Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Dołożenie alarmu - jak sterować zamykaniem i otwieraniem

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie Dołożenie alarmu - jak sterować zamykaniem i otwieraniem

    Czy ktoś się orientuje jak wysterować sygnał zamykający zamki?

    Trochę o tym dlaczego i co ustaliłem póki co:
    W mojej Giulietcie nie było oryginalnie alarmu (auto ze stocku), więc dołożyli mi alarm w ASO(Cheetah niby dedykowany do samochodów grupy Fiat-a). Od początku było tak, ze z głównego kluczyka z pilotem wszystko cacy działało (zamek i alarm), ale z zapasowego był dołożony pilot nieoryginalny, i on tylko rozbrajał lub uzbrajał alarm, a auto trzeba otwierać przekręcając kluczyk zapasowy we wkładce. Jak zapytałem czemu tak, to powiedzieli że się nie da tego zintegrować z instalacją Giulietty - nie zależało mi bardzo więc odpuściłem im. Jednak to że alarm nie może zamknąć(i otworzyć) centralnego zamka ma jeszcze jedną wadę która mnie obecnie denerwuje. Od kiedy mam dziecko, często zdarzy się że idziemy załadowani, dziecko zaczyna gdzieś zwiewać, albo coś leci z rąk - otwieram z ori pilota wcześniej, ale czasem nie zdążę otworzyć drzwi w 30sek, wtedy uzbraja się sam alarm (tak chcę żeby zostało) ale nie zamyka zamka centralnego (a chciałbym), więc ja łap za klamkę i włącza się alarm. Bez sensu.
    Wygooglowałem instrukcję montażową dla tych alarmów, są 2 przewody - fioletowy - na nim pojawia się "impuls masowy" przy zamknięciu z alarmu, na brązowym przy otwarciu poprzez sterownik alarmu - fajnie, teraz to tylko gdzieś podpiąć trzeba.
    Zalookałem na schematy i opis z eLearna i wychodzi że sterowanie idzie na body computer złącze F pin 53, zarówno otwieranie jak i zamykanie wg opisu (i body computer przez swoje piny 32 i 18 złącza E steruje zamkiem - u mnie pin 3 nie jest obsadzony - chyba coś na wyrost planowali w mojej Giulietcie tego Dead Lock nie ma). podpiąłem się pod przewód 53 złącza F i faktycznie jak auto jest zamknięte zwarcie go do masy powoduje otwarcie wszystkich zamków, fajnie, to już przynajmniej otwieranie z nieoryginalnego pilota będzie działać - tylko to jest średnio ważna funkcja dla mnie. Ja potrzebuję zamknąć (samouzbrojenie i przy okazji samozamknięcie), spodziewałem się ze może jakaś rezystancja do masy jest potrzebna (wiele rzeczy w alfach jest sterowane na zasadzie detekcji rezystancji z lini przełącznika), ale próbowałem różne typu 390R, 470R,560R, 870R, 1kR, 2,2kR, w końcu wziąłem też potencjometr 1kR i nim kręciłem, ale udawało mi się tylko otwierać auto jak rezystancja spadało poniżej ok 400R (na oko po kącie obrotu).
    Czy ktoś się orientuje jak wysterować sygnał zamykający zamki, czy to przez tą linię pin 53 gniazdo F, czy może jakiś inny?

    Aha, teoretycznie mógłbym wyrzeźbić podłączenie pod wyłącznik na konsoli - tyle że on przełącza na zmianę otwórz zamknij, a to tak nie może działać z pilota alarmu (np co gdy ktoś 2 razy naciśnie rozbrojenie) - musiałbym zrobić układ który robi detekcję bieżącego stanu otwarcia drzwi i na tej podstawie pozwalać na przejście impulsu masy z jednego albo drugiego przewódu wychodzącego z alarmu. Niby nie problem(przekaźnik SPDT), ale po co to tak robić - poza tym musiałbym wyczaić który sygnał mógłby przełączać tym przekaźnikiem (na pewno nie jest to podświetlanie przełącznika na konsoli, więc pewnie musiałbym zrobić detekcję sygnału zamknięcia - tu niby jest 1kR do masy z linii F pin 53 jak drzwi kierowcy są zamknięte, więc niby się da, ale liczę że obędzie się bez żadnych dodatkowych urządzeń a da sie tylko podłączyć te 2 kable gdzieś (ewentualnie któryś przez rezystor).
    Poniżej wklejam pdfy dla wygody jeśli ktoś chciałby looknąć sam i coś doradzić:

    Autoalarm Cheetah CH-AE RANDOM AS instrukcja montażu.pdf
    E3040 CENTRAL LOCKING .pdf
    E2510 COURTESY LIGHTS .pdf

    PS. No chyba że schematy są niekompletne lub z błędami (a takie się zdarzają - np pamiętam był błąd z oznaczeniem pinów czujnika pedału sprzęgła w 159 - a np patrząc do schematów z Fiata Stilo (ten sam czujnik) tam było tak samo jak faktycznie jest w 159)
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 01-02-2018 o 20:52

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Dodam nowe info, chyba wiem w czym problem. Wg schematu z eLearna zasugerowałem się że przełącznik w zamku N050 który idzie na pin G jest w neutralnej pozycji a tylko dostaje zwarcie do masy jak chce się otworzyć(klucznyk we wkładce przekręcony w lewo) albo przez jakiś rezystor do masy gdy kluczyk przekręci się w prawo (a myślałem że będzie rozwarty poza tymi stanami). sprawdziłem, nie jest tak - z pozycji zamkniętej przywarcie powoduje otwarcie i dalej już zamek trzyma to zwarcie, podobnie jest z zamknięciem utrzymuje rezystancję 1kR. Muszę zatem na linii 53 z BC gniazda F przerwać obwód - dać szeregowo rezystor 1kR i równolegle do niego przekaźnik (normalnie zwarty) a ten przekaźnik tylko wysterować impulsem z alarmu gdy chcę zamknąć - tak żeby stan zwarcia który jest widoczny przy otwartym zamku drzwi zmienić na widoczną rezystancję na chwilę wtedy zamek się zamknie, przez chwilę będzie widoczne pewnie 2kR, ale impuls z alarmu się skończy i będzie 1 kR zamka znowu. Powinno zadziałać.
    Idę grzebać w aucie żeby sprawdzić w praktyce powyższe, dam znać potem czy działa, jeśli tak to dorysuję prosty schemat jak to podłączyć, może komuś się przyda.

    PS. Kurcze już któryś raz przez lata zadaję pytanie, naprodukuję się długiego posta, a na drugi dzień jak prześpię się z problemem to sam sobie odpowiadam Dziwnie to wygląda ale chyba działa
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 02-02-2018 o 10:59

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Tak, potwierdzam, sposób który opisałem powyżej działa. jak kogoś interesuje to sądzę że w wielu Alfach, FIatach itp spokojnie się to sprawdzi - szukając informacji o działaniu centralnego zamka looknąłem również do eLearna z Fiata Bravo 2007+ i tam jest identycznie to rozwiązane (oczywiście inne piny z BC, trzeba dostosować się do schematu z eLearna).
    Wrzucam poniżej schemat modyfikacji, może komuś się przyda:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Podłączenie centralnego zamka.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	74.2 KB
ID:	241119

Podobne wątki

  1. [159] Problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi kierowcy z pilota
    Utworzone przez GruBaDuPa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 16:29
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-12-2015, 00:15
  3. [155] Problemy z zamykaniem auta
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-02-2014, 08:34
  4. Problem z zamykaniem szyby
    Utworzone przez michal_evo1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2013, 12:48
  5. problem z zamykaniem
    Utworzone przez saint21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory