo krążka jest 659.984. Następną (teoretyczną, nie weryfikowałem jej, znalazłem tę informajcę na jednym forum Fiata, ale według zdjęć wygląda identycznie) opcją jest użycie krążka 46799007 co był w wyposażeniu dodatkowym u 147/GT (ale nie wiem, czy można go jeszcze zamóić).
- żelek pomiędzy szybę i czujnik - 71775717 + aktywator, ale ponoć wystarczy woda mydlana
- o ile instalujemy czujnik obok lusterka i nie chcemy skrobać czarnej farby, polecam osłonkę z Opla Zafiry B - 13155199 - pasuje idealnie, tylko trzeba ją trochę przytnąć, dzięki [MENTION=3353]spoker[/MENTION] za inspirację

- diagnostyka, żeby aktywować czujnik


Opcjonajlnie:
O ile jeszcze nie macie lusterka samoprzyciemniającego to teraz jest idealna chwila żeby go też dołożyć (poszukać takie z auta które miało też czujnik deszczu/zmierzchu), bo odpada zabawa z rzeźbieniem kabli
I zaczynamy:
- najpierw przycinamy osłonkę z Opla, i jest też konieczne zmodyfikowąć osłonę przy lusterku:



- następnie przyklejamy krążek do szyby (polecam klej do szyb, normalny silikon nie daje rady, ja podjechałem do najbliższego warsztatu zajmującego się wymianą szyb i mi darmowo podkleili go ; natępnie zabezpieczamy ducktapem, żeby nie odpadł nim klej wyschnie)

- po 24 godzinach (i wyschnięciu kleju) trzeba porządnie oczyścić szybę od resztek kleju i odłuścić ją (zwłaszcza tam, gdzie będzie czujnik

)

- następnie smarujemz szybę i czujnik aktywatorem, nakładamy żelek, całość zakładamy do krążka na szybie i zabepieczamy spinką

- teraz rzeźbimy wiązkę

Wiem że moje podłączenie wygląda strasznie, ale działa i nie jest na oku więc się tym nie martwię

Nigdzie nie znalazłem schematu, jak powinien być czujnik podłączony do kostki, wieć po uzbieraniu informacji i próbach dołączam schemat podłącznie (opisany po angielsku, bo takie same instrukcje piszę na CZ forum i nie chciało mi się jeszcze tego tłumaczyć

). Sygnał idzie z Pinu3, kóry nie jest od strony lusterka podpięty


- całość zakrywamy osłonką, myślę, że wygłąda nawet spoko


- zamieniamy manetki pod kierownicą. O zdjęciu poduszki i kierownicy już jest tu napisane trochę materiału, czyli nie będę się powtarzał. Następnie odpinamy dwa konektorki i luzujemy od spodu obejmę. Całość składamy w odwrotnej kolejności.


- ostatnim krokiem jest aktywacja czujnika przez diagnostykę ja użyłem MESa ale napewno można to też zrobić przez AlfaOBD. Podpinamy się pod Body computer (żółta przejściówka), w zakłądce Adjustments zmieniamy Rain i Dusk sensor na "Present" i następnie robimy osiowani proxz (Pierwsza opcja "Proxi Allignment Procedure" - uwaga, w trakcie nie przerywajcie jej, nie odpinajcie kabla, etc.!!!)

I gotowe, możemy przetestować.