Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Mrseeba03
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB / Ibiza V 1.0 TSI
    Postów
    83

    Domyślnie Wycie podczas jazdy - skrzynia C635?

    Cześć Panowie!
    Wychwyciłem w ostatnim czasie w swojej Julce 1.4 T-Jet niepokojące objawy - wycie podczas jazdy.
    Ma to miejsce wyłącznie przy załączonych biegach. Najwyraźniej słyszalne jest na 5-tym biegu w zakresie 40-60km/h podczas przyspieszania, utrzymywania prędkości, jak i przy hamowaniu silnikiem. Powyżej dźwięk zanika, bądź zagłuszany jest szumem powietrza/opon. Podobnie sprawa ma się w drugą stronę - przy wytracaniu wyższych prędkości jest cisza, nagle na liczniku pojawia się 60km/h i ... "wuuuu". Na biegu 4-tym i 6-tym jest podobnie. Wciśnięcie sprzęgła sprawia, że objawów brak. Przy hamowaniu "na luzie" także dźwięk zanika.

    Olej przekładniowy wymieniałem przy okazji zmiany lewego przegubu wewnętrznego - wlane 2l Fuchs Titan Sintofluid FE 75 + dolane 0,5l dla pewności - to nie to, wyje nadal.

    Pytanie brzmi - czy cokolwiek poza samą skrzynią może dawać podobne objawy?

    Sprzedałem Astrę z M32, kupiłem Giuliettę z C635 ciesząc się, że uciekłem od wadliwych skrzyń biegów ... Masz ci babo placek


    › Więcej...: Wycie podczas jazdy - skrzynia C635?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (+LPG) '12, Lancer 1.8LPG 143KM, '10
    Postów
    156

    Domyślnie

    Czy przy 6 biegu objaw pojawia się proporcjonalnie do przełożenia (czyli dla konkretnych obrotów) czy dla prędkości?
    Jakie to obroty?
    Jaka jest mniej więcej częstotliwość dźwięku?
    Jaki jest charakter/barwa dźwięku?
    Skąd dobiega?
    Jak duże jest natężenie?
    Dźwięk pojawił się z dnia na dzień?

    Nie chodzi o konkretne wartości, ale o przybliżenie zjawiska.
    W jaki sposób dźwięk zanika? Musisz przekroczyć jakieś obroty?
    Ostatnio edytowane przez RalfPi ; 13-10-2018 o 19:41

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Abarth Grande Punto 190KM / 285Nm, Alfa Romeo Giulietta Veloce
    Postów
    301

    Domyślnie

    To sa pochodne skrzynie z tego co sie orientuje wrecz zdaje sie takie same Jak masz latwo wyczuwalny relatywnie duzy luz na drazku podczas ruszania to moga byc lozyska. Z tym, ze nie pasuje mi tutaj jakie biegi wyja 4,5,6 chyba nie znajduja sie na tym samym walku z tego co pamietam 2 biegi sa na jednym i 4 biegi na drugim, juz nie pamietam jak to sie rozkladalo.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Mrseeba03
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB / Ibiza V 1.0 TSI
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał RalfPi Zobacz post
    Czy przy 6 biegu objaw pojawia się proporcjonalnie do przełożenia (czyli dla konkretnych obrotów) czy dla prędkości?
    Jakie to obroty?
    Jaka jest mniej więcej częstotliwość dźwięku?
    Jaki jest charakter/barwa dźwięku?
    Skąd dobiega?
    Jak duże jest natężenie?
    Dźwięk pojawił się z dnia na dzień?

    Nie chodzi o konkretne wartości, ale o przybliżenie zjawiska.
    W jaki sposób dźwięk zanika? Musisz przekroczyć jakieś obroty?
    Nie miałem w ostatnim czasie zbyt wielu możliwości by bliżej zgłębić temat, ale:
    Jakie to obroty? - ciężko precyzyjnie określić, ale wycie ma miejsce w przedziale 1-2tyś.obrotów - zależnie od biegu. Generalnie słyszalne jest przy niskich obrotach podczas jazdy
    Jaka jest mniej więcej częstotliwość dźwięku? - wycie zbliżone do łożyska koła
    Jaki jest charakter/barwa dźwięku? - "wycie starego autobusu podczas hamowania silnikiem" - najlepiej określa ten dźwięk
    Skąd dobiega? - dźwięk niesie się po przedniej części pojazdu. Jeżeli miałbym go bliżej określić, rzekłbym że z lewej strony / okolic skrzyni.
    Dźwięk pojawił się z dnia na dzień? - nie potrafię na to pytanie odpowiedzieć. Z reguły utrzymuję wyższe obroty. Całość wychwyciłem podczas hamowania silnikiem jakiś miesiąc wstecz. Dźwięk wydaje się, że narasta.

    Aha, jak jest zimny olej przekładniowy wycie jest nieco cichsze, niźli po jego rozgrzaniu.

    @ jakieś 2 tygodnie wstecz nagrałem filmik ukazujący w czym problem. Nie jest to szczyt reżyserii, ale zawsze daje jakiś pogląd:

    Ostatnio edytowane przez Mrseeba03 ; 15-10-2018 o 17:55

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Mrseeba03
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB / Ibiza V 1.0 TSI
    Postów
    83

    Domyślnie

    Kontaktowałem się z BCS z Sosnowca w sprawie regeneracji skrzyni. Stwierdzili, że C635 jest wytrzymałą konstrukcją i mięli jedynie kilka przypadków ich uszkodzeń w Doblo i Combo, które wiadomo, że lekko nie mają.
    Wycie jest ewidentne. Mam wrażenie, że coraz głośniejsze.

    Tu rodzi się pytanie - czy szukać używki, czy iść w regenerację? Pytanie też co tam faktycznie padło... za podstawową regenerację usłyszałem 1800zł + wymont./zamont. 550zł + olej.
    Używanych skrzyń szukam od jakiś dwóch tygodni, jednak na wszystkich portalach ogłoszeniowych jest ich ze trzy sztuki o oznaczeniu C635.6.35.05.

    Czy jest jakaś alternatywa - czy podeszła by skrzynia od Tipo? Ta ma jednak oznaczenia C635.6.35.47
    Ostatnio edytowane przez Mrseeba03 ; 18-10-2018 o 16:50

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Mrseeba03
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB / Ibiza V 1.0 TSI
    Postów
    83

    Domyślnie

    Odebrałem auto po wymianie dwumasy, sprzęgła, wysprzęglika, uszczelniacza wału i skrzyni biegów (zakupiona używana). Sprzęgło mięciutkie, biegi wchodzą jak w masełko, nic nie wyje podczas jazdy - mówię sobie, zaje@*$@(# ... dojechałem do domu, wsłuchuję się uważnie w pracę rozgrzanej jednostki napędowej i rzecz jasna skrzyni/dwumasu, i co? Jajco, coś metalicznie trze na biegu jałowym, a uspakaja się po wciśnięciu sprzęgła. Efekt podobny do wywalonej dwumasy, ale przecież ta jest nowa. Używana jest wyłącznie skrzynia :mad2:

    Podczas jazdy cisza. Czy auto się toczy, czy jedzie z wyższymi prędkościami jest bajka. Na postoju słychać, acz też nie za każdym razem, jakby ktoś garść gwoździ wsypał.
    Ręce opadają. Teoretycznie pancerne skrzynie mi się wysypały? Serio, obie?!
    Nie mam dalszego planu działania.

    Jakieś pomysły, sugestie, podpowiedzi?


  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar jasiekb
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Abarth Punto Evo
    Postów
    41

    Domyślnie olej???

    "Olej przekładniowy wymieniałem przy okazji zmiany lewego przegubu wewnętrznego - wlane 2l Fuchs Titan Sintofluid FE 75 + dolane 0,5l dla pewności - to nie to, wyje nadal."

    Jeżeli drugą skrzynię zalałeś tym samym olejem to może być problem. Skrzynia C635 wymaga oleju takiego jak do skrzyń DSG/DCT. 2,0l !
    Poniżej wyniki wyszukiwarek Motula i Millersa

    MILLERMATIC ATF DCT-DSG, MOTUL MULTI DCTF

    Zalecane przez Alfę. Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W.
    Fully synthetic fluid for last generation traditional mechanical and new dual clutch transmissions.
    Specially designed for the Fiat / Alfa Romeo gearboxes C635 MT and C 633 DDCT.

    Niestety linki mi nie wchodzą - za mało postów.
    Ostatnio edytowane przez jasiekb ; 20-11-2018 o 15:23

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    giulietta 1.8 tbi, 1.9 tdi na koksie (gtb20,12mm)
    Postów
    147

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasiekb Zobacz post
    Skrzynia C635 wymaga oleju takiego jak do skrzyń DSG/DCT. 2,0l !
    Skąd te informacje, C635 to manual i olej Fusch Titan FE75 jest jak najbardziej OK,
    Ostatnio edytowane przez tzebrowski ; 20-11-2018 o 19:26

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar jasiekb
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Abarth Punto Evo
    Postów
    41

    Domyślnie

    Cytat Napisał tzebrowski Zobacz post
    Skąd te informacje, C635 to manual i olej Fusch Titan FE75 jest jak najbardziej OK,
    Ale nie napewno OK.

    Z instrukcji Alfy.
    Zalecane przez Alfę. Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W. I opis oleju ze strony Petronas.

    Fully synthetic fluid for last generation traditional mechanical and new dual clutch transmissions.
    Specially designed for the Fiat / Alfa Romeo gearboxes C635 MT and C 633 DDCT

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    giulietta 1.8 tbi, 1.9 tdi na koksie (gtb20,12mm)
    Postów
    147

    Domyślnie

    OK. fusch faktycznie nie ma w specyfikacji "FIAT 9.55550-MZ6" w przeciwieństwie do " Petronas Tutela Transmission Gearforce 75" -> http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ml?language=en.

Podobne wątki

  1. [159] metaliczny szum podczas jazdy (skrzynia biegów, klima)
    Utworzone przez FredzioPL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 238
    Ostatni post / autor: 30-05-2019, 21:02
  2. [159] Skrzynia C635 - wyciek
    Utworzone przez stigzak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-05-2019, 20:26
  3. [159] Skrzynia C635
    Utworzone przez Andrzej70 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-04-2018, 16:54
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-09-2017, 18:08
  5. [159] 2.0 Jtdm skrzynia C635
    Utworzone przez szejk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 15:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory