Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Giulietta 2,0 2010
    Postów
    13

    Domyślnie Wymiana / czyszczenie zaworu EGR

    Cześć,

    Czy w Alfie Giulietta zawór EGR można wyczyścić? Słyszałem, że niektóre zawory (jakieś elektroniczne czy coś) nie nadają się do czyszczenia i trzeba wymieniać. U mnie pojawił się ten problem i zastanawiam się czy kupować nowy czy wyczyścić.

    Moja Julia to:

    Rok produkcji 2010
    Silnik diesel 2,0 125 kW

    Pozdrawiam


    › Więcej...: Wymiana / czyszczenie zaworu EGR

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Stilo MW Uproad 2006r Mj120
    Postów
    1,889

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lodilirian Zobacz post
    Cześć,

    Słyszałem, że niektóre zawory (jakieś elektroniczne czy coś) nie nadają się do czyszczenia i trzeba wymieniać. U mnie pojawił się ten problem i zastanawiam się czy kupować nowy czy wyczyścić.

    odpowiedź brzmi - za te same pieniądze co kupisz nowy , wytniesz to badziewie programowo na zawsze pozbywając się problemu , dpf ci za to podziękuje ;

    miałem kiedyś bravo2 z tym silnikiem , i dało sie jako tak wyczyścić egr - na jakiś czas , plus od razu załozyłem zaślepkę z dziurami , ale to był półśrodek , następny etap to było wycięcie egr ;

    w każdym moim jtd/multijet wywalam ten badziew egr programowo i zaślepiam , wtedy mam problem raz na zawsze z głowy
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 26-05-2018 o 10:15
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Zefir
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta JTDm 170 TCT
    Postów
    138

    Domyślnie

    Powrócę do tematu. Od pewnego czasu EGR daje o sobie znać poprzez Checka i już dwa razy było to potwierdzone MESem. O ile wcześniej był to błąd sterowania o kodzie PO490, to potem już tych błędów było więcej.
    Tak się zastanawiam czytając kolegę, który radzi go wyeliminować całkowicie, czy to jedyna forma poradzenia sobie z problem. Też słyszałem o możliwości wyczyszczenia w tym dolotu i że to może pomóc. Jest jeszcze opcja zakupu nowego. Na Allegro widzę oferty za ok 300 PLN mającej dobre opinie firmy NTY.
    Muszę coś z tym zrobić bo coraz częściej się to odzywa i prośba o jakąś podpowiedź. Jeśli od strony wiązki i zasilania wszystko ok, to eliminowanie czy wymiana?
    Jak kształtują się ceny, bo może okazać się, że za jedną i drugą usługę może wyjść podobnie.
    Jeszcze się nie rozglądałem za takimi ofertami.
    Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Zefir
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta JTDm 170 TCT
    Postów
    138

    Domyślnie

    Jeszcze dopytam w tej sprawie, czy ktoś ma jakieś opinie na temat tzw wodorowania silnika?
    Coraz więcej ofert takich usług, które rzekomo czyszczą silnik, cyrkulację spalin, w tym EGR właśnie.
    Czy to jakaś ściema czy warto to zrobić?
    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Calypso
    Dołączył
    02 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta QV Rosso Competizione
    Postów
    84

    Domyślnie

    Był gdzieś na forum wątek o wodorowaniu. Nawet jeden użytkownik korzystał nie raz i twierdził, że był/jest zadowolony... Więcej się nie wypowiem bo osobiście nie korzystałem.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, jest Giulietta 1,4 MA 170
    Postów
    135

    Domyślnie

    Miałem ten motor w 159. EGR wyprogramowałem i zaślepiłem dedykowaną blaszką. Nie miałem checka, ale przy jeździe z w okolicach 1700-2000 obrotów z delikatnie wciśniętym pedałem gazu silnik delikatnie poszarpywał. Wcześniej czyściłem EGR, ale to zabieg na pół roku max rok, jeśli jeździsz głównie po mieście. Po wy programowaniu poszarpywanie ustało, a silnik jakby lepiej (szybciej) reagował na wciśniecie gazu. Nie zauważyłem, żeby DPF szybciej się zapełniał. Co do wodorowania to nie wiem czy pomoże EGR, zawór musiałby pracować w pełnym zakresie w trakcie operacji.
    Ostatnio edytowane przez Harvaster ; 14-05-2019 o 10:56

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Zefir
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta JTDm 170 TCT
    Postów
    138

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    Miałem ten motor w 159. EGR wyprogramowałem i zaślepiłem dedykowaną blaszką. Nie miałem checka, ale przy jeździe z w okolicach 1700-2000 obrotów z delikatnie wciśniętym pedałem gazu silnik delikatnie poszarpywał. Wcześniej czyściłem EGR, ale to zabieg na pół roku max rok, jeśli jeździsz głównie po mieście. Po wy programowaniu poszarpywanie ustało, a silnik jakby lepiej (szybciej) reagował na wciśniecie gazu. Nie zauważyłem, żeby DPF szybciej się zapełniał. Co do wodorowania to nie wiem czy pomoże EGR, zawór musiałby pracować w pełnym zakresie w trakcie operacji.
    A jak ze spalaniem? Nie wzrosło po wyeliminowaniu EGR? Pytam czysto z ciekawości, gdyż taka jest jakby konsekwencja takiej operacji. Pytanie czy zauważalna. Z tym wodorowaniem to zdania są podzielone. Pytałem nawet jednego z mechaników, to nie potrafił się wypowiedzieć, gdyż nie zna dokładnie tematu. Wypowiedział się natomiast dość krytycznie nt płukanek z racji swoich doświadczeń. Chodziło o silniki, które zaczęły po takich zabiegach pić olej .
    W internetach od euforii po totalne rozczarowanie. Może to działać na zasadzie efektu placebo

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, jest Giulietta 1,4 MA 170
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zefir Zobacz post
    A jak ze spalaniem? Nie wzrosło po wyeliminowaniu EGR?
    Nie zauważyłem, żeby paliła więcej lub mniej.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Wymiana oleju, czyszczenie odmy, czyszczenie filtru modułu MA.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 729
    Ostatni post / autor: 14-06-2019, 22:55
  2. Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004
    Utworzone przez pitt24 w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-12-2015, 16:47
  3. 2.4 jtd czyszczenie zaworu egr!!!
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 19:58
  4. [145] Wymiana zaworu regulacji nagrzewnicy
    Utworzone przez hobbit_666` w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 23:36
  5. Wymiana zaworu w głowicy - koszty. 2.0V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 20:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory