Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Spadek mocy i kontrolka awarii systemu EOBD

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Giulietta 2012 1.4 120KM
    Postów
    5

    Angry Spadek mocy i kontrolka awarii systemu EOBD

    Witam,
    Czytam i szukam na forum czy ktoś miał podobny problem do mojego... Posiadam śliczną Giuliette z 2012 r. (1.4 120KM)... idealna dla żony:-) ale już drugi raz w ciągu dwóch lat spotkał mnie nagły spadek mocy (w trakcie jazdy) i zaświciła się kontrolka awarii systemu EOBD/wtrysku... za pierwszym razem wymieniono mi świece i skasowano błąd... a teraz ponownie mnie to spotkało :-/ dodam, że non stop dolewam oleju... szczególnie po trasie.
    Bardzo proszę o pilną pomoc... czy ktoś już miał podobny problem i jak sobie z nim poradził? bo w tej chwili... zanim pojadę i wydam kolejny 1000 za wymianę świec... autko stoi w garażu a ja bujam się autobusem... I boję się by nie stała się tragedia z turbiną lub czymś innym.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Ja przez 85 tys. km nie dolałem ani kropli oleju w wersji 170 KM, więc te Twoje dolewki są co najmniej niepokojące...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    !000 za wymianę świec?Świece to 240 zł a reszta robocizna w mordę zakładam serwis wymiany świec.
    Dolewasz ile tego oleju i na ile kilometrów. w tej trasie to z jaką prędkością jedziesz ?
    Kup sobie kabel ,program jest darmowy i do dzieła
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Giulietta 2012 1.4 120KM
    Postów
    5

    Domyślnie a jednak

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Ja przez 85 tys. km nie dolałem ani kropli oleju w wersji 170 KM, więc te Twoje dolewki są co najmniej niepokojące...
    Tak... Mam tego świadomość... auto używane jest głównie w mieście (krótkie i dość dynamiczne odcinki) oraz raz na czas w trasie... "Specjaliści" mi mówili, że skoro mam auto 1.4 120KM z turbiną to przy wyższych obrotach to normalne... i tak kiedyś w trasie sprawdziłem pojechałem ok. 130 km/h i faktycznie nie musiałem dolewać, ale na codzienną jazdę w mieście... raz w tygodniu dolewam... bywa że po pół butelki:-/

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Pół litra w tydzień (jeśli po mieście, to powiedzmy 100 km dziennie, 500 w całości, butelka obstawiam litrowa) to nie żłopał nawet Twin Spark 16V. Ewidentnie coś jest nie tak.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    Skąd jesteś? Spytaj na forum regionalnym o dobry warsztat zanim czeka Cie generalka. Ja do 1.4 155TB w MiTo(ten sam silnik) nie dolalem ani ml przez 25 tysięcy.

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Ile tyś temu wymieniałeś świece?
    Na jakim oleju jeżdzisz ?
    A w tym mieście to zawsze ostro kręcisz?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolarz Zobacz post
    Tak... Mam tego świadomość... auto używane jest głównie w mieście (krótkie i dość dynamiczne odcinki) oraz raz na czas w trasie... "Specjaliści" mi mówili, że skoro mam auto 1.4 120KM z turbiną to przy wyższych obrotach to normalne... i tak kiedyś w trasie sprawdziłem pojechałem ok. 130 km/h i faktycznie nie musiałem dolewać, ale na codzienną jazdę w mieście... raz w tygodniu dolewam... bywa że po pół butelki:-/
    Bez wątpliwości motor kwalifikuje się do jakiejś grubszej diagnostyki, styl jazdy czy olej nie może mieć wpływu na takie zużycie oleju jakim piszesz. W rodzinie mamy 1.4 MA 170 i ten silnik widzi tylko nowy olej przy wymianach filtra, bo nic nie schodzi a przebiegi robi głównie miejskie.
    1984 GTV6 3.2 24V

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Giulietta 2012 1.4 120KM
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Ile tyś temu wymieniałeś świece?
    Na jakim oleju jeżdzisz ?
    A w tym mieście to zawsze ostro kręcisz?
    Problem ze świecami zaczął się jeszcze podczas gwarancji... ale jak wymienili to wszystko było OK... oprócz faktu, że trzeba dolewać oleju :-/
    Ostatnia wymiana świec była jakieś 30 tyś km temu.
    Jeździmy na zalecanym Castrol 5W-40 i tankujemy 98.
    A w mieście jak to w mieście... krótkie odległości w korkach lub w jaknajszybszym tempie.

    - - - Updated - - -

    Ponieważ auto na codzień pracuje dlatego już jutro jestem umówiony Kraków - Mobile Torino... zobaczymy jak będzie... ale to już drugi raz taka akcja.

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    To kup nowe i załòż sam ,30 min pracy

    Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [159] check engine i kontrolka awarii systemu wtrysku
    Utworzone przez mat_1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-12-2014, 23:53
  2. Kontrolka EOBD - brak mocy, turbina
    Utworzone przez flatbeet w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-08-2013, 21:52
  3. [MiTo] Czasem zapala się kontrolka 'awaria systemu EOBD', auto traci moc - co mam zrobić?
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 17:37
  4. Kontrolka awarii systemu kontroli silnika eobd
    Utworzone przez filipl w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 07:26
  5. Kontrolka Awaria systemu kontroli silnika EOBD
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory