Temat: Planowany zakup używanej Giulietty

  1. #3981
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2020
    Auto
    Giulietta 1,4 multiair
    Postów
    161

    Domyślnie

    Jaki olej zalac po zakupie? Czy ten przewod turbo mozna samemu wymienic czy xbyt skomplikowana operacja?

  2. #3982
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Calypso
    Dołączył
    02 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    501

    Domyślnie

    Po zakupie zrób na start przed wymianą oleju - płukanie. Ja robiłem tak - płukanie: AR2300 15-20min i wlałem RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO plus dodatek AR9100.
    Od razu poprawa na zimnym starcie, cichsza praca silnika. Wcześniej poprzedni właściciel lał jakiegoś Valvoline...
    Przewód olejowy jest ciężko wymienić... dolna śruba jest ciężko dostępna i trzeba mieć jakiś łamany klucz bo podejście mega słabe. Wymieniał mi to kolega mechanik i stwierdził, że było lekko mówiąc ciężko ale do zrobienia. Jak masz kanał, podnośnik i dobre klucze to możesz próbować.
    Zalecam też wymianę oleju w skrzyni i nie koniecznie zalecaną Tutelę. Ja wybrałem Fuchsa za zaleceniem jednej z najlepszych firm zajmujących się skrzyniami plus AR9100. Poprawa znaczna w pracy skrzyni.
    Ostatnio edytowane przez Calypso ; 22-06-2020 o 18:37

  3. #3983
    Użytkownik Świeżak Avatar ml3ka
    Dołączył
    04 2020
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta QV / Giulia
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał AndrzejKl Zobacz post
    Wracając do opisanego przeze mnie sposobu poszukiwania - obejrzałem w końcu tę sztukę: https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-r...-ID6D92a8.html

    Faktycznie, bardzo dobrze utrzymana, nie ma się do czego przyczepić... Może do ceny. Jeśli sprzedawca opuści do 43-44 tys., to może wrócę do tematu.
    Z rzeczy do zrobienia:
    - za 20-30 tys. km do wymiany rozrząd
    - za 10-20 tys km do wymiany klocki i tarcze
    - opony letnie do wymiany najpóźniej po tym sezonie

    Reszta bez zarzutu - piszcie jeśli coś jeszcze widzieliście
    Gość chyba za dużo poradników odnośnie pisania ogłoszenia się naczytał normalnie opis "profesjonalnego" handlarza.
    Sprawdziłbym w raporcie VIN jak wyglądają szkody od ubezpieczyciela bo tam widnieją i czy pokrywają się z tym co jest zadeklarowane.
    Przy okazji samochód przez ostatnie ponad 2 lata przejechał tylko 2000km, czym to było spowodowane?

  4. #3984
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Calypso
    Dołączył
    02 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    501

    Domyślnie

    Cytat Napisał ml3ka Zobacz post
    Gość chyba za dużo poradników odnośnie pisania ogłoszenia się naczytał normalnie opis "profesjonalnego" handlarza.
    Sprawdziłbym w raporcie VIN jak wyglądają szkody od ubezpieczyciela bo tam widnieją i czy pokrywają się z tym co jest zadeklarowane.
    Przy okazji samochód przez ostatnie ponad 2 lata przejechał tylko 2000km, czym to było spowodowane?
    Takie opisy od razu mi "śmierdzą" - sztuka opisu jak od handlarza, perełka "jeździć - obserwować" ... no ale nie ma co skreślać po opisie. Najważniejsze to zacząć od wpisów aso i baz ubezpieczalni. 2tys km przez 2 lata? Hmm klepał mirek w szopie to i się zeszło

  5. #3985
    Użytkownik Świeżak Avatar ml3ka
    Dołączył
    04 2020
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta QV / Giulia
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał Calypso Zobacz post
    Po zakupie zrób na start przed wymianą oleju - płukanie. Ja robiłem tak - płukanie: AR2300 15-20min i wlałem RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO plus dodatek AR9100.
    Od razu poprawa na zimnym starcie, cichsza praca silnika. Wcześniej poprzedni właściciel lał jakiegoś Valvoline...
    Przewód olejowy jest ciężko wymienić... dolna śruba jest ciężko dostępna i trzeba mieć jakiś łamany klucz bo podejście mega słabe. Wymieniał mi to kolega mechanik i stwierdził, że było lekko mówiąc ciężko ale do zrobienia. Jak masz kanał, podnośnik i dobre klucze to możesz próbować.
    Zalecam też wymianę oleju w skrzyni i nie koniecznie zalecaną Tutelę. Ja wybrałem Fuchsa za zaleceniem jednej z najlepszych firm zajmujących się skrzyniami. Poprawa znaczna w pracy skrzyni.
    RAVENOL Turbo VST zalany też i u mnie, mocno na plus także również polecam. Ja za to nie robiłem płukanki, zaoszczędzone pieniądze zainwestuję w wymianę oleju co max 10tyś
    Samego przewodu nie zmieniałem ponieważ śruba i filtr wyglądał jak nowy, obstawiam że to przez serwis olejowy który był wykonywany dość często, co 10 - 12 tyś km. [MENTION=85137]Slowhand[/MENTION] Zobacz jak to wygląda u Ciebie i można zacząć od samej śruby.
    Natomiast zalecenie odnośnie wymiany oleju w skrzyni to mało powiedziane, raczej trzeba to zrobić, u mnie olej wyglądał na mocno zmęczony i miał trochę opiłków po przebiegu 114tyś, mimo że skrzynia pracowała bez zarzutu. Poprawa natomiast minimalna, biegi nieco lepiej wchodzą, chociaż tak jak mówiłem wcześniej skrzynia działała bez zarzutu.
    Ostatnio edytowane przez ml3ka ; 22-06-2020 o 18:40

  6. #3986
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Calypso
    Dołączył
    02 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    501

    Domyślnie

    Przewód wymieniłem zapobiegawczo, lepiej śpię
    Interwały olejowe też robie do maks 10k km. Poprzednik też tak robił, co jest udokumentowane. Płukanka niecała stówka za dobry produkt, więc jak raz na rok to nie jest duży wydatek.
    Jednak jak już kolega [MENTION=85652]ml3ka[/MENTION] napisał, podstawa to dobry olej i systematyczne interwały co 10k km i śpisz spokojny o turbinę i kondycję silnika.

  7. #3987
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 + LPG
    Postów
    563

    Domyślnie

    Cytat Napisał Calypso Zobacz post
    Przewód wymieniłem zapobiegawczo, lepiej śpię
    Interwały olejowe też robie do maks 10k km. Poprzednik też tak robił, co jest udokumentowane. Płukanka niecała stówka za dobry produkt, więc jak raz na rok to nie jest duży wydatek.
    Jednak jak już kolega [MENTION=85652]ml3ka[/MENTION] napisał, podstawa to dobry olej i systematyczne interwały co 10k km i śpisz spokojny o turbinę i kondycję silnika.
    tylko że na ar2300 lepiej trochę pojeździć. Ja już zrobiłem ok 2tyś i zamierzam jeszcze z tysiąc trzasnąć i dopiero zmienie

  8. #3988
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    147/2007/JTDm/150KM
    Postów
    2,065

    Domyślnie

    Cytat Napisał ml3ka Zobacz post
    Gość chyba za dużo poradników odnośnie pisania ogłoszenia się naczytał normalnie opis "profesjonalnego" handlarza.
    Sprawdziłbym w raporcie VIN jak wyglądają szkody od ubezpieczyciela bo tam widnieją i czy pokrywają się z tym co jest zadeklarowane.
    Przy okazji samochód przez ostatnie ponad 2 lata przejechał tylko 2000km, czym to było spowodowane?
    A jaka profesjonalna "obróbka" zdjęć
    Sprawdzanie przebiegów i historii serwisowych ASO "24h/7 dni" m.in. Alfa, Fiat, Lancia

  9. #3989
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Calypso
    Dołączył
    02 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    501

    Domyślnie

    Cytat Napisał mickry Zobacz post
    tylko że na ar2300 lepiej trochę pojeździć. Ja już zrobiłem ok 2tyś i zamierzam jeszcze z tysiąc trzasnąć i dopiero zmienie
    Tfu ja wlałem płukanke AR2820, sprawdziłem właśnie na zdjęciach. Przy AR2300 masz racje należy pojeździć i podobno efekt płukania jeszcze lepszy.

  10. #3990
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,452

    Domyślnie

    Cytat Napisał Calypso Zobacz post
    Przy AR2300 masz racje należy pojeździć i podobno efekt płukania jeszcze lepszy.
    Powiem ci jaki efekt jak skończę na razie mam ok 2000 km i zrobię jeszcze z 1000 -1500 i wymienię.
    Zajrzę kamerką gdzie się da i napiszę.
    Ps.Ale już teraz widzę po oleju ,że coś tam myje.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [MiTo] Zakup używanej Mito - pomoc
    Utworzone przez Paweł166 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1268
    Ostatni post / autor: 13-09-2023, 16:04
  2. [MiTo] Planowany zakup używanej Mito
    Utworzone przez odrobina156 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 14-07-2014, 14:11
  3. Nowy użytkownik, planowany zakup
    Utworzone przez marcincapek w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 15:40
  4. Zakup używanej Alfy 159
    Utworzone przez hasin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 22:13
  5. Zakup używanej 159'tki
    Utworzone przez noe9 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 08:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory