Właśnie z boxem nie robiłem pomiaru ale różnica jest odczuwalna .PowerBox Elite
Właśnie z boxem nie robiłem pomiaru ale różnica jest odczuwalna .PowerBox Elite
Jakby ktoś był zainteresowany to mam na sprzedaż Racechip S na gwarancji do Giulietty 1,4 MA 170 kM . Trochę grosza odłożyłem i idę w remaping ECU + IC od QV + DV+ GFB , zobaczymy ile to da przyrostu.
Ostatnio edytowane przez tomkoziolek ; 30-10-2020 o 11:38
Hej, mam takie pytanie odnośnie chiptuningu Julki 120 kM. Czy przy takiej modyfikacji za pomocą softu + IC i podniesieniu mocy do 145 kM potrzebne będzie zmienianie układu hamulcowego? Z tego co się orientuję to w TB 120 zakładane tarcze to 281 mm, czy one ze standardowymi zaciskami wystarczą czy jednak lepiej by było wyminić na 305/330mm i czterotłoczkowe zaciski?
tego typu hamulce jak masz w 1.4 TB były choćby w znacznie cięższej 159 1.9 JTDM 16V 150HP, 1.9JTS 160HP czy 2.2JTS 185HP przed liftem (co prawda 305mm ale auto znacznie cięższe). Wielkość i typ hamulców nie dobiera się do mocy auta, tylko do tego jak ciężkie jest auto, jak często hamujesz, z jakich prędkości itp. Na tor to nawet 6 tłoczkowe ale stalowe zaraz sie zjadą (przykład Giulie Q w wersjach bez ceramicznych hamulców które próbowali na torze). W mojej Giulii Veloce po 20 minutach kręcenia po torze cartingowym w Kielcach (było + kilka st C) dymiło się z hamulców (330mm 4 tłoczkowe, tył 320mm jednotłoczkowe).
U żony w 1.4TB zrobionej na 147HP zostały zwykłe hamulce oczywiście.
Na samą zmianę softu na te 145HP nie musisz zmieniać IC, to dopiero jak chcesz zmieniać turbo i robić sobie dużo więcej.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Bardzo ładnie kolega opisał temat zmiany hamulcow.
Inna sprawa, ale myslę, ze też dość oczywista, IC nie daje koni jak głosi wiele obiegowych opinii. Pozwala je utrzymać na tym samym poziomie poprzez efektywniejszą wymiane ciepła, z którą seryjne IC moga sobie nie poradzić na większych/dłuższych obciążeniach jak mody czy jazda torowa.
Choc na pewno większe IC i bez modyfikacji potrafi dodać +10 do szpanu w aucie
Inna kwestia - działał ktoś z chipsem w 1.6 105 km jtdm?
IC zgoda. Pytanie o co [MENTION=88214]ma_ucin_88[/MENTION] tak naprawdę chodzi, czy tylko chce zwiększyć moc żeby trochę z niej pokorzystać w warunkach drogowych, czy ma zamiar szaleć. W pierwszym przypadku stockowe hamulce i IC dadzą radę, w drugim to IC, hamulce do wymiany, do tego pewnie warto wtedy już robić większe turbo, sztywniejszy zawias itp itd.
1.6jtdm nie znam, choć była i wersja 120HP a znając życie 105HP jest to tylko okrojona softwarowo 120HP, którą można dalej podnosić, tak więc powinno być dużo manewru na samym sofcie. koledzy może potwierdza albo dopisza coś jeśli są jednak różnice w hardware.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Tu o ile juz sie zorientowałem w temacie sa 2 róznice przy czym pewny niemal na 100% jestem pierwszej tj. turbina bez zmiennej geometrii. 2ga róznica pomiedzy 105km a 120km to jednomas zamiast jeszcze dwumasy.
Tu chips mi jest potrzebny wyłacznie do codziennej milszej jazdy zatem nie będę szukał końca mozliwości turbo zeby dmuchnąć za wszelką cenę 140+.
Jestem ciekaw czy silnik nie sprawił nikomu problemów po programie ew. czy sam program robi sie bez niespodzianek ew. na co zwrócić uwagę.
[MENTION=20089]epsonix[/MENTION], wielkie dzięki za informacje. Zacząłem interesować się "samochodami" od mniej więcej 2 miesięcy czyli od kiedy zacząłem szukać Julki do kupna i cały czas mega długa droga przede mną. Ale teraz będę wiedział, że kwestia hamulców przy drogowej jeździe bardziej odnosi sie do wagi samochodu.
Zdecydowanie zwiększenie mocy w 1.4 TB ma być do wykorzystania w warunkach drogowych, szczególnie zależy mi aby przyśpieszanie było trochę lepsze. Czy można zgeneralizować, że ten parametr Nm właśnie za to jest odpowiedzialny?
[MENTION=86737]alehandro[/MENTION] przekonałeś mnie tym argumentem, +10 zawsze spoko. Skoro IC nie dodaje mocy ale może poprawić tą wymianę ciepła to tym bardziej
Natomiast już tylko pod kątem wizualnym, czy zmiana zacisków na brembo wiąże się ze zmianą tarcz na 305? Czy są może mniejsze niż te 4-tłoczkowe, które często widzę w konfiguracji z tarczą 330mm?
Pozdrawiam,
Marcin
Jeśli nie chcesz robić bolidu, kup sobie boxa magnetimarelli http://www.en.magnetimarelli-checkst...g-box,11,3,135. Jeździłem z takim boxem, silnik się wyżej kręcił, naprawdę fajnie ciągnął, na trasie wyprzedzanie było jak najbardziej na +.
Zrobisz to małym kosztem i bezpiecznie.
Modzenie sterownika przy tak niskich oczekiwaniach odradzam.
A ja za to odradzam boxa i niskie oczekiwania nie mają tu nic do tego. [MENTION=88214]ma_ucin_88[/MENTION] Jak jesteś z Kielc to proponuje zadzwonić do conmira, umówić się na normalny program z hamowaniem, podjechać do Krakowa i mieć to zrobione po bożemu za w sumie mniejsze pieniądze. Na ten moment jak masz w dobrym stanie hamulce to zostaw, ewentualnie załóż jakieś dobre klocki. To po programie dalej nie będzie demon prędkości, więc jak nie będziesz upalał to wystarczą.