Witam,
Jeszcze przed zakupem samochodu wyczytałem w autoświat że silnik 1.75 lubi PB98. Ile w tym prawdy? Jeżdzi ktoś na pb95 i faktycznie miał problemy?
Art.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...zyniaka/5cfb2b
Witam,
Jeszcze przed zakupem samochodu wyczytałem w autoświat że silnik 1.75 lubi PB98. Ile w tym prawdy? Jeżdzi ktoś na pb95 i faktycznie miał problemy?
Art.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...zyniaka/5cfb2b
Auto świat i jego bzdurne artykuły.
Lej 95
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Możesz lać 95 bez obaw, ale najprawdopodobniej auto nie będzie rozwijało swojej "pełnej" mocy. Pełnej w cudzysłowie bo na 95 pewnie rozwinie 10-15 kuca mniej niż na 98. W mito 155 w instrukcji obsługi jest wzmianka że sterownik auta jest strojony pod 95 jak i 98 (pewnie nawet i więcej), domyślam się że w 1.75 jest podobnie.
Na zagranicznych forach jest napisane, że 1,75TBi w Julce lubi Pb98 i ja leję tylko taką i to ze stacji BP. Jakoś mam takie odczuwalne przeczucie że pali nawet jakoś mniej.
60kkm przejechane w 99% na Pb95. Auto śmiga aż miło i na hamowni osiągało fabryczne parametry.
You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo
Przejechałem ponad 150 k km lejąc może ze dwa razy Pb95. Nic się nie działo, ale po 130-140 kkm zacząłem odczuwać, że silnik jakoś słabiej reaguje na gaz i jest taki ogólnie zmulony. Zacząłem tankować Pb98, żeby sprawdzić czy to nie jest może wina jakiegoś syfu w Pb95. Auto przy tej samej technice jazdy pokazuje spalanie średnie 13.8 l/100 (z ostatnich 5kkm), a wcześniej pokazywało 15.4l/100. Może coś w tym jest, ale nie chcę wymyślać teorii spiskowych odnośnie wyższości pb95 nad pb98.
Z 98 jest o tyle problem ,że nie wiadomo jak stare jest to paliwo.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Ja jezdze na 95 czasem na 98 tylko.
ale bzdury. jesli mialby osiagac wieksza moc na 98 to musialby przeprogramowac mapy zaplonowe ECU - wtedy mozna je ustawic "mocniej" bo 98 ma wieksza odpornosc na wystapienie spalania stukowego, wiec mozna wiecej podlewac paliwa. wiem cos o tym bo mialem w tbi przestrojony ECU na 98 (zmienione mapy) do tego oczywiscie podniesione limity doladowania. pamietaj ze przy bucie w podloge nie ma zadnych lambd itp, komp leje ile ma w mapach zapisane.
ogolnie tbi jest zestrojona na 95, oczywiscie mozna lac 98 tylko po co? nie bedzie ani konia wiecej, a raczej ciut mniej - (98 z tego co wiem ma ciut mniej "kalorii")
kolejna sprawa to wielu uzytkownikow tbi skarzylo sie ze na 98 potrafi im zlapac blad silnika, albo gorzej sie zachowywac. paliwo tez tak na stacjach nie schodzi, wiec latwiej o to zeby bylo wiecej w nim wody czy zanieczyszczen ze zbiornika - mala rotacja a czas lezakowania dluzszy zwieksza ilosc wody/zanieczyszczen.
W Giuliach 2.0T tez wielu sie skarzylo ze jak lali 98 to pojawialy im sie bledy.
- - - Updated - - -
kumpel ktory ma stockowa 159tbi mowi odwrotnie co do spalania 98.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.