Ja w lipcu br kombinowalem z minerałem 15W-40 w TB MA i po kilku dniach bez odpalania, temperatura w garażu zawsze min +15C, wysypał P0654 i P1061 - kasowalem i odpalalem kilka razy zanim zaczął chodzić na wszystkie gary. Na drugi dzień to samo rano.
Płukanka przez godzinę na gorąco i problem z głowy po zalaniu prawidłowego oleju. Od tamtego czasu już sporo przejechane bez najmniejszego problemu.
Dzięki Panowie za szybki odzew.
Dziś byłem u mechanika znającego się na tych modułach, lecz zdziwiony jestem, że nic mi nie poradził tylko jeździć.
Opinia na podstawie mojego przypadku, że opis błędu P1064 jaki zobaczyłem w Alfaobd to usterka elektryczna cewki, nie mechaniczna typu zatarcie tulei itp.
Więc wykręcanie nie ma sensu, ale czy to jest diagnoza dobra?
Na cewkę niestety ale nie ma rady.
Czy sądzicie, że tak ma już być?
Nie wiem ile jest najechane na tym module, był on wymieniany ale nie wiem kiedy.
Sitka wymieniane przeze mnie.
Odnośnie oleju.
W UNIAIR nie chodzi tylko o smarowanie, olej uczestniczy w operacjach zamykania i otwierania zaworów, czyli pracuje jako ciecz robocza, a więc myślę że nie warto testować lepszych niż sugeruje fiat.
MA nie lubi wysokiej lepkości, nawet niektóre 5W-40 potrafią sprawiać kłopoty a na 0W-30 i nawet a 0W-20 bez problemów ;-)
Czyli proponujesz testować z olejem?
Ad rem.
W procedurze naprawy P1064 jest jeszcze wątek stałości napięcia akku / napięcia jakie daje alternator oraz poprawności kontaktów.
Mam cichą nadzieję, że ot tylko to![]()
Nie wiem jaki olej zalaleś i czy akurat Twój błąd jest związany z lepkością oleju ale zawsze warto płukać te silniki przed wymianą oleju i nie stosować zbyt wysokiej lepkości bo 5W-40 to raczej górna granica.
Takie moje spostrzeżenie, że błąd multiair jak występuje to często po wymianie oleju. Tu kolega też napisał, że 2000km zrobił od wymiany. Teraz tak gdybam. Może przyczyna leży w braku zaznaczenia w komputerze, że olej został wymieniony i elektronika źle oblicza pracę zaworów i wywala błąd.
Wlyszkow tak się zastanawiam, bo piszesz o lepkości czy przypadkiem Abarth nie stosuje do tego silnika 10w50?
A ma ktoś informację czy dół silnika jest taki sam w wersjach przed i po lifcie? Bo np. panewki są obliczane dla danej grubości oleju i czy przypadkiem butowanie nie rozrzedzi jeszcze bardziej już mniej lepkiego oleju np., 0w30 kiedy producent przewiduje 5w40 i złapie panewkę? Pytam, bo ostatnio podkręciłem trochę Julkę i teraz muszę dbać bardziej o olej?
To tylko pogłoska, na forum jest koleżanka której teoretycznie po zmianowy padł po niecałych 2 latach. zmiana jest tylko teoretyczna
- - - Updated - - -
Dobre pytanie, w starszych rocznikach MiTo instrukcja podaje 5W30 w nowszych już 0w pytanie czy to efekt zbierania doświadczeń i eliminacja słabego oleju /star PE/ czy wlaśnie kwestie konstrukcyjne silnika
Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...