Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.4 MA 170 Problem po wymianie oleju i rozrządu

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    512

    Domyślnie 1.4 MA 170 Problem po wymianie oleju i rozrządu

    Witajcie.
    W zeszłym tygodniu moja julka wreszcie zaliczyła wymianę filetrków, oleju i rozrządu. Do czasu wymiany zachowywała się wzorowo, obecnie tak różowo nie jest. Mianowicie:
    Na zimnym silniku chodzi nierówno i wyraźnie głośniej, po chwili niby jest wszystko ok ale po kolejnej chwili podczas jazdy lubi nagle stracić obroty i nie wkręcać sie powyżej tych 3 tys. Do tego chodzi wyraźnie głośniej. Jak się jeszcze trochę rozgrzeje wszystko ustaje i dalej chodzi już bez żadnych problemów. Wszystko wskazuje na MA, no ale niby kazałem do wymiany płynów wyczyścić oba filterki (na turbinie i na MA pod rozrządem). Zalany olej to Millers Oils EE 5w40. Check się nie zapala, błędów zapisanych niema. :/ Co sprawdzić zanim odstawię na reklamację?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    512

    Domyślnie

    Dzisiaj check się zapalił. Objawy wskazują na aktywator. Kto wymieniał i ma wiedzę gdzie w okolicy Gliwic zrobią to dobrze?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar domin
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    762

    Domyślnie

    Hej, jeśli to kwestia aktywatora to śmiało rób to sam jak nie masz dwóch lewych rąk i masz garaż bez problemu to ogarniesz Masz opis w Zrób to sam, a jak coś to pisz priv postaram się pomoc

    A jak wymienisz i miałbyś wyrzucić stary chętnie bym go przejął do prób bo mój nie przetrwał prób wymiany tych elektrozaworów a tym sposobem może uda się ogarnąć patent żeby nie wymieniać modułów po 3500 tylko elektrozawory za 400 zł

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    512

    Domyślnie

    Jak tylko do tego dojdzie- dam znać. Dzisiaj podjąłem dalsze walki z poziomu MES- a. Po rozgrzaniu auto chodzi ok stąd pokusiłem się o wykonanie procedury "Wymiana czujnika obrotów i/lub paska rozrządu". Po wykonaniu (poprawnym) i wyłączeniu zapłonu przy następnym załączeniu przywitała mnie migająca kontrolka silnika. Błędów w ECU silnika nie widać, zrobiłem "Skan DTC"- też nic. StartStop jest niedostępny i zamiennie z nim pojawia się wykrzyknik w kółku jak dla startstop. :/
    Gdzie szukać błędów z modułu StartStop?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar domin
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    762

    Domyślnie

    u mojej mamuśki (w mito) problem ze start&stop był jak padła jakaś sprężynka w sprzęgle....
    Połącz się ze wszystkimi modułami nie tylko ECU (jeśli masz żółtą przejściówkę) odczytaj sobie wszystkie blędy oddzielnie nie wiem czy coś to wniesie ale warto spróbować.
    Możesz też ewentualnie spróbować na trochę zdjąć klemy, przeczyścić to też pewnie nie wina tego ale ktoś na forum miał, że mu komp wariował bo miał zaśniedziałe styki.

    a najlepiej jeśli znalazłby chwilę na wypowiedź [MENTION=18522]criss[/MENTION] możesz porobić jakieś logi dla niego z cewek, zapłonów może, najlepiej niech sam się wypowie

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    512

    Domyślnie

    Wygląda na to że rozwiązałem problemy, choć co do multiair-a nie mam pewności- autem jeździ żona a problem występował na zimno.
    No więc po kolei:
    Wczoraj wykonałem procedurę w MES- "Wymiana czujnika obrotów i/lub paska rozrządu". Po niej obroty jakby się wyrównały, silnik zaczął chodzić kulturalniej choć mrugał check i start stop się wyłączył.
    Brak błędów w MES.
    Dziś zdecydowałem się na odłączenie akumulatora- oprócz skasowania godziny i daty nic się nie zmieniło- nadal check. Ściągnąłem ALFAOBD na PC i sprawdziłem błędy.
    Oczom moim ukazał się P1300. Nie dawał się skosować, za postem kolegi bubu321 sprzed kilku lat wykonałem adaptację koła fonicznego- nie poszło od razu ale za którymś tam razem zadziałało i- błędy się skasowały!!!
    Jutro rano żona zda relację czy auto szarpie choć jest nadzieja że nie będzie bo dzisiaj nie szarpało (oprócz migania check- a). Jestem dobrej myśli.
    Ostatnio edytowane przez juhass ; 17-05-2018 o 20:13

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - trzymam kciuki za pomyślne załatwienie sprawy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar domin
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    762

    Domyślnie

    Możemy chyba zakładać, że działa po braku wpisów Gratulacje

  9. #9
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Po wymianie oleju należy zrobić adaptacje koła fonicznego ponieważ zawory ssące są sterowane przez MA

    Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    512

    Domyślnie

    Cytat Napisał domin Zobacz post
    Możemy chyba zakładać, że działa po braku wpisów Gratulacje
    A dupa...
    Tzn było lepiej ale w sobotę rano znów na zimnym praca jakby na 3 garach. Profilaktycznie zrobiłem płukankę i przejście na 0w30 AMSOIL- a bodajże. Wczoraj rano zapalił normalnie, dzisiaj też. Olej Millers 5W40 po 2 tygodniach niespełna i płukance wylewałem z silnika jakby z diesel-a po 30 tys przebiegu. Czarny .

Podobne wątki

  1. Problem po wymianie rozrządu Alfa 156 JTS 2.0
    Utworzone przez tomek09 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 13:02
  2. Problem z paskiem rozrządu tuż po wymianie- 2.4 20V
    Utworzone przez Hemi w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-02-2014, 21:15
  3. [146] Problem po wymianie rozrządu 1.6 TS
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 20:48
  4. problem po wymianie rozrządu 2,5 v6
    Utworzone przez michal100 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-10-2009, 22:29
  5. po wymianie rozrządu problem.. 2.0 TS
    Utworzone przez bonus-wlkp w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 18-08-2008, 13:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory