@olex975
A czemu nie użyłeś starego zderzaka? Przecież ta dokładka jest na klipsach tylko i wystarczy samą kupić
Zderzak kupiłem z nakładką podwójną, był tańszy niż sama nakładka u innych. Oczywiście mój zderzak był nieruszany, zmieniona tylko nakładka.
To co było do lakierowania, bo chyba nie załapałem.
Dodam tylko - w związku z tym co wyżej napisałem. Gdy to liczyłem, szacowałem po cenach nowych gratów z ASO. I wtedy mi wyszło, że tyle a tyle dla mnie nie jest warte za jedynie efekt wizualny, kiedy za część tej kwoty mógłbym (jakbym chciał) zrobić cały przelot customowy z kwasówki. No prawie cały, bez DP i bez ruszania kata. Jakoś nie przyglądałem się rynkowi używanych części z QV. Ale słusznie - można kupić tłumik bez problemu i przypolować na dokładkę na allegro.
I przyznam, że trochę mnie taki zmodyfikowany cały wydech kusi, więc raczej wchodzić w tymczasowe rozwiązania podwójnej rurki estetycznej nie bedę. Szczególnie, ze chciałbym też większe (dużo większe) końcówki, w granicach 4.5", żeby wypełnić te przestrzenie w dokładce. Ale to pieśń przyszłości.![]()
Mi zalezało na wyglądzie - w tej kwestii suma jaka mnie kosztował jest śmieszna- nawet połowa ceny buczącego ultera to nie jest. Inna sprawa że w aucie ma być cicho i taki był warunek zmiany. Śmiem twierdzić że w środku jest jeszcze ciszej.
Inna sprawa że jak się popatrzy na nr katalogowe to mój tłumik idzie zarówno do MA jak i diesla.
Jak dobrze poszperać to tłumik z dokładką wyjdzie ok 350-500 pln co uważam za cenę oki.
W kwestii malowania- kolega wyżej pomalował tą czarną dokładkę na czarny połysk- ważne że jemu się podoba.
Aaa, lakierowana dokładka. Rozumiem. Jakoś nie dotarło to do mnie.
Nawet nie wiedziałem, że QVkowy jest cichszy. Fajna obserwacja!![]()
A propos buczących ulterów i innych. Z obserwacji w tym i innych samochodach (własnych, na tym forum i innych) - mieszanie tylko w końcowym tłumiku powoduje jedynie niewielkie zmiany w dżwięku. Też dlatego nie jestem fanem zgłaśniania samochodu tym sposobem. Różnice małe, koszty duże, wpływu na drożność układu nie ma. Ba, nawet wycięcie końcowego tłumika mało zmienia odgłosy. Zabawa się zaczyna na środkowym, a pełna jazda jak się kata wywala.![]()
To wiem- ale z tuningów wyrosłem- samochód ma mnie nie męczyć. Z moich obserwacji każdy tłumik typu ulter z czasem się wypala i jest głośniejszy a tego nie chce tym bardziej nic poza tym nie wnosi do dynamiki jazdy.
Co do Wyciszenia- prawdopodobnie ten tłumik w połączeniu ze środkowym ori TB tak spowodował- nie wiem może efekt placebo ale raczej słoń mi na ucho nie nadepnął.
Potwierdzam, jest minimalnie ciszej, co dla mnie też na +.
Dareek masz jeszcze ten wieszak? I pytanie ogólne co się bardziej opłaca: podwójny końcowy i przerabiać wejście czy środkowy i końcowy od QV bo taki mam okazję kupić i pewnie też jakaś przeróbka mnie czeka?????
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk