Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy 12345678
Pokaż wyniki od 71 do 79 z 79

Temat: Logi z MES - prośba o analizę

  1. #71
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Jak byście to zinterpretowali, bo już sam nie wiem co o tym myśleć.

    Po kolei:

    - logi z ładowania akumulatora podczas jazdy w moim samochodzie - napięcie waha się od 12,5 V do 15 V i spada do 12,5 podczas przyspieszania:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	5244
Rozmiar:	30.0 KB
ID:	192533

    - logi z takiego samego samochodu z ASO - prawie idealna linia prosta, nawet podczas przyspieszania:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	4799
Rozmiar:	27.5 KB
ID:	192534

    - przełożyli ten alternator do mojego samochodu i jest tak (napięcie już nie spada poniżej 13,2V i nie spada podczas przyspieszania, ale cały czas, choć rzadko i na moment rośnie do 15V):

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	4791
Rozmiar:	28.8 KB
ID:	192535

    Poza tym przed i po przełożeniu alternatora w moim samochodzie ładowanie akumulatora zaczyna się dopiero po jakichś 2-3 sekundach (przez ten czas jest 12,6-12,8 V, czyli trochę więcej niż napięcie akumulatora). W samochodzie z ASO ładowanie rozpoczyna się natychmiast.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.png
Wyświetleń:	92
Rozmiar:	7.1 KB
ID:	192536

    Samochód z ASO:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.png
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	8.0 KB
ID:	192537

    Mają wymienić alternator na nowy, ale mam nieodparte wrażenie, że to nie pomoże, bo niby dlaczego ten sam alternator daje w takim samym samochodzie raz prawie stałe napięcie, a raz takie dziwne jak u mnie. No i to napięcie 15V, które pewnie jest odpowiedzialne za wykończenie już trzeciego akumulatora w ciągu 1,5 roku.

    Może się czepiam, ale jak dla mnie, w takich samych warunkach powinny być podobne wyniki pomiarów (takie zboczenie zawodowe), chyba że warunki nie są takie same i u mnie instalacja elektryczna jest uszkodzona.
    Ostatnio edytowane przez Roman35 ; 27-02-2016 o 12:45

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    zrzuty z MES-a , nic prawie nie widac, podaj biały podkład to będzie lepiej... tutaj masz normy na napięcie z oscyloskopu samochodowego... te twoje załączniki też nie mogę pobrać, może mam trojana, wirusa...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	akumulator1.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	62.5 KB
ID:	192529   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Matrixs.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	130.8 KB
ID:	192530  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 27-02-2016 o 11:24

  3. #73
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Poprawiłem. Załączniki już można pobrać. Logi są ze scanxlpro, nie z mes, ale co za różnica.

    Najbardziej mnie niepokoi, że napięcie spada jednak do 13,2V, wprawdzie nie podczas przyspieszania, ale spada.
    Może dlatego, że akumulator jest nowy i potrzeba mniej prądu, ale jednak nie wydaje mi się to normalne.

  4. #74
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    nie znam tak elektryki giulietty dobrze, ale np. w GT JTS inteligentne regulatory napięcia alternatora posiłkują się elektroniką z body komputera...
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 01-03-2016 o 14:50

  5. #75
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    No, niestety nie jest inteligentny... W V6 ma IF w regulatorze, ale nie wiem, na ile jest inteligentny. Lubiłam myśleć, że taki jest…

    - Czemu nie pokażesz faz. Tam masz może nawet ze trzy tryby dla małych/średnich obciążeń?

  6. #76
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Ja tam się nie znam, ale w MES jest coś takiego:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mes.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	69.4 KB
ID:	192906

  7. #77
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    tylko jak odczytac licznik inteligentnych przegrzań ?...

  8. #78
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Mniejsza o to, co to jest. Pewnie tak przetłumaczyli. Ale dałem im w ASO zagadkę, że trzeba takie coś zrobić po wymianie alternatora, zobaczymy czy dojdą.

  9. #79
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    tylko proszę nie zadawaj im pytania "co robi inteligentny regulator napięcia IAM alternatora".

Podobne wątki

  1. Prośba o analizę logów.
    Utworzone przez michal.115 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 17:39
  2. Prośba o analizę logów 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 06:27
  3. Prośba o analizę logów 1.9 jtd 16v 140km
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 11:59
  4. Prośba o analizę logów JTD 105km
    Utworzone przez mkenad w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 14:53
  5. Przepływka - wykres, prośba o analizę
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory